کیهان نوشت:

*نشریه فرانسوی لزاکو نوشت: تصمیم آمریکا به خروج نیروها از عراق، به منزله موفقیتی داخلی برای اوباما اما به مفهوم ناکامی بین المللی برای واشنگتن است. چرا که زمینه ساز گسترش نفوذ ایران است. اوباما با این تصمیم ظاهراً در پی اهداف انتخاباتی است اما همین امر بر سیاست بین المللی اثرگذار خواهد بود. در این میان دو فرضیه وجود دارد؛ فرضیه نخست به مذاکرات اوباما با دولت بغداد در مورد اعطای مصونیت قانونی به نیروهای آمریکایی که در عراق باقی می مانند، برمی گردد. این مذاکرات به نتیجه نرسید و اوباما نمی خواهد این خطر را بپذیرد که نیروهایش به هر دلیلی سر از زندان های عراق دربیاورند. فرضیه دوم به وعده های انتخاباتی اوباما برمی گردد. از آنجا که اوباما پیش تر وعده داده بود که نیروهای آمریکایی، عراق را ترک می کنند، نمی خواهد در انتخابات ریاست جمهوری آینده از سوی جمهوری خواهان و مردم کشورش به خلف وعده متهم شود.
*نشریه فرانسوی نوشت: اکنون این سؤال مطرح می شود که آیا ما در غرب 33 هزار نیروی خود را برای هیچ از دست داده ایم و برای هیچ، نزدیک به 2 تریلیون دلار در عراق هزینه کرده ایم؟ آیا این اقدامات را انجام داده ایم تا میدان را به ایران واگذار کنیم؟ تصمیم اوباما می تواند برای سیاست خارجی و نیز مواضع راهبردی این کشور هزینه سنگینی دربرداشته باشد.
/17217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    11 4
    مگه قرار بود اینا عراق رو هپلی هپو کنند؟ یه روز خودشون گفتن بدوبد که تمام سلاحهای دنیا تو عراقه و لشگرکشی کردند حالا هم که سلاح هاشون رو پیدا کردن باید برن دیگه. عراق همسایه ماست و ما باید روایط نزدیک داشته باشیم. در ضمن عراق هم متعلق به ملت عراق است.
  • arshama NL ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    1 1
    Gharbiha omadeh bodand ke salha bemanand hamin kari ra ke dar afghanestan mekhahand bekonand,ghrb zaloo khoon asham hast va ba khandeh va hoghooghe bashar sarmaye keshvarha ra be yaghma mebarad. Gharbiha tasmeem be tajziyeh Iraq dashtand,va dar sadad hastand ke tamame keshvarhaye Islami ra be keshvarhaye kochek tajziyeh konand.Omidvaram ke gharb har cheh zodtar froo bepasheh.