۰ نفر
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
درخششی عجیب در فضا!/ عکس

تصویری خیره‌کننده از تلسکوپ فضایی جیمز وب که حلقه‌های زاویه‌ای متحدالمرکز را در اطراف ستاره‌ای غول‌پیکر و دور نشان می‌دهد، در ماه سپتامبر شور و هیجانی آنلاین را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از کاربران حدس می زنند: "این باید بیگانگان باشد."

بیشتر بخوانید:

کارمندان ایلان ماسک مواد مخدر مصرف می‌کنند!

اکنون، یک مطالعه جدید نشان داده است که این امواج کیهانی از غبار آلی هستند که تولید شده و سپس توسط یک منظومه ستاره‌ای عجیب در سراسر جهان پخش شده‌است. این تحقیق اولین تحقیقی است که شواهدی از حرکت نور ستاره ماده مرئی به خارج از منظومه شمسی را یافته است.

ستاره‌ای که مسئول این منظره شگفت انگیز است WR140 نام دارد و در واقع منظومه‌ای از دو ستاره است که به دور یکدیگر می‌چرخند. WR یک ستاره از این جفت را به عنوان یک ستاره Wolf-Rayet مشخص می‌کند، یک نوع نادر از ستاره که صدها هزار بار درخشان تر و بسیار داغتر از خورشید زمین است.

درخششی عجیب در فضا!/ عکس

یینو هان، ستاره شناس دانشگاه کمبریج در بریتانیا و نویسنده اصلی این مقاله، می‌گوید:« ستارگان Wolf-Rayet نشان دهنده مرحله نهایی تکامل ستارگان غول پیکر هستند که ده‌ها برابر جرم خورشید دارند، قبل از اینکه در ابرنواخترها منفجر شوند و به سیاهچاله تبدیل شوند.»

ستاره دیگر در منظومه WR140 یک ستاره غول‌پیکر تا حدودی کم‌نور است که اندازه ولف رایت دارد و تقریباً 20 برابر اندازه خورشید است. برهم کنش این دو ستاره عظیم آتش بازی‌های کیهانی را ایجاد می‌کند که حلقههای متحدالمرکز شکل عجیبی را ایجاد می‌کند که تلسکوپ فضایی جیمز وب از آنها عکس گرفته است.

منبع: space

بیشتر بخوانید:

اورانوس را هیچ وقت در این حالت ندیده‌اید/ حلقه‌های درخشان از نگاه جیمز وب/ عکس

چین ۶ شی مرموز را در مدار زمین رها کرد

سه عکس دیدنی از قدرتمندترین موشک دنیا پیش از پرتاب

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =