تصویب ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دور دوم سفر ریاست جمهوری به چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت : معاون هماهنگی امور عمرانی چهارمحال و بختیاری گفت: تصویب ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی مهمترین رهاورد و دستاورد دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت به این استان است.

علی حیدری افزود: البته تلاش می‌شود طرح‌های عمرانی تاثیرگذار دیگری نیز به سرجمع این طرح‌ها و اعتبارات عمرانی استان اضافه شود تا استان بهره بیشتری از نظر عمرانی از دور دوم سفر استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ببرد.

وی اظهار داشت: یکی از طرح‌های برزمین مانده چهارمحال و بختیاری طرح فرودگاه شهرکرد است که براساس مصوبه سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری قرار است باند پرواز این فرودگاه افزایش یابد و اعتبار مناسبی برای این طرح پیش‌بینی شده است.

حیدری ادامه داد: راه‌آهن یکی دیگر از طرح‌های مهم عمرانی و از مطالبه‌های به حق مردم استان است که از محل اعتبارات دور دوم سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

وی یادآور شد: با توجه به پیشرفت فیزیکی۷۰ درصدی طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری انتظار می‌رود با اختصاص این میزان اعتبار این طرح مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: جبران خسارت‌های ناشی از آلودگی‌های نفتی در منطقه سرخون و بخش میانکوه شهرستان اردل از دیگر طرح‌های عمرانی مصوب و مورد تاکید دور دوم سفر استانی رییس جمهور است.

حیدری اظهار داشت: براساس این مصوبه شرکت نفت ملزم به برطرف کردن مشکل آبرسانی منطقه سرخون و بخش میانکوه بدون در نظر گرفتن سقف اعتباری مشخص و براساس نیاز طرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط سخت زمستانی تامین ۳۳ دستگاه ماشین‌آلات سنگین از مهمترین نیازهای چهارمحال و بختیاری است که از این تعداد سه دستگاه ماشین برف‌خور است که تاکنون یکی از آن‌ها تحویل و ۲ دستگاه دیگر نیز به زودی برای استان در نظر گرفته شود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، انتظار می‌رود با تامین ماشین آلات مورد نیاز، استان مشکلات ناشی از بارش‌های زمستانه سال گذشته را تجربه نکند و با تنگناهای کمتری روبرو شود.

حیدری در خصوص مطالبات ۲۰ هزار میلیارد ریالی پیمانکاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با همکاری و کمک دولت در زمان حاضر ۱۰ هزار میلیارد ریال از این میزان مطالبات تامین و مابقی نیزبه زودی تامین اعتبار می‌شود.

وی در خصوص اهمیت تزریق اعتبارات سفرهای استانی گفت: اختصاص اعتبارات سفرهای استانی نقش مهمی در به سرانجام رساندن طرح‌های عمرانی نیمه کاره، توسعه و حرکت روبه جلو استان دارد.

حیدری گفت: همزمان با دور دوم سفرهای استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۴۴ طرح عمرانی نیمه‌کاره باقی‌مانده از قبل با ۷۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی یادآور شد: بهره‌برداری از طرح‌ آبرسانی و تامین آب پایدار نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری و سد غدیر بابا حیدر از جمله طرح‌های مهم مورد بهره برداری در استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر جاده چهارخطه، ۳۵۰ کیلومتر طرح روکش، راه‌های روستایی، ابنیه فنی، آسفالت جاده‌های روستایی و چهارهزار واحد مسکونی شهری و روستایی در نهضت ملی مسکن را از مهمترین طرح‌های مورد بهره‌برداری در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان عنوان کرد.

گفتنی است ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه دور دوم سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1839776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =