رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است آموزش و پرورش تناقض گویی ها و سیاست های متناقض بسیاری دارد و بی برنامه است.

 مریم صدرالادبایی، سپیده سعیدی: تغییر در نظام آموزشی کشور، بعد ازانقلاب اسلامی یا بهتربگوییم انقلاب فرهنگی تا کنون ازجمله آرمانهای مسئولان نظام به ویژه مسئولان نظام آموزشی بوده است و دراین راستا تغییر و تحولات ساختاری و محتوایی بسیاری در مقاطع مختلف رخ داده است. تغییراتی که به عقیده برخی کارشناسان حوزه آموزش بیشترسلیقه ای بوده است و تا کنون نتوانسته نظام آموزشی را آنگونه که شایسته است تحول بخشد. این روزها هم وزارت آموزش و پرورش دولت دهم تمام تلاش خود را به کارگرفته تا تحولات ساختاری و محتوایی تازه ای در این وزارتخانه به وجود آورد . این درحالیست که اغلب این تغییرات ساختاری و محتوایی مورد پذیرش کارشناسان و مسئولان نظام آموزشی کشورنیست.
دکتر علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضوردرخبرآنلاین به برخی از این تحولات، که به نظر وی چندان هم مثبت نیستند اشاره کرد. عباسپور از مخالفان تعطیلی روز پنج شنبه در مدارس است و معتقد است این تصمیم های غیر کارشناسی در نظام آموزشی کشور در آینده تاثیرات منفی خود را نشان می دهد.

 

رییس جمهور به تندی از مخالفان تعطیلی پنج شنبه های مدارس انتقاد کرده است. آقای احمدی نژاد معتقد است مخالفان ادای روشنفکران را در می آورند، نظر شما به عنوان یکی از مخالفان این طرح چیست ؟

اکنون در ششمین سال ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد قرار داریم و مردم با ادبیات ایشان تاکنون آشنا شده اند. ما درمورد تعطیلی پنج شنبه ها خواستیم که نظرات کارشناسی شده باشد و در این راستا موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان کنند. که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و تصمیم این وزارتخانه اعلام شد.  در رابطه با صحبت های رییس جمهور نیز باید بگویم که ایشان جایگاه و ادبیات ریاست جمهوری را درک نمی کنند و از ادبیاتی استفاده می کنند که نخ نما شده ،اگر بحث روشنفکری هم باشد که روشنفکران باید موافق تعطیلی پنجشنبه ها باشند . مخالفت با تعطیلی پنجشنبه ها تفکری سنتی است. ما در تعطیلی پنجشنبه ها دچار چند مشکل هستیم از جمله کاهش ساعات آموزش که در کشورهای پیشرفته تا 50 درصد بیشتر از ساعت آموزشی ما است. سه ماه تعطیلی و تعطیلات نوروز و تعطیلات دیگر باعث شده تا ساعت آموزش ما بسیار کمتر از دیگر نظام های آموزشی در جهان شود ما در بسیاری از آزمون ها از متوسط جهان پایین تر هستیم. ما نمی توانیم ساعت تدریس را فشرده کنیم و بخواهیم کیفیت آموزشی داشته باشیم و تازه به بحث های پرورشی هم برسیم .در واقع اگر بخواهیم درمورد ادا حرف بزنیم، تعطیل کردن روزهای پنج شنبه ادای غرب است. 

 


شما از مخالفان تعطیلی پنج شنبه ها هستید ،دلایل مخالفت شما و دیگر همکارانتان با این طرح به چه دلیل است ؟

تعطیلی پنج شنبه ها چند مشکل اساسی دارد ،دروهله نخست ماهیچ وقت پاسخ مناسب و واضح دراین باره از آقای حاجی بابایی نگرفتیم. درواقع ایشان همواره نظرات شان ابهام آمیز بود و دلیل روشن برای اقدام خود نمی آوردند. ایشان به کمیسیون آموزش و تحقیقات آمدند و در این رابطه سوال کردیم، اما خیلی روشن و بارز گفتند که ما نمی خواهیم پنج شنبه ها را تعطیل کنیم. قرار است در این روز دانش آموزان به موزه ها و مکان های دیدنی فرستاده شوند و این روز را بدین منظور خالی کرده ایم . حتی ما خواستیم که اگر چنین برنامه ای دارند. برنامه خود را به مجلس ارائه دهند. اما این اقدام صورت نپذیرفت و این برنامه ها هم در مدارس اجرایی نشد. آنچه ما تا کنون از آقای حاجی بابایی راجع به مسائل آموزش و پرورش دیده ایم تنها تغییر موضع بوده است ،که من توصیه می کنم دست از این سیاست بازی ها بردارند . این سیاست بازی ها برای آموزش و پرورش و رسالت این وزارتخانه مضر است.

 

عده ای معتقدند که تعطیلی پنج شنبه ها به دلیل کاهش هزینه های جاری انرژی انجام شده است. آیا این موضوع می تواند دلیلی براین تعطیل شدن روزهای پنج شنبه باشد ؟

تا کنون این موضوع را مطرح نکرده اند و ما هم نشنیده ایم و اگر هم قرار باشد تعطیلی پنج شنبه ها به این دلیل باشد این اقدام صحیح نیست .نباید سطح آموزش کشور را به بهای جمع کردن هزینه های انرژی پایین آورد. اما اگرهم مسئله صرفه جویی مطرح می شود به چه قیمتی است؟ ما باید بیشترین سرمایه گذاری را بر ساختار اجتماعی جامعه داشته باشیم. اما دولت در این خصوص بی توجه است . هدفمند کردن یارانه هزینه دارد و دولت باید آن را بپردازد .امسال 14 میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش است. اگر دولت این بودجه را بیشتر اضافه کند جای دوری می رود؟ البته دولت فقط یاد گرفته که به مردم پول بدهد. حال کشاورزی از میان برود عیبی ندارد ،صنعت متلاشی شود مهم نیست. متاسفانه این سیاست دولت ماست و دولت بدین سیاست معتقد است .فقط به مردم پول بدهد و بعد هم شعار بدهد که می خواهد پولها را سه برابر کند . بازهم تاسف می خوریم ازاینکه مغز نظام یافته و تعلیم یافته دولت ما همین است و همین از آن خارج می شود. به جای آنکه به تعلیم و تربیت بیاندیشیم. دولت با پیش بردن این کارها تنها برخی ازاغراض مردم را مورد توجه قرار می دهد. خود آقای حاجی بابایی در کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کردند که نمی خواهند پنج شنبه ها را تعطیل کنند. پس باید ایشان را هم جزء افرادی بدانیم که برای تعطیلات خود برنامه ریزی می کنند.

 

آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید انواع کلاس های تقویتی و تست زنی بعد از ساعات تعطیلی مدارس برگزار می کند. تشکیل این کلاسها مرتبط با تعطیلی های پنج شنبه است ؟
برای ما هم عجیب است، هنگامی که وزیر معتقد به تشکیل کلاسهای تقویتی و فوق برنامه است چرا پنج شنبه ها را تعطیل می کند. این آشفتگی آموزش را چگونه می توان توجیه کرد ،نظامی که در هیچ کجای دنیا نمی توان آن را یافت .چرا به آموزش استاندارد نمی اندیشیم و چرا وزیر باید کلاسهای تقویتی را برای شنبه تا چهارشنبه طراحی کند و بعد پنج شنبه ها را تعطیل نماید. این موضوع کمی غیرعادی به نظر می رسد. مثلا کلاسهای تست زنی و یا کلاس های فوق برنامه که معمولا با شهریه های بالا برای دانش آموزان گذاشته می شود. این ها را تنها می توان این گونه تعریف کرد؛ برنامه ریزی شعاری و درهم  که همواره در نظام آموزش و پرورش مطرح می شود . این برنامه ها متضاد با شعارهای دولت نیز هست.

 

 

 

گفته شده در شروع سال تحصیلی جدید، میزان ترک تحصیل بیش از سال های دیگر بوده است. شما دلیل این مسئله را چگونه ارزیابی می کنید ؟
بحث داشتن ترک تحصیلی در شروع هر سال تنها برای امسال نیست و ما هر سال با چنین مسئله ای مواجهه هستیم. نه تنها ترک تحصیلی ها نشان از نظام آموزشی پر تنش ما دارد بلکه افت تحصیلی شدید هم برای خود معضلی است که با آن مواجهه هستیم . معمولا در آخر سال تحصیلی هر سال با 23 در صد مردودی مواجهیم که می توان گفت تقریبا یک چهارم دانش آموزان خصوصا در شروع مقطع دبیرستان با آن روبرو هستند. نکته اول آن است که در سال اول دبیرستان تنوع درسی زیاد می شود وهمه دروسی از تمام رشته ها مرتبط با سال بعد یا غیرمرتبط دراین سال باید خوانده شود که برای دانش آموز بسیار سنگین است .
نکته بعدی که دانش آموز را به ورطه افت در تحصیل می کشاند ،اوج بحران و بلوغ در این سن و سال است که مشکلات روحی روانی خود را به دنبال دارد. در این سن و سال، دانش آموزان دچار مشکلات بسیاری از جمله چگونگی ایجاد رابطه با جنس مخالف می شوند و متاسفانه در این رابطه سوالات بسیاری دارند و دچار ابهام هستند که البته منبع خاصی هم برای پاسخ به سوالات آنها وجود ندارد . در این دوران تمرکز دانش آموزان از بین می رود و ما مشاوران خوبی هم در این زمینه در مدارس نداریم .کلاسها هم آنقدر پر جمعیت و متراکم هست که دیگر وقتی برای توجه معلم به مسائل دانش آموزان باقی نمی ماند. وقتی در آغاز مقطع متوسطه با این آمار ترک تحصیل مواجهه می شویم یعنی به بدنه جامعه زهر وارد می شود.

آمارجدیدی نیز در دست داریم که آن را رییس زندانهای کشور عنوان کرده اند. اینکه تنها 4 درصد زندانیان تحصیل کرده هستند و 96 در صد آنها از داشتن تحصیلات محروم اند . که نشان می دهد ما اگر به سوی بالا بردن سطح آگاهی وآموزش مردم گام برداریم دقیقا از وقوع جرم جلوگیری کرده ایم . امیدواریم دولت بیش از پیش به مقوله آموزش توجه نشان دهد. خوشبختانه در این زمینه مجمع تشخیص مصلحت نظام به راه حل هایی دست پیدا کرده است و درغالب یک طرح این مسئله مطرح شده ،این پیشنهاد خاص همان رسیدگی به وضعیت روحی و روانی دانش آموزان است که در این مجمع عنوان شد و رسیدگی خواهد شد تا برای آنهایی که سال اول دبیرستان هستند اجرایی شود.

 

پیش از این شورای عالی انقلاب فرهنگی دررابطه با وضعیت روحی و روانی دانش آموزان ،مصوبه ای را به تصویب رسانده بود ،وزیر کنونی آموزش و پرورش تا چه اندازه این مصوبه را اجرایی کرده است ؟

در مورد آقای حاجی بابایی باید بگویم که ایشان هیچ وقت عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس نبوده اند ،اما همواره مسائل را دنبال می کردند و برای معلمان هم گام هایی برداشتند ،اما متاسفانه وقتی وزارت آموزش و پرورش را تحت اختیار گرفتند درمورد مهم ترین قانون در این وزارتخانه اقدامی خاص انجام ندادند. همانطور که می دانید قانون احیای معاونت پرورشی را داشتیم که با احیای آن امید آن می رفت که دانش آموزان را به لحاظ روحی و روانی هم تحت آموزش و کنترل در آوریم اما این قانون در دوره هیچ کدام از وزرا به طور کامل اجرایی نشد و گام مثبتی در این زمینه بر نداشتند. باید اضافه کنم که تمام مفاد این قانون منطبق بر همان اهدافی است که از آن ها یاد بردیم یعنی همان رسیدگی به وضعیت روحی و روانی دانش آموزان در مقاطع مختلف.

 

در این راستا کمیسیون آموزش و تحقیقات جلسه ای با مسئولان آموزش و پرورش دولت دهم داشت. نتیجه این جلسه چه بود؟

کمیسیون آموزش وتحقیقات درجلسه ای با مسئولان آموزش و پرورش دولت دهم ،در مورد اقدامات حوزه معاونت پرورشی سوالاتی مطرح کرد وآموزش و پرورش دولت دهم نیز گزارشی در مورد فعالیت های این وزارتخانه اعلام کرد ،اما گزارش همان گزارشی بود که درزمان آقای حاجی ارائه شده بود ،همان گزارشی که ما بدان معترض بودیم. محتوای گزارش یا همان اقدامات که تا کنون انجام داده اند در غالب اجرای سرود، مسابقات و... بوده که در پرورش نسل ها موثر نیست .ما پیشنهاد می کنیم وزارتخانه طبق سند ملی آموزش و پرورش عمل کند و قوانین این سند را پیاده کند.

 


در این روزها با توجه به بحث سند ملی و تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تغییر ساختار آموزش و پرورش جدی شده است. نظام 6-3-3 گویا از سال آینده اجرا می شود.

به طور کلی باید تغییر هر سیستمی در خصوص مسائل آموزش و پرورش باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد و من در این رابطه به رییس مجلس دکترل اریجانی نامه ای ارائه داده ام والبته ایشان هم مبحث را منعکس کردند. امادر هر صورت الان تناقض گویی های بسیاری در این وزارت خانه می بینیم که مانع از انجام اقدامات مفید می شود. ما متاسفانه با وزارتخانه ای روبرو هستیم که خبری را می گوید و وزیر بعد آن را تکذیب می کند مانند تعطیلی پنج شنبه ها، یک نفر می گوید بله و مسئولی دیگر می گوید نه.
یا تغییر کتابها که ما را در خصوص این موضوع هم روشن نکردند. این اخبار ضد و نقیض شایسته آموزش و پرورش نیست. این تضاد گویی ها یعنی مخفی کردن حقیقت و این مسئله و تاثیرات منفی اش در آینده بارز خواهد شد. که در مجموع این تصمیم گیری ها به صلاح کشور نیست . هر تضاد گویی و تصمیم نادرست در آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارد با 12 میلیون نفر دانش آموز، بیش از یک میلیون نفر پرسنل و البته والدین این دانش آموزان که جمعیت انبوه کشور را شامل می شوند و ما داریم اثرات تخریبی برخی از این تصمیمات را در جامعه می بینیم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کورش IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    12 4
    چه ربطی داره ؟!!!!!
  • آموزگار IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    7 5
    واقعا تعطیلی پنج شنبه مدارس ضربه مهلکی بر پیکر آموزش و پرورش آینده سازان این مرز و بوم خواهد بود. اکثر معلمان هم از این طرح استقبال نمی کنند. دلیل آن ها هم این است که چون ساعات روز پنج شنبه روی روزهای دیگر تقسیم می شود، ساعت آخر هر روز چون هم دانش آموز و هم معلم خسته است اصلا کارایی ندارد.
  • ر ف IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    3 2
    من یک معلمم و با برنامه تغییر نظام اموزشی و کتب درسی موافقم دیگه کتابها و روشهای قدیمی دانش اموز و معلمو قانع نمیکنه و نیاز به نواوری و اصلاح است انشاا... این وزیر و وزیر بعدی بتونند کمک کنند به معلما و دانش اموزان
  • امین نقی زاده IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    6 2
    یعنی العان با این کار ما هم مثل غربی ها بد بخت و بی چاره می شویم و هیچ پیشرفتی در کار نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آقایان اگر خودشان زمان بچه گی باید پنج شنبه ها به مدرسه می رفتند حالا چرا به بچه های امروز حصودی می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
      0 4
      من خیلی معذرت می خوام. اما شما 3 خط نوشتی توش چند تا غلط املایی هست. فکر نمی کنی با این کیفیت آموزشی که الان داریم، پنج شنبه ها هم تعطیل میشد، الان غلط های املایی شما دو برابر شده بود!! حسادت به چی آخه؟ این چه تحلیلیه شما داری؟
    • بدون نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
      1 0
      بودجه آموزش و پرورش 14 میلیارد تومنه؟؟؟؟؟ مگه میشه؟؟؟ یعنی با پول اختلاس میشه چند صد تا آموزش و پرورش تو ایران راه انداخت؟!!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    3 10
    من با آقای عباسپور موافقم ما که تعطیلی کم نداریم مشاالله نصف سال تعطیله ما مثل اروپایی ها کار میکنیم که امکاناتی مثل اونها میخواییم ما همش دنباله پیچوندن کاریم یا دنبال مرخصی ساعت مفید کاریمون هم که ماشاالله داره نیم ساعت در روز
  • ایرانی GB ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    8 1
    چه ربطی به تقلید از غرب داره، کار خوبیه... چطور شما ها پنج شنبه ها نمی رید مجلس خوبه به ما که رسید اخه، مال غربی هاست
  • بدون نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    2 1
    سالها است که مربیان پرورشی مدارس تبدیل به مسول امور مراسم تبدیل شده اند و خیلی از آنها کاری بیش از این هم انجام نمی دهند .
  • lpln IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    1 0
    .من مربی سرود مدارس هستم....هدف از جشنواره های سرود خروجی جشنواره هاست که سرود های جدید و با محتوا تحویل جامعه بشه......اما تو آموزش و پرورش باید حتما از سرود های آوای مدرسه استفاده بشه با همون آهنگ........از نظر آموزشی هم فقط مدرسه های غیر انتفاعی کلاس سرود تشکیل میدن که تمام دانش آموزانشون کلاس هاس آزاد موسیقی میرن.....واقعا فایده ی این جشنواره ها چیه؟!
  • عدالت خواه IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    2 1
    جناب اقاي عباسپور ! شايد باورتان نشه ! تعطيلي مدارس در روزهاي پنج شنبه يكي از اقدامات كاملا ضروري براي سيستم آموزشي بسيار قديمي ما بوده است. جناب اقاي عباسپور ! در تابستان مدارس تعطيل مي شوند نه آموزش! جناب آقاي عباسپور! چه جوري استدلال كردين كه اشخاص روشنفكر با تعطيلي پنج شنبه ها موافق هستند؟! آقاي عباسپور! در زمينه خلف وعده كردن و سياسي كاري مجلس هم دست كمي از دولت ندارد. آقاي عباسپور! اين جمله شما بسيار بسيار قشنگ بود: .... اگر به سوی بالا بردن سطح آگاهی وآموزش مردم گام برداریم دقیقا از وقوع جرم جلوگیری کرده ایم
  • بدون نام IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    جناب تقي زاده حسودي با س است نه با ص
  • بدون نام IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    1 2
    واقعه طرح بسیار مضری است کی پیشنهاد کرد معلوم نیست حتما زنش معلم بوده این قشر تبدیل شدن به تنبلها واز زیر کار در رفتن را خوب یادگرفتن متاسفیم برای اموزش پرورش
  • امین NL ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    3 1
    غرب و شرق نداره ،کار خوب خوبه در ضمن این غرب چه مشکلی داره؟فقط 70 میلیون ملت ایران مخلوقات خدا هستن و کارشون درسته؟
  • وحید IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    2 0
    خیلی جالبه تمام مشکلات سیستم آموزشی ایران رها شده و بحث سر تعطیلی پنج شنبه یا بالا پایین کردن مقاطع تحصیلی است. مشکلاتی از قبیل حفظ محور بودن آموزش، حجم زیاد و بیهوده مطالب درسی، مطالب کهنه کتاب ها، حجم زیاد تمارین، تکالیف، و امتحانات که حق تفریح و استراحت و حتی آرامش ذهنی رو از بچه ها می گیره. خیلی از مطالب آموزشی که باید به بچه ها تدریس بشه، نمیشه. مهارت های زندگی آموزش داده نمیشه، نحوه تفکر و نقد آموزش داده نمیشه، کار گروهی آموزش داده نمیشه، هنر آموزش داده نمیشه، ورزش به طور صحیح آموزش داده نمیشه، بهداشت آموزش داده نمیشه، و خیلی موارد دیگه. تمام اینها رو ول کردن. اینها رو درست کنید، مدرسه بشه یه روز در هفته هیچ چی خراب نمیشه، من بهتون قول میدم.
  • عليرضا ص IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    2 1
    به نظر من توي اين مملكت 2 روز تعطيلي در هفته كامل نيازه. ولي چرا قشر كارگر و بخش خصوصي نبايد 5 شنبه تعطيل باشه؟ آيا اين درسته كه دولتي هايي كه واقعا نصف كارگران كار مفيد نمي كنند دو روز تعطيل باشند و كارگران حتي برخي روزهاي تعطيل هم سركار حاضر شوند؟ اگه تعطيلي خوبه براي همه بايد باشه. ثانياً تعطيلي ما نسبت به اكثر كشورها كمتره، چون ما يه روز تعطيلي در طول هفته داريم و آنها 2 روز.
  • حبیب IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    3 1
    سلام به این مسئولین بگین یک سری به مدارس بزنند تا طعم تلخ تعطیلی روز پنج شنبه را از دهان دانش آموز کلاس چهام ابتدایی بکشند که همه روزه باید کل کتاب ودفترهای خود را تا مدرسه حمل کند تازه کتابهای اظافه هم واسه رشد باید ببرن این نسل را باید از هم اکنون نسل کمر دردیها بنامیم
  • کیوان IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    3 1
    تعطیلی پنج شنبه بسیار عالی است.چه ربطی به غرب دارد!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    4 1
    آخه آقاي عباسپور تهراني چيكار داري به تعطيلي بچه ها ؟؟ اونها دلشون رو فقط به اين تعطيلي خوش كردند. ترا به حضرت عباس به چيز ديگه گير بده خيلي موضوعات حل نشده وجود داره ها بد نيست به اونها بپردازي .
  • معلم شركتي IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    3 0
    ضمن سلام و خسته نباشيد خدمت نمايندگان محترم فقط چند نكته را ميخواهم عنوان كنم 1مدرك تحصيلي ما از كجا امده كه بيسواد قمداد ميشويم2 ما از كجا امديم كه وزير ميگويد از چهاراه پيدا شديم مگر سره راهي بوديم3 ايا مدرك مان را از ميدان تره بار گرفتيم كه جناب وزير ميگويد باور كنيد اين همه توهين به بندگان خدا بي جواب نمي ماند از سوي خداوند بترسيد از ان روز بترسيد.... اخراج ما ان هم با راي شما مگر ما افغاني بوديم
  • كارمند IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    1 0
    باسلام و احترام من اين خبر و مراحل آن را مطالعه كردم و همان موقع در محل كار راي گيري كردم كه با طرح تعطيلي پنج شبه ها موافق هستند يا نه؟ تعداد افراد 5 نفر و سن بين 40 تا 45 سال و تحصيلات همگي ليسانس و فوق ليسانس، 4 نفر به تعطيل بودن راي مثبت دادند و يك نفر بدون نظر بود چون بچه مدرسه اي نداشت. پيشنهاد مي كنم راي گيري شود در سطح كشور و از طريق سايت.
  • hossein IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    1 0
    نه اینکه از خیلی جهات از غرب تقلید نمیکنیم؟ حالا تعطیلی پنجشنبه ها خیلی مهم شده؟ همه خوب میدانیم که اگر کاری را خوسته باشند انجام بدهند به این حرفها کاری نخواهند داشت.
  • بدون نام US ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 0
    ادا؟!
  • علی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    1 0
    آقای عباس پور آیا بهتر نبود در مورد آن هفت میلیون دانش آموز ترک تحصیلی به جای این حرف ها واکاوی می شد؟
  • بدون نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    0 0
    من یک معلمم در دور افتاده ترین نقطه ی کشور که 1000کیلومتر از شهر و دیارم فاصله داره که تعطیلی پنج شنبه ها تا حد زیادی میتونه در رفع خستگی و سختی شرایط کارم تاثیر داشته باشه. این چیزیه که آقای عباسپور اونو نمیتونه درک کنه..