جهش قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، تارا، دنا و هایما

اقتصادنیوز نوشت: بازار خودرو اولین روز هفته جاری را متفاوت از هفته گذشته آغاز کرد و با این شرایط شاهد رشد قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو در بازار بودیم.

رشد قیمت خودرو در حالی شکل گرفته که هفته گذشته شاهد افت 250 میلیون تومانی «هایما S8 پلاس» در یک هفته بودیم، روندی که امروز تغییر مسیر داد.

به گفته فعالان بازار خودرو اعلام قیمت‌های جدید از سوی شورای رقابت موجب شده تا بازار خودرو تغییر جهت دهد و پس از یک هفته شاهد رشد قیمت در این بازار باشیم. شورای رقابت در آخرین جلسه خود قیمت 8 محصول ایران خودرو را اعلام کرد و با این شرایط شکل بازار را تغییر داد. هرچند در اعلامیه این شرکت به این نکته اشاره شده بود که قیمت‌های جدید برای 8 محصول ایران خودرو از سوی اعضای شواری رقابت که پیش از این فاقد قیمت بودند صورت گرفته است، اما فعالان بازار خودرو معتقدند این 8 خودرو، محصول جدید محسوب نمی شوند و تنها چند آپشن به آنها اضافه شده است.

از سوی دیگر در حالی امروز شاهد رشد قیمت خودرو در بازار بودیم که دلار در بازار شکل کاهشی داشت با این حال بازار خودرو به روند خود ادامه داد.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S8 پلاس» بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و با افزایش 30 میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شد. «تارا اتومات V2» هم امروز با رشد 7 میلیونی راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای » در بازار 480 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8 پلاس» امروز با رشد 30 میلیونی راهی بازار شد و قیمت آن به یک میلیارد و 580 میلیون تومان رسید. ارزیابی بازار هم چنین از رشد قیمت «تارا اتوماتV2» در بازار امروز حکایت دارد و قیمت این خودرو 775 میلیون تومانی شد و رشد 7 میلیونی را تجربه کرد. براساس ارزیابی‌ها می‌توان گفت «دنا پلاس 6دنده توربو» هم امروز رشدی 5 میلیون تومانی داشت و 744 میلیون تومان قیمت خورد،‌ اما «دنا پلاس توربو اتومات» تغییر قیمت نداشت و با قیمت 805 میلیون تومان راهی بازار شد. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار 611 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 6 میلیون تومانی داشت.

ایران 29

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1827683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    4 2
    با این قیمت‌ها کجا سراغ دارید ؟
  • فوزیه صفائی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    6 2
    هرج ومرج