۱ نفر
۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴

روزنامه شرق نوشت:

یک کودک کار توسط 11 کارگر افغان ربوده شد و به قتل رسید. این جنایت در پی تجاوز دسته‌جمعی رقم خورد و تاکنون 10 نفر از متهمان دستگیر شده‌اند.
شامگاه روز شنبه هفته جاری تماس تلفنی فردی ناشناس با مرکز فوریت‌های پلیسی از وقوع یک جنایت پرده برداشت. این مرد آدرس ساختمانی نیمه‌کاره در منطقه پردیس را داد و اعلام کرد در زیرزمین آنجا جنازه یک پسربچه رها شده است. دقایقی بعد ماموران کلانتری 207 تهران به محل اعلام‌شده رفتند و در زیرزمین با دنبال کردن ردی از خون به یک تیرک چوبی رسیدند که جنازه پسری نوجوان به آن بسته شده بود. آنها قبل از هر اقدامی بازپرس ویژه قتل را از ماجرا باخبر کردند و به دستور او تیمی از کارآگاهان جنایی موظف به تحقیق در این رابطه شدند.
کارآگاهان از زیرزمین مخوف چند لباس زنانه پیدا کردند و در برابر این احتمال قرار گرفتند که شاید این پسر نوجوان تنها قربانی نباشد و افراد دیگری نیز در این محل به کام مرگ کشانده شده باشند، البته جست‌وجوهای مقدماتی در این زمینه به کشف جسدی دیگر منجر نشد.
افسران جنایی در گام بعدی فهمیدند نگهبان این ساختمان نیمه‌کاره مردی افغان به نام غدیر است که فراری شده. به این ترتیب تلاش‌ها برای دستگیری وی آغاز شد. همزمان با این اتفاق کارآگاهان هویت قربانی را نیز فاش کردند و فهمیدند او نوجوان 15 ساله‌ای به نام سعید است. پدر سعید چهار روز قبل گم شدن او را به پلیس گزارش داده و تحقیقاتی نیز برای یافتن وی صورت گرفته بود. کارآگاهان در حالی به بازجویی از پدر سعید پرداختند که خود این مرد نیز از طریق یک تماس تلفنی ناشناس در جریان کشف جسد فرزندش قرار گرفته بود. او به ماموران گفت: «به خاطر مشکلات مالی پسرم به من در تامین هزینه‌های زندگی کمک می‌کرد و معمولا هر روز وقتی از دبیرستان به خانه برمی‌گشت، بساطش را برمی‌داشت و در خیابان‌ها سبزی می‌فروخت. هیچ‌وقت هم مشکلی پیش نیامده بود تا اینکه سه‌شنبه‌شب هر چه منتظر شدیم، سعید به خانه برنگشت. برای همین از پلیس و بسیج کمک خواستیم و ماموران دنبال پسرم گشتند، ولی نتوانستند او را پیدا کنند و از آن به بعد از سعید خبری نبود تا اینکه فردی با تلفن همراهم تماس گرفت و با دادن نشانی ساختمان نیمه‌کاره گفت جسد سعید آنجاست.»
کارآگاهان در ادامه تحقیقات‌شان فهمیدند همان شامگاه سه‌شنبه فردی سعید را مشاهده کرده و موضوع را به پلیس اطلاع داده بود. او به ماموران گفته بود پسر نوجوان را در حال مشاجره با چند مرد افغان دیده و مشاهده کرده است افاغنه او را به زور به ساختمانی نیمه‌کاره بردند، اما ماموران ساختمان موردنظر را اشتباه گرفتند و به مکانی دیگر رفتند. آنها چند افغان را نیز بازداشت کردند اما چون مدرکی علیه‌شان وجود نداشت، آنها را آزاد کردند. با افشای این موضوع، شاهد حادثه بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و اطلاعاتی را به پلیس ارایه داد که به سرنخی برای دستگیری متهمان تبدیل شد و کارآگاهان در دو روز گذشته توانستند 10 نفر را در این خصوص دستگیر کنند، اما از غدیر ردپایی به دست نیامد. این 10 افغان که از کارگران غیرمجاز هستند، در بازجویی‌ها اعتراف کردند پسر نوجوان را به قصد تعرض ربودند و دسته‌جمعی به وی تجاوز کردند و این پسر ناگهان از حال رفت و فوت شد. متهمان ادعا کردند جسد را در یک پتو پیچیدند و در زیرزمین خانه پنهان کردند.
در همین حال متخصصان پزشکی قانونی با انجام معاینه و آزمایش‌های تخصصی علت مرگ سعید را تجاوز دسته‌جمعی اعلام کردند. بنا بر این گزارش در حال حاضر تلاش‌ها برای دستگیری غدیر در حالی ادامه دارد که بازجویی‌ها از 10 متهم دیگر هنوز به پایان نرسیده است و با توجه به البسه کشف‌شده در قتلگاه این احتمال که زنانی نیز قربانی جنایت‌های این گروه شده باشند، پابرجاست.

47282

کد خبر 179957

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    66 4
    تا کی این افغانها می خوان آزاد تو کشور خلاف کنن و آزاد بگردند.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    69 4
    واقعا متاسفم. اخه این مملکت خودش کم مشکلات داره؟ این افغانی ها رو باید تا کی تحمل کنیم؟؟؟؟ هر کاری که دلشون بخواد میکنن و هیچ کس هم پاسخگو نیست، چرا؟؟؟؟ و البته بعدش که بعضا بر می گردن به افغانستان میرن جلوی سفارت ایران توی کابل راهپیمایی میکنن، شعار میدن...جالب نیست؟؟؟
  • علی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    84 2
    قابل توجه مسئولین محترم که می فرمایند درکشور ما کسی به نان شب محتاج نیست آقایان اگر پسرخودتان بود چه می کردید اگر این خانواده وضع خوب مالی داشتند فرزند 15 ساله شان اینچنین کشته نمی شد بترسید از آه مظلوم
  • a.a IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    54 7
    یادش به خیر وقتی یه افغانی رو که تو محلمون مزاحم بچه ها شده بود با سر کردیم تو بشکه و از یه سرازیری طولانی غل دادیم پائین همه اکثرا می گفتند کارمون خوب نبوده، حالا الان شما بگین حق این جماعت بیشتر از اینه؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    60 3
    فقط میتونم بگم خاک بر سر ما.....
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    56 2
    تا کی باید شاهد این حوادث در کشور باشیم چرا درست نظارت نمیشه که جلوی ورود افغانی های بدون مجوز گرفته شود ،چرا افغانی های مجرد را به این کشور راه میدهند مگر اینان عقیم هستند و یا آنقدر قوی و معتقد که جلوی هوای نفس خود را بگیرند،چرا پلیس به وظیفه خود علیرغم اطلاع رسانی درست عمل نکرده است،با وضع قانونی که اخیرا" فرمانده نیروی انتظامی در صدا و سیما بیان کرده آیا شریک جرم این افغانی ها آن نهادها و سازمانهائی که اینگونه وظایف نظارتی را دارند نیستند و یا آن پلیس ها که در نتیجه گرفتن از ماموریتشان کوتاهی کردند،چه کسی مسئول آموزش این ماموران بوده است که هنوز بلد نیستند کارشان را درست انجام دهند و...ببخشید چیز دیگری نمیتوانم بنویسم چون آنقدر عصبانی شدم که باور کنید دستهایم دارد میلرزد از شما هم خواهش
  • بدون نام US ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    23 5
    ensane che heyvani mishe
    • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
      31 1
      حیوان هم به هم جنس و توله ها تجاوز نمی کنند این حرکات اصلا قابل توصیف نیست
  • چوبین IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    52 3
    اینا دیگه چه حیوونایی هستن.باید در ملاعام اعدام بشن.خدا میدونه سر چند نفر دیگه این بلارو اوردن و بیچاره ها از ترس آبرو صداشون درنیومده.بدبختانه افاغنه جز شر و دردسر واسه مملکت ما هیچی ندارن تا کی قراره هر غلطی میخوان بکنن؟
  • رضا IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    56 4
    خوش بحال دولت عدالت محور اینقدر مبلغ یارانه ها کافی است برای ادامه زندگی قشرضعیف که این بدختی و بلایا باید سرش بیاید تبریک می گوییم
    • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
      1 37
      دوست عزیز مگر در کشورهای دیگر کودکان کار نمی کنند؟؟ و قبل از یارانه ها کودکان کار نمی کردند؟؟ چه ربطی دارد؟؟ یعنی اگر یارانه ها را قطع کنند دیگر کودکان کار نمی کنند؟؟ چقدر بی منطقی و کژفهمی در میان مردم شیوع پیدا کرده که 15 نفر به این نظر بی منطق و بی استدلال رای مثبت داده اند؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    64 4
    چندبارماشاهداین تجاوزافغانی ها باشیم فرض کنیداین پسریکی ازآقازاده ها یاشد ننگ براین قانون شل ووارفته درباره افغانی ها مردم تهران بایستی بسیج شوندتا کثیف ها رااخراجکنیم مصالح ملی مصالح ملی بی تفاوتی تاکی مردم تهران وشهرهای دیگراینها راازکشوربیرون خواهندکردکارگراین حس هم وطن بودن دارندولی این هوس ران ها نه
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    36 2
    در استانهای آذربایجان شرقی و غربی 1 مورد افغانی هم پیدا نمی کنید , چون مردم این خطه اجازه ورود به افغانی نمی دهند و برای این هست که تعداد بیکار(نه برای تحصیلکرده ها) دراین استانها کم هست.اگر منتظر مسئولین بمانین تا 100 سال دیگر این مشکل هست,خود مردم باید کاری بکنند.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    37 2
    احسنت به پلیس مملکت که همیشه به موقع در محل وقوع حادثه حاضره مو جنایت کارها رو به سزای عملشون میرسونه البته با یه چند روز تاخیر و احتمالا چند کیلومتر اختلاف با محل وقوع جرم زنده باد پلیس
  • شهاب IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    16 27
    در پاسخ به عزیزانی که می گویند مشکل افغان ها هستند باید عرض کنم که اینجوری نیست. ارتکاب جرم ملیت نمی شناسد. مگر تا بحال شاهد ارتکاب چنین جرائمی توسط هموطنان خودمان نبوده ایم. آن پیرمرد که به ده ها زن تجاوز کرده بود و خبر اعدامش را چند وقت پیش خواندیم و یا آن مردی که با موتور بچه ها را از جلوی مدرسه می ربود و یاخیلی موارد دیگر. اصلا ربطی به ملیت نداره. مشکل نبود امنیت هست در این مملکت. مگر در کشورهای دیگر خارجی زندگی نمی کند. پس چرا آنها توانسته اند امنیت را برقرا کنند و ما نتوانسته ایم. مشکل این هست که همه ما فکر میکنیم اگر چپ و راست اعدام در ملاء عام صورت گیرد مشکل حل میشود. خود من تا چند وقت پیش میگفتم آقا چهارتا رو گردن بزنی داستان حله ولی به این نتیجه رسیده ام که خیر اینگونه نخواهد شد.
    • بدون نام DE ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
      21 1
      با افغانی ها مشکلی ندارم اما مشکل اینجاست که این‌ها اکثراً از همان اول به صورت غیر قانونی وارد ایران می شوند و مجرم هستند. اگر سالم بودنند که غیر قانونی وارد نمیشدند. به نظر من اگر افغانی‌ها قانونی وارد بشوند باید مثل یک فرد مهاجر معمولی باهاشون رفتار بشه ولی اگر غیر قانونی وارد بشوند هر بلایی سرشون بیاد ( یا بیارن) تقصیر خودشونه.
  • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    21 6
    آخه چرا به این کامنتها نظر منفی می دید؟ مگر انسان نیستید؟ چشمهاتان را باز کنید! شما که که به این کامنتا منفی دادید چه فرقی با این متجاوزان دارید؟
    • علي IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
      6 16
      سلام دقیقا به خاطر انسانیت منفی میدیم ، جنایت توسط هرکسی انجام بشه محکومه اما شما خودت با تفکر فکرکنم ما در قرن 21 آیابه خاطر جنایت افراد میشه کل اون افراد را جانی بدانیم؟؟
  • همایون IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    24 7
    ما نخوایم به این افغان ها اجازه بدیم بمونن کیو باید ببینیم چیکار کردن جز بردن ارز ما ؟؟؟ .............. جز تجاوز چیکار بلدن؟ بابا ما نمیخوایم با این افغانا رابطه داشته باشیم،چند وقت پیش دید شبکه خبر چیکار کرد اون کارشناس افغان؟؟شک نکنید که بیشتر مردم افغانستان همین نظرو نسیبت به ما دارن اونوقت میرید قرار داد میبندید افغانا....................................
  • حسین IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    36 4
    لطفا اجازه بدید که اینها همسر ایرانی هم اختیار کنند و به فرزندتنشون هم تابعیت اعطا کنیم! واقعا متاسفم برای خودمون.
  • پويا IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    33 1
    حالا باز اين افغان‌هاي محترم تشريف ببرند دم سفارت ايران در افغانسان و تخم مرغ پرت كنند كه چرا هم وطنان ما را در ايران زنداني مي‌كنيد!!!
  • !!!!!!!!!!!! IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    36 3
    فقط اعدام........
  • ملت IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    31 2
    سکوت ما هم در مرگ این نوجوان تاثیر داشته
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    32 2
    واقعاً که ماموران زحمت کش ساختمونو اشتباهی رفتن!!!!!!!!!1 دلم به حال خانوادش میسوزه بیچاره ها چی کشیدن
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    56 3
    فقط یه لحظه خودتون رو بذارین جای اون پسر بچه مظلوم و بی پناه. به خاطر وضع مالی ضعیف خونوادش که مجبور بود بعد از مدرسه کار کنه، بعدش هم به بدترین و وحشتناک ترین وضع ممکن باید مورد تجاوز قرار بگیره و کشته بشه. خدایا یعنی واقعا به این متجاوزها هم میشه گفت انسان!! به خاطر زندگی تو این کشور برای خودم و مردم بی پناهش متاسفم.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    37 5
    واقعاً غیرت آذربایجانیها کار خوبی می کنید این پدر سوخته های بی وجدان را راه نمی د هید هر چی گدا و گشنه بوده آمدند توی مملکت ما میان توی کشور ما نون ما رو می خورن چشم به ناموس ما دارن اگر این مسئله توی یک کشور غربی رخ بده ببین مردم چیکار میکنن خاک بر سر زنهای ایرانی که میرن زن این اشغالها میشن آدم یک عمر بی شوهر بمونه بهتر تا بره با اینا ازدواج کنه
    • شهاب IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
      11 27
      آقا یا خانم بدون نام ، این چه طرز قضاوات در مورد یک ملت هست. مگر تنها افغان دزد و قاتل هستند در این جهان. مگر در بین هموطن های ایرانی خودمان دزد و متجاوز و قاچاقچی نداریم؟ ما ایرانی ها هم در این گوشه و آن گوشه دنیا حضور داریم و خیلی از ما مهاجرت کرده اند به کشورهای مختلف. اگر کسی به هموطن شما مثلا در بریتانیا توهین کند خوشتان می آید؟. مگر زن های ایرانی در کشورهای دیگر با مردانی از ملیت های دیگر ازدواج نکرده اند؟ آیا مردهای ایرانی با زن هایی از ملیت های دیگر ازدواج نکرده اند؟ اگر آن ها به ما بگویند پدرسوخته ما دلشاد می شویم؟ شما یا توی دادگاه و آگاهی نرفته ای که ببینی درصد افغان های مجرم به ایرانی های مجرم را و یا متاسفانه ملیت چشم شما را بسته است بر واقعیات. واقعا متاسفم.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    30 5
    تو یه روستایی یه چوپان بود که هرشب گرگ به گله اون میزد و کاری با بقیه گله ها نداشت . چوپان از یکی سوال کرد که چرا گرگ همیشه به گله من میزنه ؟ طرف گفت از . . . . . سگ گله توست ! حالا این جنایتها که رخ میده بخاطر کوتاهی نیروی انتظامی و قوه قضاییه و . . . است . اگر همین افغانها رو ظرف یکهفته اعدام کنن دیگه کسی جرأت نمیکنه این کار رو تکرار کنه . محاکمه شونو 10 سال طول میدن و بعد آزاد میشن !!
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    25 14
    من کرمانشاهیم . سال 62 دو تا افغانی آمدن کرمانشاه و روغن مرغ سقا واسه درد پا و کمر میفروختن . با چند تا از بچه ها رفتیم و بساطشونو بهم ریختیم و با اردنگ تا ترمینال بردیم و سوار اتوبوس کردیم . الآن یه افغانی تو کرمانشاه نیست .
    • شهاب IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
      8 47
      شما اگر خودت در بریتانیا بودی و در منچستر بساط پهن می کردی ، خوشت می آمد ، بریتانیائیها میزدند بساطتت را به هم و بعد هم می گفتند بروید ببینید در منچستر یک نفر ایرانی هم نیست.
  • علی از کرمانشاه IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    29 4
    من با اعدام مخالفم. ولی خداوکیلی اینا اعدامم واسشون کمه. زمان جنگ ما کرج بودیم . با 4 تا افقانی دعوام شد . اینقدر کتکشون زدم که اش ولاش شدند. رییس قوه قضاییه هر 15 تا متجاوزو باید اعدام کنه. بی شرفا به پسری که برای کمک به خانوادش غیر از تحصیل سبزی میفروخت. پدر این شیر پسری که مرده یه شمشیر برداره خودش مادرشونو با پدرشون پیوند بده . ای خدا !!!!! خودت بدی و شر رو از رو زمین برکن .امین.
    • شهاب IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
      4 34
      همین امثال جنابعالی هستن که اونقدر گوش افغانی ها رو بریدن و کتکشون زدن که اینها کینه ایرانی ها رو به دل گرفتن.
    • خودم {جواب به اقا شهاب} IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
      19 1
      شهاب جان : خودتو 1 ثانیه جای اون بچه بذار . اون بچهای که هم و غمش نون وسفره خالی بابا مامانشه . اگه یه لحظه توی اون زیر زمین با 11 تا نره خر{ببخشید} تنها بودی !!!!! من نه گوش کسی رو بریدم نه بیخود اونا رو کتک زدم. من سال 64 رنوی بابام رو سوار شدم برم خونه یکی از دوستام گوهر دشت .4 تا افغانی نزدیک بود یه دخترو توی خیابون ... اگه من رزمی کار نبودم و نانچیکو نداشتم که هم منو میکشتن هم دختره رو فلان. من نژاد پرست نیستم . افاغنه خوب هم کم نیستند . ماهم بد زیاد داریم. ولی جوووون مادرت این خبر داغونت نکرد.
    • شهاب IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
      1 6
      علی جان ، هموطن عزیزم ، شما ماجرا رو از اول شرح ندادی کامل، جواب بنده هم بر اساس نوشته اول شما بود. اگر جسارتی شد بنده پوزش میطلبم. اما یک نکته ای که هست اینه که باید قوانین کشور اصلاح بشه و همچنین قوانین به طور کامل اجرا بشه. من با حفظ حریم این کشور مخالف نیستم بلکه با این مخالفم که بر اساس ملیت آدم ها در موردشون قضاوت بشه. شاید این داستان ها به خاطر این هست که کشور ما یک کشوری هست که خارجی های زیادی اون رو برای اقامت انتخاب نمیکنن در صورتی که در اروپا و آمریکا و استرالیا و نیوزلند محیط چند فرهنگی هست و اکثر مردم یاد گرفتن که چگونه با هم در یک اجتماع زندگی کنند و روزگار بگذرونن.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    20 2
    اگه کسی به اینها کار نده اینقدر جولان نمیدن . این کار کثیف اونا یعنی بی حرمتی به همه ملت ایران نه تنها یک خانواده
  • بدون نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    28 1
    افغانی که بدون مجوز در کشور باشه یعنی اینکه هیچ ردی ازش نیست حالا این بیاد جرمم کنه دیگه هیچی هرچند یه تعدادی رو میگیرند که مجوز ندارند بعد یه پولی ازشون میگیرند ول میکنند اینجا مقصر اصلی کیه...
  • بدون نام US ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    27 1
    ساختمان را اشتباهی گرفنتد!!.......متاسفم
  • شهاب IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    7 29
    با همه گرفتاریهام امروز مجبور شدم چند بار به این صفحه سر بزنم و جواب سایرین رو بدم. واقعا این همه کینه برای چیست؟ برای کشته شدن یک پسر بچه؟ درسته. خیلی تلخه. اما این کامنت ها بیشتر ناشی یک ناسیونالیسم افراطی هست که متاسفانه این روزها در جامعه ما داره بیداد میکنه. من در منطقه ای بزرگ شدم که پر از باغ و دامداری بود و کارگرهای اون باغ ها و دامداری ها هم افغانی بودن. با همشون نشست و برخاست کردم و توی مهمونی هاشون بودم. خدا را شاهد می گیرم که انسان هایی شریف و زحمت کش هستند و همینطور خدا را شاهد می گیرم که هموطن های من که صاحب اون باغ ها و دامداری ها بودن تا تونستن از این ها بیگاری کشیدن و حق و حقوق این بنده های خدا رو خوردن. توی سرشون زدن و تحقیرشون کردن.
    • علی از کرمانشاه IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
      33 5
      اقا شهاب من دوست ندارم به احدی توهین کنم .ولی شما انسان نیستی. یه بزرگی میگفت : اگه تمام ثروت دنیا رو واسه نجات فقط یک نفر خرج کنند باز کمه. شما میگی {به خاطر یه پسر بچه}!!!!!!!!!!!! واقعا که! شما یا پسر بنلادنی یا داداش کوچیکه ملا عمر یا گی تشریف داری.
    • شهاب IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
      1 6
      انسان بودن افراد به این نیست که جو گیر بشن و غیر منطقی تحلیل کنند. حرف بنده این هست که مجرم باید مجازات بشه ولی نژاد پرستی و نسبت دادن جرم و جنایت بر اساس ملیت افراد قابل قبول نیست.
  • شهاب IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    6 20
    چون جا نبود اینجا ادامه میدم. هموطنان عزیز ، ایرانی ها هم جنایت می کنند که اصولا جنایتکار بودن ربطی به ملیت ندارد. همین اخبار خبرآنلاین رو دنبال کنید هر روز لطفا. چند درصد این جرائیم کار ایرانی ها هست و چند درصد کار افغانی ها. این چه اخلاق زشتیست که ما پیدا کرده ایم. چرا اینقدر به ملیت خودمان علاقه افراطی داریم. هر چیزی اگر از حد خود خارج شد عواقب وحشتناکی دارد. ما نباید در دام این افکار و تعصبات بیوفتیم. این خطرناک است. به خوبی یاد دارم که پس از جریان خفاش شب حملات بسیاری به افغانی ها شد ولی بعد معلوم شد که طرف ایرانی بوده است. اندکی اندیشه کنیم. غلط است این افکار. خداوند ما را از افراط ها و تفریط ها محفوظ بدارد. انشاالله.
    • کرمانشاهی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
      27 3
      آقای!شهاب اصل مطلب رو بگو چرا انقدر میسوزی؟
  • بدون نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    20 1
    مملکت داریم .... نیروی انتظامی کجاست پس که این افغانی های بدون مجوز رو جمع کنه شاید بالای پشت بوم برای جمع کردن دیش ماهواره دارن خدمت میکنند
  • ایرانی US ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    17 1
    پلیس کارهای واجب تر داره این مسایل که مهم نیست مثلا همین عملیات راپل ... بد میگم؟
  • بدون نام US ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    20 0
    وای بر ما که تو این مملکت بی در پیکر زندگی میکنیم اخه چرا تو باغ خمینی شهر چه شد سر پل مدیریت په شد این افغانی های بی شرف چه به سر جوانان ما میاورند خدایا چقدر اسید پاشی چرا این چنین شده شماهافقط بچسبید به حجاب ایا این پسر هم باید چادر سرش میکرده یا در پارتی شرکت کرده بوده یا ویی های دیگر
  • ملایری IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    29 4
    جناب آقای شهاب ! براتون متاسفم که همه چی رو داخل کردی . بحث روی حاشیه امنی هستش که یک بیگانه احساس می کنه و دست به چنین جنایت وحشتناکی میزنه . ای کاش این اتفاق برای یکی از بستگان درجه اول شما بیفته تا ببینیم چگونه این حرفها رو میزنید .
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    15 2
    ایه هم از تبعات افغانی وارد کردن به مملکت نه اینکه مملکت ما همه سیر و سرکارند نیاز به افغانی ها پیدا کردیم واقعا که شرم آور!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ایرانی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    15 2
    آقایان کجای کارید اینها رو نگرفته از سر مرز بر میگردند میبایست روابط کاری تعریف شده باشه ماکم بیکار نداریم .که در مورد این متجاوزان از خدا بیخبر حکم خداوند در مورد آنها مشخص است واگر بیاد داشته باشیم اینها در مناطق غربی وشمال غربی جرات ورود ندارند البته نژاد پرست نیستم این مورد از بیقاعدگی ورود وخروج انهاست برادران بزرگوتر اگر من وتو کارمی کنیم هزار گونه مالیت و...میگیرند ولی کار اینها بدون پرداخت این مواردا است البته در هر جایی خوب وجود دارد ولی خدا وکیلی مردم نرمال آنها اصلا"به این بلاد نیامده ویافت نشده اند
  • شهرام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    16 5
    دولت باید هرچی افغان در ایران هست اعدام کنه تا دیگه پای افغانی به ایران باز نشه
  • بدون نام US ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    12 1
    این همه جنگ و جدل برای چیست ؟از ماست که بر ماست....نه از افغان و غیره و غیره چرا باید کسی خود را چنین آزاد ببیند که جسارت انجام چنین جنایتی را پیدا کند چرا؟ به راستی ریشه این جنایت ها که هر روز و هر ساعت آمارش رو به فزونی است کجاست؟؟؟
  • محمد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    18 1
    به نظر بنده اگر جای این پدر بچه بودم منتظر قانون نمی شدم تا قانون رسیدگی کنه فقط خودم تک تک اینهارو گیر مینداختم .خودم همان بلایی که سر بچه اوردند همان بلا رو سرشون می اوردم .هر افغانی چه زن یامرد
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    14 1
    اون کثافتهایی که به این آشغالا کار دادن رو هم بایداعدام کرد که دیگه کسی جرات نداشته باشه به اینا کار بده ... برای 1000 تومن پول کمتر به کارگربدن ببین چه کثافتکاری می کنن
  • امید رضا IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    8 1
    چیه به غیرتتون بر خورده؟ چرا فقط باید از این اتفاقا بیفته که کمی به خود بیایم یکم به دو رو بر خودتون نگاه کنید مشکلات زیادتری هست که هر روز می بینیم و دم نمی زنیم.به قول آدم محترمی آدمای این دوره زمانه زندگی حیوانی هم ندارند که حیوان هر بلایی سرش بیاد حداقل یک صدایی میده صدای خورد شدن استخوان و به سخره گرفتن ایرانی و تمدن ایرانی رو میشنویم و انگار نه انگار.فقط خدا به دادمون برسه از عاقبتمون
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    10 1
    عجب صبری خدا دارد اگر من جای او بودم...
  • بدون نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    14 1
    مستر شهاب حرفت رو قبو ل دارم هم ندارم 1 به یک سوال جواب بده نفع افغانی به ایرانی چیست 2 ضرر افغانی به ایرانی چیست من خودم کارگرم تو ساختمان کار میکنم افغانهای زیادی هستند که دلم براشون میسوزه همه نوع بلا سرشون میاد ولی یه تعدادی هستند که واقعا چشم به ناموس مال مردم دارن تا یه چیزی میشه تهدید میکنند که بچشو میکشم بعد میرم یه شهر دیگه کی منو میشناسه اکثرشون هم به گفته خودشون تا میان ایران اسمشونو عوض میکنند اسم اصلیشون نیست و حتی شهر به شهر هم که میرن عوض میکنند ایا اینها تهدید نیست به نظرت نباید سازماندهی بشن و همینطوری ولو نباشند منم ازادی زیاد داشته باشم مطمن بشم یه غلطی بکنم کسی منو نمیتونه پیدا کنه .. حتی خودت فکرشو بکن جواب منو بده این بماند که با کار ارزون مارارو بی کار و شرمنده زن
    • شهاب IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
      2 9
      مگر فقط افغانی ها هستند که اینجوری هستند. مگر ایرانی ها خودشون کم جنایت می کنند.بحث من طرفداری از جانی و جنایتکار نیست بحث من این هست که چرا ما ایرادات خودمون رو به دیگران نسبت میدیم و حتی بعضی ها با افتخار میگن که ریختیم بساطشون رو از توی بازار جمع کردیم و یا گرفتیم در فلان سال زدیمشون. هیچ نژاد و ملیتی در ذات خودش جنایتکار و یا فرشته نیست. این خود بزرگ بینی هست که ملیت خودمون رو در رآس ملل دیگر قرار بدیم و بدیهاشو نبینیم. به این میگن راسیسم. این 11 نفر باید مجازات بشن ولی نه به این دلیل که افغانی هستند بلکه به این دلیل که مجرم هستند. ما ایرانی در بسیاری از کشورها حضور داریم و کم هم مرتکب جرم جنایت نمیشن اونایی که در خارج هستند. نمونش پرونده های قاچاقچی های ایرانی در آسیای جنوب شرق.
  • حسین IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    6 1
    اونقدر اینها ازاد که صحنه های جنایت فیلم میگیرم اما واقعا یک ایرانی جراعت میکنه توافغانستا ن ازاین کارا بکنه؟