ایسنا نوشت:

آیت‌الله العظمی نوری همدانی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر نامه تاریخی امام علی (ع) به مالک اشتر دانست.

 این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد برگزاری روز حماسه مردم اصفهان و جمعی از جامعه ایثارگری این استان با بیان اینکه تشکیل حکومت دینی از ماموریت‌های اصلی و اولیه پیامبران الهی بوده است، تصریح کرد: خداوند در آخرین حج پیامبر (ص) به ایشان امر کرد که با معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین، ماموریت خود را به اتمام برساند و نعمت را بر امت تمام کند.

وی ادامه داد: بحث تشکیل حکومت دینی به اندازه‌ای مهم و سرنوشت‌ساز است که خداوند به پیامبرشان فرمود اگر مساله حکومت اسلامی را با تعیین امام مشخص نکند، ماموریتش ناقص خواهد ماند و پیامبر (ص) نیز از آغاز تا پایان رسالت خویش بر تشکیل و استمرار حکومت الهی در آینده تلاش بسیار زیادی انجام دادند.

نوری همدانی با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) در 28 آبان‌ماه در نوفل لوشاتو به جمعی از دانشجویان مسلمان در زمینه ابعاد حکومتی در اسلام، افزود: امام راحل حکومت‌های دنیا را به دو دسته غدیری و غیر غدیری تقسیم می‌کردند؛ چنانکه اگر حکومتی غیر اسلامی و در امتداد غدیر نباشد، حکومت غیر دینی و غیر خدایی است. حکومت غیر غدیری پس از توطئه علیه امیرالمومنین (ع) در ممالک اسلامی تشکیل شد و جریان انحراف از هدایت حقیقی را به وجود آورد.

این مرجع تقلید با اشاره به انقلاب اسلامی و اهمیت و جایگاه آن در فرایند هدایت بشر پس از واقعه غدیر، اظهار کرد: این نظام بر اساس حکومت غدیری شکل گرفت و حضرت امام (ره) منشور حکومت اسلامی ایران را بر اساس قانون اساسی حکومت امام علی (ع) و نامه تاریخی آن حضرت به مالک اشتر تدوین کردند.

وی با اشاره به جنبه‌های مختلف حکومت اسلامی، خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی دارای دو بعد حکومت مبتنی بر عدالت و توسعه ابعاد مختلف مادی و معنوی جامعه و مبارزه با حکومت‌های استکباری و منافق است که باید در هر حکومتی که داعیه اسلامی و غدیری دارد، رعایت شود.

نوری همدانی در ادامه با تقدیر از فداکاری‌های مردم اصفهان در یاری انقلاب و نظام، یادآور شد: مردم اصفهان بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند و از این حیث نقش ارزنده‌ای در برقراری حکومت اسلامی ایفا کردند و می توان گفت که مردم این استان در صف اول ایثار و فداکاری در راه خدا و نظام غدیری جمهوری اسلامی قرار دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به سفرهای استانی متعدد به منظور اشاعه فرهنگ ولایت و دفاع از حریم ولایت فقیه و نظام اسلامی، گفت: پس از فتنه سال 88 با سفر به ده استان و دیدار با اقشار مختلف سعی داشتیم آنان را نسبت به وظیفه تاریخی خود آشنا سازیم؛ البته نور ولایت در دل‌های مردم ایران موج می‌زند و آنان خود را در این راستا متعهد می‌دانند.

وی با بیان اینکه فداکاری‌های ملت ایران با رهبری بی‌نظیر امام راحل و مقام معظم رهبری در جهت زمینه‌سازی ظهور صورت گرفته است، تصریح کرد: بدون شک این نظام به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) و برچیده شدن طاغوت و حکومت مستکبران زمان است.

/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    7 1
    آقای نوری همدانی! حضرت رسول (ص) ماموریت خود را در ابلاغ ولایت انجام دادند اما حضرت علی(ع) با احترام به رای مردم این ماموریت را کامل نمودند. امیدوارم که فراموش نکنید که جز خداوند متعال کسی آفریننده نیست و همه مخلوق پروردگاریم. آقا امام زمان (عج) نیاز به بستر سازی از نوع فکری انسانها ندارند و زمان ظهور و نوع بستری که ایشان در آن ظهور خواهند کرد در حد تفکرات ما موجودات زمینی نیست. لطفا توجه بفرمایید.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    3 2
    آن وقت این جوری؟ ببخشید ولی با این ظرفیت اخلاقی و اعتقادی ایی که داریم می بینم؟