ساعتی پیش، خبرآنلاین خبر از بازنشستگی 25 استاد دانشگاه شریف داد. هرچند روابط عمومی این دانشگاه، بازنشستگی اساتید را رد کرد، اما اکنون رییس دانشگاه این خبر را تایید می کند.

به گفته رضا روستاآزاد،  این 25 استاد با درجه مربی و 65 سال سن بازنشست شده اند. او دراین باره به مهر گفته است: طبق آیین نامه جدید بازنشستگی وزارت علوم که ابلاغ شده 25 نفر از استادان دانشگاه شریف با درجه مربی و دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را بازنشسته کردیم.این اقدام دقیقاً طبق قانون صورت گرفته و هیچ مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد."

آنطور که روستا آزاد گفته است، این استادان دارای 30 سال خدمت و 65 سال سن هستند: "به هر حال، این استادان یک عمر زحمت کشیده اند و الان هم زمان بازنشستگی شان فرا رسیده است."

او همچنین گفت: "ما محدودیتی در جذب نداریم و طی سه سال گذشته تاکنون 60 نفر با درجه عمدتاً استادیاری و منطبق بر راهبردهای دانشگاه و وزارت علوم جذب شده اند. همه این افراد که جذب شده اند شاخص و جوان هستند."

دراین باره علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسوین آموزش و تحقیقات به خبرآنلاین می گوید: "درست است که آیین نامه بازنشستگی جدید اساتید خیلی بهتر شده است اما به نظرم برداشت روسای دانشگاهها از این آیین نامه خیلی صحیح نیست و بازنشستگی بیش از 25 استاد باسابقه دانشگاه شریف به یکباره لطماتی را قطعا به آموزش وارد می کند."
او از نارضایتی اساتید بازنشسته از این حکم دسته جمعی خبر می دهد. با این حال روابط عمومی دانشگاه شریف پیش از این اعلام کرده بود تنها 4 استاد بازنشست شده اند و البته اینت بازنشستگی به خواسته آنها بوده است.

دیروز، وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود هدف از بخش نامه جدید بازنشستگی استادان، استخدام اساتید باسواد است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    3 0
    اگر سن بازنشستگی 60-65 سال است پس چرا برای پست ریاست جمهوری که شغلی بسیار سنگینتر و انرژی بر میباشد طبق قانون اساسی شرط 75 سال گذاشته اند؟