احداث پارک‌های شیمیایی درچهارمحال وبختیاری ضروری است

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و جذب سرمایه‌گذار اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه احداث پارک‌های شیمیایی به‌عنوان صنایع پایین‌دستی واحدهای پتروشیمی یک ضرورت محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان ، کمیسیون صنعت، معدن و جذب سرمایه‌گذار به ریاست مطبوع ریاحی و با موضوع طرح توسعه واحد پتروشیمی لردگان برگزار شد.

در برنامه هفتم توسعه جلوگیری از خام‌فروشی محصولات تولیدی در دستور کار قرار دارد

در ابتدای جلسه، مطبوع ریاحی، رئیس کمیسیون صنعت، معدن و جذب سرمایه‌گذار اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروزه احداث پارک‌های شیمیایی به‌عنوان صنایع پایین‌دستی واحدهای پتروشیمی یک ضرورت محسوب می‌شود، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه جلوگیری از خام‌فروشی محصولات تولیدی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا معافیت‌های مالیاتی برای صادرات محصولاتی مانند اوره، متانول و پلی اتیلن برداشته شود تا صادرات این محصولات رجحانی نسبت به عرضه در بازار داخلی نداشته باشند

از پساب واحدهای پتروشیمی می توا در صنایع پایین دستی استفاده نمود

ریاحی با بیان اینکه هزینه ایجاد شغل در صنایع پایین دستی پتروشیمی بسیار پایین‌تر از صنایع بزرگ مانند پالایشگاه و پتروشیمی است، خاطرنشان کرد: این واحدها اشتغال بالایی نیز دارند، نباید به بهانه مشکلات زیست‌محیطی از احداث پارک‌های شیمیایی ممانعت به‌عمل آورد، صنایع پایین دستی آلودگی کمتری نسبت یه صنایع بالادستی دارند. و با استفاده از ظرفیتهای واحدهای تحقیق و توسعه میتوان از پساب واحدهای پتروشیمی در صنایع پایین دستی استفاده نمود

بروکراسی اداری باید کاهش یابد

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و جذب سرمایه‌گذار اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری باید مورد حمایت قرار بگیرد، بیان کرد: بروکراسی اداری باید کاهش پیدا کند، و نگاه ما در تولید باید بر اساس تولید مسئولانه مبتنی بر توسعه پایدار باشد با درنظر گرفتن جوانب زیست محیطی

بهترین مکان برای احداث پارک‌ شیمیایی در جوار واحد پتروشیمی لردگان است

وی تاکید کرد: به گفته کارشناسان بهترین مکان برای احداث پارک‌ شیمیایی در جوار واحد پتروشیمی لردگان است.

طرح توسعه پتروشیمی لردگان نبایدسیاست‌زده شود

امین مالکی- نائب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در این جلسه با بیان اینکه نباید اجازه دهیم طرح توسعه پتروشیمی لردگان سیاست‌زده شود، گفت: سازمان محیط‌زیست و اداره‌کل منابع‌طبیعی همراهی خوبی با صنعت در استان دارند.

وی بیان کرد: مدیران می‌توانند از اختیارات مدیریتی خود برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و صنعتی استفاده کنند.

پیش بینی دوطرح توسعه برای پتروشیمی لردگان

در ادامه سید جلیل‌الله رضوی- دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه واحد پتروشیمی لردگان از چند سال گذشته کار خود را آغاز کرد، اظهار کرد: از همان ابتدا دو طرح توسعه کریستال ملامین و پارک اوره برای این واحد پیش‌بینی شده بود.

طرح‌های پایین‌دستی پتروشیمی لردگان بالغ بر ۲۰۰۰ اشتغال در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود

وی افزود: با اجرای طرح‌های پایین‌دستی پتروشیمی لردگان بالغ بر ۲۰۰۰ اشتغال در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود، اما باوجود اعلام آمادگی سرمایه‌گذار اقدام خاصی در این سال‌ها برای اجرای این طرح انجام نشده است.

همچنین در ادامه علی‌اصغر عبداللهی- مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برای حل مشکلات صادرکنندگان و واردکنندگان در استان همکاری لازم را با فعالان این حوزه داریم.

وی خاطرنشان کرد: قانون در موضوعات مربوط به واردات و صادرات باید مدنظر تولیدکنندگان باشد، در حد اختیارات به واردکنندگان کمک خواهیم کرد.

سالانه ۶۰۰ میلیون دلار کالا از استان صادر می‌شود

عبدالهی توضیح داد: سالانه ۷۰۰ میلیون دلار کالا به چهارمحال و بختیاری وارد و همچنین بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار کالا از استان صادر می‌شود.

اجرای طرح‌های توسعه واحدهای تولیدی بر اساس آمایش سرزمین و رعایت قوانین محیط‌زیست مورد تاکید اعضای کمیسیون صنعت، معدن و جذب سرمایه‌گذار اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در این جلسه قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1801805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =