جنگی که سخنان فرج‌الله سلحشور بین اهالی سینما راه انداخت، همچنان ادامه دارد و هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، سلحشور بعد از ساختن مجموعه «یوسف پیامبر» که پنج سال طول کشید و یکی دو سالی هم پخش آن ادامه داشت، به غیر از ایامی که بعد از پایان پخش  سریال در محافل مختلف حاضر شد و از او تقدیر به عمل آمد و در مورد ساخت مجموعه دینی سخن گفت، در سکوت فرو رفته بود؛ سکوتی که هر از گاهی با برخی اظهارنظرهای او شکسته می‌شد و گاه با خبر ساخت مجموعه «موسی(ع)» از بین می‌رفت.
 
با این وجود دیگر فرج‌الله سلحشور مانند زمانی که «یوسف پیامبر» پخش می‌شد نام مطرحی نبود و کسی از او سخنی نمی‌گفت، تا اینکه روزی خبری در مورد اظهار نظر او در مورد بازیگران زن سینمای ایران منتشر شد.
 
کمی قبل‌تر از انتشار این خبر بود که مطبوعات نوشتند آنجلینا جولی قرار است برای بازی در یک فیلم به ایران بیاید و خیلی زود هم مسعود ده‌نمکی خود را کنار کشید و گفت من کارگردان فیلمی نیستم که قرار است جولی در آن بازی کند.
 
در میان نظرخواهی‌هایی که از کارگردانان در مورد مسائل مختلف می‌شد، سلحشور هم در این مورد صحبت کرد و گفت که سینمای ایران نیاز به آنجلینا جولی ندارد، البته نه از این نظر که بازیگرانش قابل هستند، به این دلیل که به تعبیر او سینما فضای دیگری است و بازیگران آن عنوانی دارند که کمتر کسی مایل است آن را یکبار دیگر تکرار کند.
 
این جرقه‌ای بود برای انفجاری، که شاید اگر محافطه‌کاری‌ها نبود قطعا ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کرد؛ سلحشور جنگ را آغاز کرد و نخستین واکنش از آن  داود رشیدی رئیس انجمن بازیگران خانه سینما بود. او خبر داد که هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه سینما قصد دارد اظهارات کارگردان «یوسف پیامبر» را در جلسه خود بررسی کند .
 
اما بازیگران جوان سینمای ایران تن به پذیرش این سخنان ندادند و با جوابیه‌ای کوتاه و گویا نگاه خود را نسبت به اظهارات سلحشور بیان کردند و همین نطق دیگران را هم باز کرد.
 
از سیدضیاء هاشمی و اصغر همت به این سخنان واکنش نشان دادند تا جواد شمقدری و مسعود ده‌نمکی که پاسخ ده‌نمکی کامل‌تر و احتمالا سنگین‌تر از باقی برای سلحشور بود. البته در این میان چند باری سلحشور عذرخواهی کرد، اما هر بار نشان داد این لحن عذرخواهی هیچ ارتباطی به حس واقعی بیان آن اظهارنظر اولیه ندارد.
 
نتیجه همه این کش و قوس‌ها که مهمترین اتفاقات سینما را در دو سه هفته اخیر تحت تاثیر قرار داده بود، شکایتی است که انجمن بازیگران قصد دارد از سلحشور کند و سلحشور هم که پیش از این برای توهین به خانه سینما فقط چهار هزار تومان جریمه شده بود،‌ بی‌نگرانی از نتیجه این شکایت گفت «اگر دوست دارند شکایت کنند»
 
57243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    29 21
    اگر سریال بسیار غیر فنی و سطح پایین (از نظر کارگردانی ٬ بازیگری٬ موسیقی٬ طراحی صحنه و... ) ایشان را انقدر با عظمت جلوه نمیدادیم٬ انقدر به خودشون مغرور نمیشدن که انقدر راحت در مورد وضعیت سینما اظهار نظر کنند. متاسفانه عادت داریم همه چیز رو قاطی کنیم. شاید میترسیدیم اگر از سریال افتضاح ایشون انتقاد کنیم ٬ به موضوع و پیامبر الهی بی احترامی کردیم. شخصا فقط چند قسمت اول سریال رو تونستم تحمل کنم. حالا این آقا میاد برای ما از سینما حرف میزنه. خب معلومه حرفاشون چی از آب در میاد
  • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    5 17
    اصولاً از آقای سلحشور باید پرسیده شود که اگر این سینما همان وضعی دارد که شما میگید , شما در این سینما چه میکنید ؟ نقش شما چیست ؟البته با توجه به سبقه شما و نحوه آغاز و حضور و بروزتان در عرصه سینما این چنین اظهار نظری هم بعید نمی نماید. آقای سلحشور !! شما هتاکی کردید , توهین کردید و هر آنچه که شایسته این نظام و این مردمان نبود و نیست گفتید و متعاقبش اظهار اعتذار ؟؟!!! اعتذاری که بعید می دانم نشات گرفته از تغییر بنیادین در نوع نگاهتان باشد .چه بسا این اظهار اعتذار برای گریختن از لگام قانون است که خود میدانید برای شما گران تمام میشود !! کاش می گفتید طلب مغفرت کردم به درگاه خدا که نگفتید.آقای سلحشور !! حتماً میدانید که اگر خدا از شما بگذرد , بندگان خدا میتوانند شما را نبخشند.خدا ترس باشید
  • ناشناس IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    8 12
    سلام و واقعا براي آقاي سلحشور متاسفم كه اينقدر راحت توهين مي كنند و ...
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    6 9
    وقتی یک خانومی که در راس سینما قرار داره هنوز نمیدونه که اگر فلان لباس بپوشه یا فلان روسری یا فلان حرکت نامناسبی انجام بده بر روی چند میلیون دختر نوجوان چه تاثیری داره بلکه فقط خودش میبینه اقای سلحشور کاری به خود شما نداره بلکه عکسالعمل رفتار سکنات شما هست که مد نظر است