بهترین برندهای لوپ دندانپزشکی؛ 5 لوپ برتر سال 2023

لوپ دندانپزشکی (Dental Loupe) ابزاری برای بزرگ‌نمایی سطح دهان و دندان است. دندانپزشکان با کمک این ابزار می‌توانند با وضوح بالا لثه و دندان مراجعان خود را معاینه کنند. استفاده از عینک دوچشمی دندانپزشکی سبب بالا رفتن دقت و تمرکز دندانپزشکان می‌شود و عملکرد آنها را در تشخیص و درمان بسیار بهبود می‌بخشد.

این وسیلۀ کاربردی از لنزهایی قدرتمند تشکیل شده است و مانند عینک روی چشم دندانپزشک قرار می‌گیرد. کمپانی‌های متعددی در سراسر دنیا با استفاده از تکنولوژی‌های روز در حال طراحی و تولید لوپ دندانپزشکی هستند. در این مقاله بهترین برندهای لوپ دندانپزشکی موجود در بازار ایران را بر اساس چهار معیار کیفیت لنز، ارگونومی، قیمت و خدمات پس از فروش بررسی کرده‌ایم.

جِی‌تی‌اِل؛ بهترین برند لوپ دندانپزشکی

لوپ دندانپزشکی جی‌تی‌ال (JTL) ساخت کمپانی کره‌ای مدیپلاس (Mediplus) در حال حاضر یکی از بهترین لوپ های دندانپزشکی در بازار ایران محسوب می‌شود. کیفیت بسیار بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی مهم‌ترین ویژگی‌های عینک‌های دوچشمی دندانپزشکی جی‌تی‌ال مدیپلاس هستند. بزرگ‌نمایی لوپ‌های دندانپزشکی مدیپلاس بین 2.5 برابر تا 5 برابر است و وضوح تصویر آنها نیز بین 33 تا 36 IP/mm است.

لوپ‌های جی‌تی‌ال به دو شکل ثابت (TTL) و متحرک (Flip-up) در دسترس هستند. لوپ‌های ثابت یا تی‌تی‌ال به طور اختصاصی بر اساس فاصله بین دو مردمک دندانپزشک ساخته می‌شوند. لوپ‌های متحرک یا فلیپ‌آپ نیز رایج‌ترین نوع این عینک‌های دوچشمی هستند که مورد استفادۀ گستردۀ دندانپزشکان قرار دارند. در حال حاضر، شرکت فرداد تجهیز نماینده رسمی لوپ کره‌ای جی‌تی‌ال در ایران است و تمامی محصولات این کمپانی را در سراسر کشور عرضه و پشتیبانی می‌کند.

کیفیت لنز

ارگونومی

قیمت

خدمات پس از فروش در ایران

5

5

5

5

زایس؛ لوپ دندانپزشکی با تکنولوژی آلمان

لوپ چشمی دندانپزشکی زایس (Zeiss) ساخت کمپانی آلمانی کارل زایس است. این کمپانی تولیدکننده انواع عینک‌های دوچشمی دندانپزشکی برای کاربردهای گوناگون است.

بهترین برندهای لوپ دندانپزشکی؛ 5 لوپ برتر سال 2023

کیفیت بسیار بالا با استاندارد اتحادیه اروپا (CE) مهم‌ترین ویژگی محصولات برند زایس است. لوپ‌های زایس نیز در انواع متحرک و ثابت در دسترس هستند و جزء تجهیزات عمومی دندانپزشکی در سراسر جهان محسوب می‌شوند. گفتنی است که زایس یکی از بهترین برندهای لوپ دندانپزشکی در دنیا است و در گذشته نیز در بازار ایران حضور داشته است. اما در سال‌های اخیر حضور این برند در بازار ایران کمرنگ شده و قیمت آن نیز نسبت به نمونه‌های باکیفیت کره‌ای بالاتر است.

کیفیت لنز

ارگونومی

قیمت

خدمات پس از فروش در ایران

5

5

4

3

یونیوِت؛ برند ایتالیایی لوپ دندانپزشکی

عینک دوچشمی دندانپزشکی یونیوت (Univet) ساخت کمپانی ایتالیایی یونیوِت‌اُپتیک است. شهرت این کمپانی بیشتر به دلیل ساخت لنزهای باکیفیت عینک است، اما در سال‌های اخیر به یکی از تولیدکنندگان برتر لوپ دندانپزشکی در سطح بین‌المللی نیز تبدیل شده است.

بهترین برندهای لوپ دندانپزشکی؛ 5 لوپ برتر سال 2023

یونیوت در حال حاضر تولیدکننده انواع لوپ‌های دندانپزشکی در ابعاد و با امکانات متنوع است. کیفیت بالای لنز، مهم‌ترین ویژگی محصولات برند یونیوت محسوب می‌شود. یونیوت یکی از بهترین برندهای لوپ دندانپزشکی در دنیا است، با وجود این در حال حاضر حضور کمرنگی در بازار ایران دارد و خدمات پس از فروش آن نیز در کشور بسیار محدود است.

کیفیت لنز

ارگونومی

قیمت

خدمات پس از فروش در ایران

5

4

4

3

اورنج‌دنتال؛ برند آلمانی لوپ دندانپزشکی

لوپ دندانپزشکی opt-on ساخت کمپانی آلمانی اورنج‌دنتال (Orangedental) است. این کمپانی تولیدکننده تخصصی عینک‌های دوچشمی در حوزه دندانپزشکی است. فریم این عینک دوچشمی بسیار سبک است و به صورت طولانی‌مدت می‌توان از آن استفاده کرد.

بهترین برندهای لوپ دندانپزشکی؛ 5 لوپ برتر سال 2023

نوآوری این شرکت در تولید عدسی‌هایی با وضوح بسیار بالا و کمترین میزان انعکاس از مهم‌ترین دستاوردهای این برند آلمانی لوپ دندانپزشکی است. فاصله کاری متغیر و امکان تعویض گیره‌ها از دیگر ویژگی‌های محصولات این کمپانی هستند. لوپ اورنج دنتال در بازار ایران نیز موجود است، اما امکان استفاده از گارانتی اصلی آن با محدودیت‌هایی روبه‌رو است.

کیفیت لنز

ارگونومی

قیمت

خدمات پس از فروش در ایران

5

5

3

2

زومکس؛ لوپ دندانپزشکی چینی

کمپانی چینی زومکس (Zumax) تولیدکننده تخصص انواع عینک‌های دوچشمی و میکروسکوپی دندانپزشکی است. این شرکت از سال 2005 فعالیت خود را آغاز کرده است و یکی از بهترین برندهای چینی لوپ دندانپزشکی محسوب می‌شود. فناوری به کار رفته در محصولات این کمپانی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. در دسترس بودن این محصولات در بازار ایران یکی از ویژگی‌های مهم این نوع لوپ برای دندانپزشکان ایرانی است. به دلیل تنوع تولیدات زومکس، همواره توصیه می‌شود پیش از خرید لوپ دندانپزشکی، کاتالوگ این محصولات به طور دقیق مطالعه شود.

کیفیت لنز

ارگونومی

قیمت

خدمات پس از فروش در ایران

3

3

5

3

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1842856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =