استاندار: قیمت نان در همدان افزایش نخواهد یافت

استاندار همدان در خصوص مطالبه واحدهای نانوایی برای افزایش قیمت نان گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت وجود ندارد و قیمت نان در همدان بی تغییر باقی خواهد ماند.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ استاندار همدان
در کارگروه آرد و نان‌ استان همدان با اعلام خبر فوق افزود: نان از جمله غذای کامل برای مردم ایران است و باید نسبت به کیفیت آرد، گندم و پخت آن تدبیر ویژه شود.

وی اضافه کرد: بیش از 60 درصد پروتئین مورد نیاز انسان از طریق نان تامین می‌شود و بر این اساس کیفیت نان، آرد و گندم باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار همدان با تاکید بر پخت نان کامل در نانوایی ها در آینده نزدیک، یادآور شد: نان کامل ارزش غذایی بالایی دارد لذا با تولید آرد با کیفیت برای پخت نان کامل، مطالبه چندین ساله متخصصین تغذیه و مردم محقق خواهد شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: باید تلاش شود تا قیمت آرد برای پخت نان کامل تفاوت چندانی با آرد سهمیه‌ای نانوایی‌ها نداشته باشد تا قیمت نان کامل به نان یارانه‌ای نزدیک شود.

وی تاکید کرد: قوت اصلی اقشار جامعه از ضعیف‌ترین تا غنی‌ترین افراد نان است بنابراین این محصول تاثیر مستقیم بر سلامت مردم دارد.

استاندار تصریح کرد: تمامی مراکز علمی، دانشگاه‌ها، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، اتحادیه نانوایان، علوم‌پزشکی و… باید با انجام کارهای علمی و تخصصی زمینه تولید نان با کیفیت در استان را فراهم کنند.

قاسمی فرزاد به اقتصاد زنجیره و اقتصاد سلامت در موضوع نان اشاره کرد و گفت: در این بین توجه به اقتصاد سلامت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی بر افزایش تولید نان کامل با سبوس بالا تاکید کرد و افزود: ذائقه مردم تعیین کننده است و باید با تولید نان سنتی مرغوب و فرهنگ‌سازی برای تغییر ذائقه مصرف، رغبت استفاده از نان سنتی باکیفیت و سالم بیشتر شود.

وی همچنین به هدفگذاری دولت مردمی سیزدهم برای سلامت و امنیت غذایی، تصریح کرد: باید با اجماع نظر همه متولیان امنیت غذایی، گام های خود را در این مسیر بلند برداریم تا شاهد اتفاقات خوبی در این صنعت باشیم.

استاندار همدان با تاکید بر حرکت متعهدانه نسبت به سلامت مردم گفت: استفاده از نان کامل و گنجاندن آن در سبد غذایی مردم را باید به عنوان یک راهبرد بپذیریم.

قاسمی فرزاد در آخر افزود: نان کامل از مسیر آرد کامل می گذرد و در خصوص تعاریف موجود در خصوص آرد کامل نیز نیاز به همزبانی مشترک است که به همین‌منظور هرچه زودتر باید انجمن آرد همدان تشکیل شود.



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1834209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =