دلایل زیادی برای ترافیک سنگین در روزهای بارانی تهران، گفته اند، ولی نظر شما درباره قفل شدن خیابانهای پایتخت در روزهای بارانی چیست؟

چرا بارندگی باعث قفل شدن تهران می شود؟ مسئولان شهری، هر یک دلیلی را برای این موضوع عنوان کرده اند. نایب رئیس شورای شهر تهران، شهروندان را عامل این موضوع می داند. به گفته حسن بیادی، مردم، در جوی ها، آشغال می ریزند و این زباله ها، زیر پلها گیر می کند. هنگام بارندگی، جوی ها نمی توانند باران را به کانالهای فاضلاب، هدایت کنند. برای همین، آبگرفتگی معابر پیش می آید و ترافیک، مردم را کلافه می کند.مسئولان شهرداری هم می گویند نمی توانند بالای هر پل و سر هر جوی، ماموری بگذارند تا گرفتگی جوی ها را رفع کند.

این میان، گفته می شود برخی شهروندان که در روزهای آفتابی از خودروی شخصی استفاده نکرده اند، ترجیح می دهند زیر باران، خیس نشوند و ماشینهای شخصی را از خانه بیرون می آورند. این می شود که تعداد خودروهای شخصی داخل خیابانها، بیش از روزهای غیر بارانی است.
برخی مسئولان شهرداری هم شکل خاص جغرافیای تهران را عامل آب گرفتگی می دانند و اختلاف صد متری ارتفاع زمین در شمال شهر را در مقابل جنوب شهر، دلیلی برای راه افتادن آب باران در خیابانها و بروز ترافیک عنوان می کنند.

البته آخرین دلیل آب گرفتگی معابر را امروز معاون خدمات شهری شهرداری رونمایی کرد: برگریزان پاییزی، امروز باعث آب گرفتگی در معابر شده است.
مسئولان راهنمایی و رانندگی نیز آمار می دهند در باران، به دلیل لغزندگی خیابانها، تصادفات، بیشتر می شود. هر چه که هست، ترافیک و قفل شدن خیابانها، پیامد غیر قابل گریز باران در تهران شده است.
شما درباره ترافیک تهران در روزهای بارانی چه فکر می کنید؟ مردم مقصرند که در جوی ها زباله می ریزند، خودروی شخصی سوار می شوند و تصادف می کنند؟ مسئولان شهری باید چه کاری کنند که تاکنون نکرده اند؟ نظراتتان را پایین این خبر به عنوان کامنت ، بنویسید تا منتشر کنیم.
45/233
 

کد خبر 185742

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • چوبین IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    11 5
    متاسفانه خیلی از کسایی که پشت فرمون میشینن اصلا راننده نیستن و باکوچکترین بارندگی ،کار واسشون خیلی سخت میشه و نمیتونن رانندگی کنن که باعث تصادف یا به دلیل سرعت کمشون ترافیک درست میکنن.
    • بدون نام DE ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
      1 0
      مگه چندتا تصادف میشه حالا؟؟؟؟؟؟؟ اینطوری که شما میگین"خیلی از کسایی که پشت فرمون میشینن اصلا راننده نیستن" پس با هر بارون و برف تو هر خیابون و اتوبانی حداقل باید 10-20 تا تصادف بشه که در واقع اینطور نیست.مشکل اصلی از خیابونها و معابره
    • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
      0 0
      در مورد اينكه سرعت كم هم باعث ترافيك ميشه با شما هم عقيده هستم. ولي علتش راننده نبودن شخص نيست. وقتي بارندگي ميشه، ديد راننده كاهش پيدا ميكنه. شيشه ها بخار ميكنه. رنگ آسفالت تيره تر ميشه. خيابان لغزنده تر ميشه و حتما بايد از سرعت كاسته بشه. ضمنا راننده بايد دائما دنبال يه قسمت از خيابان كه چاله آب نداره بگرده و حركت مارپيچي انجام بده چون عمق چاله ها معلوم نيست.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    16 0
    1) منتهی شدن بزرگراه های چند بانده به خیابان های کم عرض در واقع عدم تناسب خروجی های اتوبان ها به نسبت طول و عرض آن. 2) وجود خروجی های غیر کارشناسی دارای زاویه که باعث قفل شدن عبور و مرور می شود 3) عدم التزام مسافران و مسافر بران به رعایت حدود توقف. 4) چراغ های راهنمایی که اغلب موقع بارندگی قطع می شود یا اتصالی دارد 5) نبود به موقع مامور راهنمایی در معابری که قفل شده است 6) تصمیم غیر کارشناسی ماموران حاضر در معابر قفل شده. 7) عدم پیش بینی وقوع بارندگی برای پاکسازی جوی ها و راه آب ها از طرف مسوولان خدمات شهری8) چاله ها و دست اندازهای متعدد در معابر اصلی. 9) عدم پیش بینی خروج آب های جاری روی پل های هوایی و جمع شدن آب در این معابر. 10) نبود خط ویژه ی مواقع بارانی با نظارت نیروهای راهوار برای مسا
    • بدون نام DE ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
      2 0
      کاملاً موافقم. واقعاً عالی اشاره کردین به تمام موارد
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    9 0
    شاید همه مسائل بالا درست باشد ولی مهمتر از همه فرهنگ رانندگی و بی توجهی به قانون است که متاسفانه در جامعه خیلی رایج شده است .
  • ايراني IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    7 0
    سلام 1- آسفالت خيابانها اكثرا بدون شيب مناسب بطرف جويها و انهار ميباشد ، در برخي از خيابانها جداول حاشيه ئي نيز باعث جلوگيري از جريان اب به جويها ميباشد. 2-طرح هاي نيمه تمام گذاشته شده جمع آوري آبهاي سطحي. 3-آسفالت بد برخي از معابر شهري كه ايجاد گودي ودر نتيجه تجمع آب شده و جداي خطر تصادم باعث كندي ترافيك ميشود. 4-چنانچه قشر زحمتكش نظافتچيان شهرداري مواد زائد را فقط جاروب ننمايند وحتما جمع آوري كنند شايد 30% از معضل گرفتگي حل شود. 5-خريد و نصب آشغال خرد كن در گلوگاههاي مسير جويها و انهار ميتواند تا 60% گره گشا باشد. 6- باور كنيد بهمين سادگي است ،آسفالت بدون گودي،هدايت آب به جويها و انهار موجود،تعريض و تعميق همين جويها،تكميل طرحهاي نيمه تمام جمع آوري آبهاي سطحي،نصب آشغال خردكن،آموزش.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    5 0
    قفل شدن خیابانها چه در روزهای عادی چه روزهای بارانی متاثر از رانندگی فوق العاده وحشتناک ما شهروندان محترم و متمدن است.وقتی رانندگی میکنیم فکر میکنیم ما فقط در این شهر وجود داریم و همه باید به احترام ما بایستند. فقط نگاهی به رمپهای بزرگراهها بیندازیم. آنقدر خودرو کنار هم قرار می‌گیرد که حتی يک لاین به سختی برای خودروهای که مستقیم میروند، باقی می ماند.ولی متوجه نیستیم که اگر اینجا بطور مورب و با عبور از روی موانع وارد رمپ شدیم و از سرعت تردد سایر خودروها کاستیم ، در جای دیگر رانندگان دیگر همین کار را انجام می‌دهند و نتیجه این میشود که با بارش چند قطره باران مسیر نیم ساعته رادر 2 ساعت طی میکنیم.ای کاش کمی فرهنگ رانندگی داشتیم.
  • سام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    2 8
    يک دليل يک خطی : مردم به جای آوردن چتر با خود اتومبيل می آردند و حجم زياد اتومبيل = با ترافيک سنگين
  • مهران IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    5 0
    ,وقتی یه کم بارون میاد اون تاکسی دار بی مروتی که باید تو خط کار کنه میره دربستی سوار کنه .. وقتی هیجی گیرد نمیاد که بعد از یه روز کاری راحت برسی خونه خوب مجبوری ماشین برداری و تو ترافیک هی بد و بیراه بگی ......!
  • فاخر IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    3 1
    با سلام 1- بی خیال بودن مسؤلین 2- اهمیت ندادن مردم
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    5 0
    علت اصلی ضعف رانندگی 80% مردمه ضعف سواد هم یه علته آدمی که شیشه ماشینش بخار گرفته و نمیتونه با استفاده از امکانات ساده ماشین بخار رو رفع کنه واقعا بی سواده

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین