مهر نوشت:

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام تمایل مجلس به افزابش سرعت اینترنت کاربران خانگی از پیگیری این موضوع و مذاکره با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش این سرعت خبر داد.


سید حسین هاشمی در حاشیه مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی – ایران تله کام 2011 – که از  24 آبان تا 27 آبان ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: مجلس علاقه ‌مند است که سرعت اینترنت را برای کاربران خانگی افزایش دهد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی در این زمینه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته ایم گفت: شخص وزیر ارتباطات با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره مذاکراتی انجام داده اند که امیدواریم این افزایش سرعت صورت گیرد.

 

به گزارش مهر، طرح افزایش سرعت اینترنت برای کاربران خانگی در حالی از سوی نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دست پیگیری است که بیش از 5 سال است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مصوبه هیئت دولت حداکثر سرعت دسترسی به اینترنت برای کاربران خانگی را 128 کیلوبیت بر ثانیه قرار داده و کاربران برای دسترسی به سرعتی بیش از این با محدودیت مواجه هستند.

 

این در حالی است که براساس استانداردهای اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی مخابرات ، ضریب نفوذ اینترنت کشورها براساس اینترنت با پهنای باند بیش از 512 کیلوبیت بر ثانیه محاسبه می شود.

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در مورد برگزاری نمایشگاه ایران تله کام 2011 تاکید کرد که صنعت مخابرات ایران در مقایسه با سالهای گذشته تغییرات بسیاری داشته و تداوم این تغییرات نشان از آینده خوب برای بخش مخابرات کشور دارد.

 

وی یکی از چالشهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را تحریم عنوان کرد که می تواند فرصت خوبی برای وزارت ارتباطات و شرکتهای فعال در این بخش به دلیل فعالیت در حوزه تولید داخلی به وجود آورد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    13 0
    جک نگید تورو خدا...اینترنت من دو روزه قطعه.همین سرعت 128 رو بزارن استفاده کنیم بیشترش پیش کش.در ضمن مجبورم با مودم گوشیم آن شم.
  • دانیال IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    12 0
    ما جزئ 4 کشور آخر سرعت اینترنت دنیا هستیم. یعنی بعد از بورکینافاسو-افغانستان-پاکستان-زامبیا-گینه- و.........
  • khar US ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    7 0
    کشورهای خارجی دارن روی گیگا بایت کار میکنند شما تازه میخوایید تصمیم بگیرید که اینترنت رو ببرید تا 512 یا نه اونم با سرعت غیر واقعی
  • بدون نام CH ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    7 0
    جهان سوم که شاخ و دم نداره . به قول دوستمون خارجیا دارن رو گیگابیت کار میکنن ، ما تازه میخایم یه خورده سرعت رو بکشیم بالا و بریم روی 512 . اونم با وعده های الکی . تا حالا 10000000 بار گفتن که میخایم سرعت رو ببریم بالا ولی فکر کنم این دوستان اصلا روش کردن کامپیوتر هم بلد نباشن ، چه برسه به اینترنت ...
  • خان دایی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    8 0
    اینی که نوشتین واقعیت داره ؟جون من؟خواب که نمیبینم .آخ اگر بشه چی میشه.وای باسرعت 512 کلیو بایت چه شود.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    5 0
    فعلا که مخابرات حتی به اشخاصی که واجد شرایط هم هستند ADSL با سرعت بالاتر از 256 واگذار نمی کند. تازه همون 256 هم کلی نامه نگاری داره.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    4 0
    نمیخواد آقا جان، سرعت اینترنت پایین باشه، تا همه چی مون به هم بیاد.
  • 512 IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    0 0
    رتبه ایران به لحاظ سرعت اینترنت خانگی، در بین ۱۵۲ کشور در جایگاه ۱۴۴ قرار گرفته‌است.[
  • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
    2 1
    چرا نمایندگان مجلس از مخابرات سوال نمی کنند که چرا به اشخاص واجد صلاحیت مثل دانشجوها و ... چرا اینترنت پرسرعت( 256 به بالا) واگذار نمی کند؟