جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که با حضور مسوولان وزارت اموزش و پرورش برگزار شد، به استخدام فارغ التحصیلان تربیت معلم و معلمان حق التدریسی اختصاص داشت.

به گفته علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اموزش و پرورش معتقد بود ماده 111 قانون بودجه کشور که که مربوط به استخدام رسمی در اموزش و پرورش است، قابل اجرا نیست: "دوستان رایزنی هایی کردند و در اخر مجوزهایی به آموزش و پرورش دادند تا این مصوبه قابل اجرا باشد."

او در گفتگو با خبرآنلاین از مجوز استخدام برای 7 هزار فارغ التحصیل تربیت معلم تا دو هفته آینده خبر داد: "4 هزار استخدامی، مربوط به معلمان زن و یا مردانی است که مشکل سربازی ندارند. آنها با موافقت معاونت نیروی انسانی رئیس جمهور طی صورت جلسه ای، استخدام رسمی می شوند. همچنین آموزش و پرورش اعلام کرد برای اسن استخدام ها، تامین اعتبار می شود. چون با بازنشسته شدن تعدادی از معلمان در سال 90، امکان استخدام بوجود می آید."

به گفته عباسپور، 3 هزار ظرفیت باقی مانده به فارغ التحصیلان مردی اختصاص دارد که مشکل نظام وظیفه دارند: "با موافقت نظام وظیفه، این فارغ التحصیلان به عنوان سرباز معلم خدمت سربازی را در آموزش و پرورش انجام می دهند و پس از خدمت سربازی، استخدام رسمی اموزش و پرورش می شوند."

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره استخدام معلمان حق التدریسی هم گفت: "در ارتباط با استخدام 60 هزار معلم حق التدریسی، اعلام شد که پس از استخدام 26 هزار معلم در سال 86، در سال 90 مجوز استخدام 17 هزار نفر وجود دارد که 4هزار سهمیه برای معلمان نهضت سواد آموزی است. 13 هزار سهمیه باقی مانده هم به معلمان با سابفه بالای 4-5 سال اختصاص دارد. 17 هزار سهمیه دیگر هم می ماند که به تدریج در سال های آینده استخدام می شوند."

به گفته او، کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید داشت در فرایند استخدام معلمان حق و التدریسی، 5 هزار سهمیه به مربیان بهداشت اختصاص پیدا کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    0 3
    لطفا آقای عباسپور فکری هم به حال نیروهای قراردادی بکنند. نیروهای که همانند نیروهای حق تدریس ، سابقه کار چندین ساله و مدرک دانشگاهی را دارامی باشند وبه صورت دفتردار در پست معاونت اجرایی فعالیت می کنند .
  • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    0 3
    آقای عباسپور و آقای حاج بابایی آیا شما می دانید چند درصد از دفترداران در مدارس به صورت قراردادی کارمی کنند. چند درصد از آنها مدرک دانشگاهی دارند. دفترداران در شهرستانهای استان تهران ( شهریار) 44 ساعت خود را به صورت 2 شیفت ( 4 روز صبح و بعد ظهر) ودر دو مدرسه بدون دریافت کوچکترین اضافه کاری کار می کنند. لطفا در مورد وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی هم فکری کنید.
  • حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    1 3
    با سلام دورد- سوال من از رئیس محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات این است پس چه موقعی نوبت بررسی استخدام 6 هزار مربی حق التدریس سازمان فنی و حرفه ای کشور می رسد. ما مربیان حق التدریس سازمان فنی و حرفه ای کشور با ساعت کاری زیاد 220 ساعت در ماه صبح و عصر حقوق ناچیز به چه کسی شکایت کنیم چه کسی پاسحگویی ماست. ایا کمیسیون محترم از وضعیت 6 هزار مربی حق التدریس فنی و حرفه ای که دارای مشاغل سخت و زیاآور تدریس می کند اصلا خبر دارد ما عاجزانه از مدیر سایت می خواهیم که صدای در گلو خفه ما را به گوشش نمایندگان مجلس برسانید
  • معلم شرکتی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 2
    باید مشکل معلمان شرکتی حل شود . این سهمیه 17000 نفری باید به این معلمان که حقشان ضایع شده اختصاص بیدا کند.
  • تربیت معلمی88 IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    3 0
    حالا بذارید تربیت معلمیا رو استخدام کنن بعد همه اعتراض کنید!!!!!!!!!!!!!!به خدا ما هم گناه داریم آخه چقدر بلاتکلیفی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی اصغر نصیری IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
    2 0
    تربیت معلمی ها با ذوق و شوق اومدن درس خوندن تو تربیت معلم که معلم بشن.همشونم دروس مربوط به فنون تدریس و همه چیز که به معلمی و مهارتهای تدریس بوده رو آموزش دیدن و همشون لیاقت شغل مقدس معلمی رودارن .در ضمن کسی که تو رشته آموزش ابتدایی تحصیل کرده به جز آموزش و پرورش کجا بره دنبال کار ؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
    1 0
    منم با علی اصغر موافقم حقیقت همینه که ایشون گفتن.
  • فاطمه IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
    2 0
    لطفاُ خبر استخدام تربیت معلمی ها مثل همیشه شایعه نباشه ،ما دیگه این حرفارو باور نمی کنیم دیگه به اینجامون رسیده...........................
  • كتولي IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    0 0
    آقاي عباسپورسلام حاجي بابايي مربيان بهداشت شركتي راقراردادي نكرد بلكه مربيان شركتي بهداشت رااخراج كرد لذا ازشما عاجزانه مي خواهيم جهت بكارگيري مربيان بهداشت شركتي درصورت صلاحديداقدام لازم رامبذول فرمائيد.باتشكرمربيان شركتي بهداشت استان گلستان