۰ نفر
۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۱

تحقیقات جدید نشان می‌دهد سه چهارم کودکان از این موضوع که هله هوله‌ها می‌تواند باعث مرگ زودرس آن‌ها شود اطلاع ندارند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد سه چهارم کودکان از این موضوع که غذاهای بدون ارزش غذایی و به اصطلاح هله هوله‌ها می‌تواند باعث مرگ زودرس آن‌ها شود اطلاع ندارند.

  در نظرسنجی جدیدی که توسط سازمان قلب بریتانیا به انجام رسید مشخص شد نزدیک به 73 درصد از کودکان بین 8 تا 15 سال نمی‌دانند رژیم غذایی ناسالم و بدون ارزش غذایی می‌تواند عمر آن‌ها را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

این تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از افراد از مضرات خطرناک این غذاها اطلاع ندارند.نزدیک به 45 درصد از افراد مورد تحقیق اعلام کردند بدترین عوارض و اثرات جانبی این غذاها اضافه وزن ، جوش زدن و پوسیدگی دندان‌هاست ،این در حالی است که این غذاها می‌توانند عمر انسان‌ها را کاهش دهند.

یکی از محققان در این مورد اعلام کرد : بررسی‌ها نشان می‌دهد تا انتهاییی سال 2050 دو سوم کودکان دچار اضافه وزن خواهند شد و وضعیت بعضی از آن‌ها به طور حتم نگران کننده خواهد بود.

دانشمندان پیش‌بینی کردند اگر این روند به همین صورت ادامه پیدا کند نسل آینده نسبت به والدینشان عمر کوتاه‌تری خواهند داشت که این موضوع بسیار نگران کننده است.

به طور حتم یکی از مهم ترین عوارض اضافه وزن بیماری‌های قلبی و سکته است.به همین دلیل محققان تصمیم گرفتند با انجام تحقیقی میزان اطلاع کودکان در مورد عوارض غذاهای آماده و مانند آن‌را مورد بررسی قرار دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد نه تنها کودکان نسبت به عوارض این غذاها اطلاع درستی ندارند بلکه میزان تحرک بدنی آن‌ها نیز بسیار پایین است. کارشناسان اعتقاد دارند مدارس می‌توانند با انجام برنامه‌های خاصی کودکان را به تحرک بیش‌تر وادار کنند و به این ترتیب این روند افزایش وزن را کاهش دهند.

در صورتی که مدارس نسبت به تحرک بچه‌ها و رژیم غذایی آن‌ها توجه بیش‌تری نشان دهند می‌توان امیدوار بود تعداد کودکانی که به اضافه وزن دچار می‌شوند کاهش قابل توجهی داشته باشد.

تلگراف ، 26 سپتامبر

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =