پیشرفت حیرت‌انگیز شریک سابق ایران خودرو

پیشرفت آخرین دستاورد دانگ فنگ در مقایسه با مدل H۳۰ کراسی که در ایران حضور داشت و تولید می‌شد، در نوع خود جالب و قابل توجه است

امیرمسعود عابدین: پیش فروش سدان eπ ۰۰۷ دانگ فنگ به طور رسمی از ۱۶ ژانویه آغاز و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. این خودروی جدید در نسخه‌های EV و EREV برای مصرف کنندگان در دسترس خواهد بود. eπ یک برند خودروی الکتریکی تحت برند دانگ فنگ است. "e" مخفف الکترون است، در حالی که "π" منعکس کننده روح علمی انسان برای کشف مجهولات است. این برند قصد دارد تا سه سال آینده بیش از ۱۰ مدل را روانه بازار کند. ۰۰۷ اولین مدل این برند خواهد بود.

پیشرفت حیرت‌انگیز شریک سابق ایران خودرو

بیشتر بخوانید:

طراحی آیرودینامیک خودرو با درب‌های فریم لِس (بدون قاب)، دستگیره‌های درب مخفی و رینگ‌های پنج پره با کالیپرهای ترمز قرمز تکمیل شده و ضریب درگ را به ۰.۲۰۹Cd می‌رساند. دانگ فنگ eπ ۰۰۷ که به عنوان یک سدان سایز متوسط ‌شناخته می‌شود، ابعادی برابر با ۴۸۸۰/۱۸۹۵/۱۴۶۰ میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۹۱۵ میلی‌متر است. سایر عناصر قابل توجه درب‌های قیچی مانند، بال برقی عقب و سانروف پانوراما ۱.۸۲۴ اینچی آن هستند.

پیشرفت حیرت‌انگیز شریک سابق ایران خودرو

نسخه EV یا برقی به صورت تک موتوره و دو موتوره عرضه خواهد شد. مدل تک موتوره از دو نوع موتور الکتریکی قابل انتخاب ۲۱۴ و ۲۶۸ اسب بخاری و نسخه دو موتوره از دو موتور ۲۶۸ اسب بخاری نیرو می‌گیرد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مدل دوم ۳ ثانیه است!

پیشرفت حیرت‌انگیز شریک سابق ایران خودرو

دو ظرفیت باتری لیتیومی موجود ۵۶.۸۳ کیلووات ساعت و ۷۰.۲۶ کیلووات ساعتی هستند و برد ۵۳۰ کیلومتری، ۶۲۰ کیلومتری و ۵۴۰ کیلومتری (دو موتوره) را فراهم می‌کنند. به گفته این خودروساز، نسخه EREV می‌تواند به برد کروز ۱۲۰۰ کیلومتری دست یابد. EREV به این معناست که علاوه بر موتور الکتریکی، موتور احتراق داخلی در این خودرو هم وجود دارد که به عنوان یک شتاب دهنده عمل کرده و باتری‌ها را شارژ می‌کند، در حالی که واحد الکتریکی نیروی محرکه اصلی است.

جزئیات دیگر پیشرانه هنوز فاش نشده است. با شارژ سریع، شارژ مجدد باتری از ۳۰٪ به ۸۰٪ فقط در ۲۶ دقیقه طول می‌کشد.

پیشرفت حیرت‌انگیز شریک سابق ایران خودرو

کابین خودرو دارای طراح دو رنگ سفید و خاکستری، فرمان دو پره D کات، نمایشگر کیلومترشمار، صفحه نمایش مرکزی بزرگ (ابعاد آن هنوز مشخص نشده)، پنل شارژ بی‌سیم و نورپردازی محیطی ۶۴ رنگ است. نمایشگر مرکزی از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ نیرو می‌گیرد.

سیستم صوتی از ۲۰ بلندگو شامل بلندگوهای پشت سر راننده تشکیل شده است. در عین حال، این خودرو به صورت استاندارد با سیستم کمکی رانندگی پیشرفته سطح ۲+ ارائه شده که توسط ۳۱ سنسور پشتیبانی می‌شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

کد خبر 1857676

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • فرشاد IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    31 55
    مانیتور با داخل خودرو همخوانی ندارد. انگار که یک لب تاب را باز کردی گذاشتی رو داشبورد خخخخ
    • حمید IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      17 3
      کارشناس زیاد داریم اما دریغ از یک جو عمل. اینجور نظر دادن خیلی راحت هست.
  • Josefjd IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    وای بر ایران باید برای ایران و ایرانی خون گریست...
    • عباس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      30 5
      فعلا وضعیت همینه
    • عباس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      30 2
      وای
  • احمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    89 4
    خودروسازی های ایران هم دارن به به و چه چه میگن محصولات ایران خودرو و سایپا فقط در تغییر سپر و چراغ خلاصه میشه
  • تقی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    81 2
    ما هوز پارس و سمند تولید می کنیم
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    58 1
    از جمله حمایت های منو پلی خودرو سوزان داخلی و دولت این میشه که دانگ فنگ ۵ سال پیش الان رو دست ماهاست و حال آدم خراب میشه از دیدنش ولی اون خودرو ساز چینی همت مزد و برایربدست آوردن بازار چین و خارج چین از نیرو ها و ابدعات حمایت کرد وما هم از داخل مافیا خودرو را حمایت کردیم یک امیر کبیر برای خودرو سازی در ایران میخواهیم
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    80 4
    حتما دانش ایران خودرو رو دزدیده
  • محمدرضا کاظمی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    53 1
    آفرین احسنت شریک ایران خودرو بدلیل داشتن مدیران لایق و چشم پوشی از هرگونه رانت و نداشتن خط تولید برای مدیرانش پیشرفت کرده و مردم کشورش بهش افتخار. میکنن. مدیران ایران خودرو و سایپا رو باید افراد دلسوز رو جایگزین کرد.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    47 3
    امان از مدیریت درست!
  • سار IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    48 2
    ماهم ماشینهای مثل تیبا کوییک و ساینا می‌زنیم خداییش دیروز توبرف دیدم این ماشینها آشغالن ،یعنی کوچکترین جاده۸ رو نمیکشید چرا این ماشین ها قیمتشون بالای دویست تومان هستن موندم
  • حسین IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    25 9
    خودرو سازی ایران خودرو و سایپا باید ماشین به تعداد کم ولی با استانداردهای روز اروپا بسازند نه اینکه روزانه ۱۰۰۰ تا ماشین بی کیفیت روانه بازار کنند....و بعد دچار زیان ۳۴۰۰۰ هزار میلیاردی بشوند...
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    60 3
    عدم وجود رقیب و بازار انحصاری ببینید چی بر سر صنعت خودروسازی و دیگر صنایع داره میاره؟؟!!! ایا طرفداران انحصار که همگی هم ذینفع هستند نباید بازخواست بشوند؟!
    • عبذالقادر IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      21 3
      اقتصاد دستوری
  • هیچکس IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    11 7
    چراغارو از رو ری‌را اسکی رفتن
  • حسین IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    8 1
    صد حیف
  • مدیر و تاجر IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    17 2
    تا زمانی که اقتصاد از دولتی به لیبرال تبدیل نشه ، ایران همینه...
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    16 1
    سابقه خودرو سازی چین به بیست سال نمی رسه آنها بصورت سرسام آوری در این صنعت دارند پیشرفت می کنند اگر با همین سرعتی که دارند رو به جلو حرکت کنند ده سال دیگه همه کشورهای پیشرو در این صنعت را پشت سر می گذارند
  • محمد IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    18 3
    همه کشورها پیشرفت میکنند
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    12 4
    داخلش کپی کامل تسلا است
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      9 1
      کپی شم قشنگه
  • وحید IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    17 1
    با سلام خدمت تمامی هموطنانم آقا من برج ۱۲ پارسال نام نویسی کردم واسه ۲۰۷ در صورتی که قیمت این خودرو ۱۸۵میلیون بوده برج ۴ امسال ۱۳۴میلیون دادم برج ۸هم ۱۹۲ میلیون که جمعا ۳۲۳میلیون دادم دقیقآ دو برابر ازم پول گرفتن حالا ی روز پیام میاد بیاید رنگشو عوض کنید ی روز پیام میاد بیاید مدلش را عوض کنید
  • NO ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    12 6
    ما در اروپا میبینیم که چطوری برندهای BYD و SAICچین دارند بازار اروپا رو هم می‌ گیرند بعد یک عده هنوز با دیدن خودروهای قدیمی چینی میگند خودرو سازی چین به اروپا نمیرسه.
  • ناشناس IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    20 1
    همه ای خودرو سازی های جهان پیشرفت کردن بجز خودرو سازی ایران فقط بی کفیت و گران
  • ایرانی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    13 1
    این چه سازوکار غلطی است که باید از این دو مونتاژ کار ناقص ( سایپا و ایرانخودرو) اینهمه باید حمایت شود و ۸۵میلیون مردم ایران باید گر وگان انان باشند .ارزی که به انها داده می شود صرف واردات خودرو های با کیفیت و اخذ نمایندگی انان گردد .دولت هم با مردم همراهی کند و مالیات و عوارض گمرکی وغیره را بسیار کم کند
  • رضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    13 2
    عجب
  • ساسان IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    21 1
    هرچی داشتن انداختن به مردم ایران حالا رفتن دنبال کیفیت برای بقیه دنیا
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 2
    مسئولین ظاهرا با واژه شرم بیگانه اند.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 2
    اگر فقط مملکت درست اداره شود که امید ندارم، همه مردم در مملکت مثل کویت در ثروت غرق میشوند بیخود نیست که کسانی که وسع مهاجرت دارن، میروند تمام
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 1
    اگر فقط مملکت درست اداره شود که امید ندارم، همه مردم در مملکت مثل کویت در ثروت غرق میشوند بیخود نیست که کسانی که وسع مهاجرت دارن، میروند تمام
  • ضیا IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    7 1
    بابا خودرو سازی ما همه میخوان دست تو کیسه کنن یه چیزی ببرن خوب معلومه که چیزی نمی مونه برا پیشرفت.