با پی گیری که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و سازمان صندوق بازنشستگی کشور کرد موافقت شده که کف حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش پرداخت شود.

چندی پیش علی عباسپور تهرانی ریس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور در کافه خبر اعلام کرد که بنا بر اطلاعاتی که به مجلس رسیده، 16 تا 30 هزار نفر از معلمانی که امسال بازنشسته شده اند، 8 ماه است حقوق نگرفته اند.
این موضوع واکنش مسئولان آموزش و پرورش را به دنبال داشت و اعلام کرد که این آمار بسیار کمتر از آنی است که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرده است.
در همین حال، امروز عباسپور در گفت و گو با خبرآنلاین می گوید: بالاخره پی گیریها به نتیجه رسید و با توافق آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی با پرداخت کف حقوق بازنشستگان موافقت شد.
وی ادامه می دهد:مطابق اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشور تمام کسانی که تا قبل از اول مهر امسال مشمول بازنشستگی می شوند و مشمول مزایا می شوند نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.
وی با تشکر از این اقدام می افزاید: متاسفانه سازمان صندوق بازنشستگی تا قبل از این افزایش حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش را مطابق با قوانین خود نمی دانست که با پی گیریها حقوق آنها پرداخت می شود و اختلافها حل شده است.
عباسپور با بیان اینکه در سال 89، وزارت آموزش و پرورش برای معلمان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر به عنوان کارمندان عالی رتبه حکم افزایش 80 هزار تومانی درنظر گرفت، اما زمانی که معلمان، بازنشسته شدند، صندوق بازنشستگی کشوری، این افزایش را تایید نکرد و گفت غیر قانونی است. به همین خاطر، نزدیک به 30 هزار معلم بازنشسته، 8 ماه حقوق دریافت نکرده اند. تاکید می کند که آموزش و پرورش برای افزایش حقوق معلمان با مراجع زیربط هماهنگ کند تا معلمان دچار مشکل نشوند.
47232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم بازنشسته IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    0 0
    از آقاي عباسپور واقعا متشكرم