آرزوئی حداقل برای ماشینبازها که فکر میکردند پس از تندر90 و مگان، همکاریها با چهارمین خودروساز جهانی در خطوط تولید باعث خواهد شد بدون تعرفه 90 درصدی سوار خودروهای روز جهانی شوند.
این آرزو البته برای مدیران خودروساز بسیار زودتر به فرجام خود رسید. زمانی که آنها تأخیر در اجرای قرارداد را در حین جابهجایی دولت هشتم و نهم مشاهده کردند بسیار زود متوجه شدند موضوع فقط دلسوزی نیست! هیچ ارادهای برای کمک به اولین و تنها شرکت خارجی که پس از انقلاب در صنعت خودروسازی ایران سرمایهگذاری میکرد وجود نداشت.
در این مدت اما رنو تحولات زیادی را باعث شد که ایجاد تعاریف جدید از لجستیک و دریافت کالا، کیفیت و از همه مهمتر احترام و اعتقاد به قطعهساز را میتوان شمرد
از سوی دیگر منابع مختلف از مذاکرات رنو با فعالان بخش خصوصی عرصه واردات خودرو در ایران برای صادرات محصولاتشان خبر میدهند.
گرچه رنوپارس هر قراردادی را تکذیب میکند اما گفته میشود در مذاکرات با خانوادههای «گرامی» که واردکننده اصلی محصولات هیوندای و کیاموتورز هستند و «حدادزاده» که واردکننده اصلی محصولات تویوتا و لکسوس هستند، خانواده حدادزاده به توافق با رنو دست یافته است.
بدین ترتیب این مذاکرات نقطه پایانی است بر کورسوی امید به سرمایهگذاری و تولید محصولات جدید رنو در ایران که زمانی حتی مدیران محافظهکار هم به آن خوشبین شده بودند.
متن کامل این گزارش را با عنوان رنو با وارد کنندگان خصوصی می بندد بخوانید.
نظر شما