۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴

در نشست صبحانه خوری فعالان بخش خصوصی با وزیر نفت؛ عضو هیات نمایندگان اتاق ایران عنوان کرد: « تحقق وعده های رستم قاسمی نیاز به یک سری مقدمات دارد. »

"علی شمس اردکانی" نخستین کسی بود که از میان فعالان اقتصادی " رستم قاسمی" را مورد خطاب قرار داد و گفت:« وعده های شما نسبت به افزایش سرمایه گذاری در صنایع بالادستی انرژی اگرچه برای فعالان این حوزه ، مژده ای نیکو و ضروری است اما تحقق این وعده ها، خود نیاز به مقدماتی دارد .»

به اعتقاد این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، تخصیص سرمایه برای صنایع بالادستی ازابتدا کافی نیزنبوده است. حال آنکه در سال سوم برنامه پنجم توسعه ، تخصیص سرمایه به این بخش به یک دوم کاهش یافته است.او گفت که دربرنامه پنجم توسعه کسری انباشت سرمایه در این بخش به حدود 90 میلیارد دلار می رسد. شمس اردکانی البته توضیح داد که بخش خصوصی می تواند در زمینه تامین این کاستی در کنار وزارت نفت قرار گیرد.

این فعال اقتصادی گفت:«درشرایطی که افزایش تولید و استحصال نفت و گاز به دست کم 120 دستگاه حفاری زمینی جدید نیاز دارد، بخش خصوصی می تواند در صورت تامین ارز نسبت به تامین این تجهیزات اقدام کند.»شمس اردکانی خطاب به وزیر نفت توصیه کرد که این وزارتخانه ، امور بروکراتیک خود را کنار نهد و با تامین ارز از ورود بخش خصوصی به حیطه ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز حمایت کند. »

او که بر این باور بود، تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله از آبشخور حوزه انرژی عبور می کند، کنایه آمیزگفت:« این اهداف با تولید روناس اردکان و رطب براز جان به سرانجام نمی رسد نخواهد شد.»

شمس اردکانی باردیگربر«حمایت ازسرمایه گذاری بخش خصوصی» دست گذاشت وادامه داد:« چنانچه از تولید تجهیزات در کشورپشتیبانی نشود، همچنان نسبت به خام فروشی نفت، ناگزیر خواهیم بود.»

/39/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =