وزارت آموزش و پرورش با ارسال تکدیبه ای به خبر آنلاین آمار اعلام شده از سوی دکتر عباسپور , رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس رادرکافه خبردرمورد تعداد بازنشستگانی که چندین ماه است حقوق نگرفته اند را تکذیب کرد.آموزش پرورش می گوید این آمار بسیار کمتر است.

 دراین تکذیبیه آمده است: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش   ضمن احترام برای دکتر عباسپور تهرانی که به مصاحبه های انتقادی وی در هرهفته عادت داریم و چنانچه هفته ای مصاحبه ی انتقادی نکنند کمی دچار تعجب می شویم ، جهت تکذیب مطالب ایراد شده توسط ایشان تحت عنوان " 30 هزار معلم بازنشسته، 8 ماه است حقوق نگرفته اند" انتشارمطالب زیر برای تنویر افکار عمومی ضروری می دانیم:
 
1-    در سال 1390 آموزش و پرورش 12360 نفر نیروی بازنشسته داشته است لذا اعلام عدد 30 هزار بازنشسته توسط وی بشدت تکذیب می شود.
2-    وزارت آموزش و پرورش در سال 89 بر اساس بخشنامه های به شماره 555588/200 مورخ 27/10/89 و 50795/200 مورخ 5/10/89 که به کلیه دستگاه های دولتی ابلاغ شده است نسبت به اعطای رتبه های شغلی ارشد ، خبره و عالی اقدام نموده تا بخشی از مشکلات معیشتی فرهنگیان عزیز مرتفع شود .
و صدور احکام کارگزینی بر مبنای قوانین و دستورات مربوطه صادر و هماهنگی با دستگاه های ذیربط انجام شده است .
3-    در بین 12360 فرهنگی بازنشسته در سال1390، فقط 3311 نفر از ایشان مشمول رتبه عالی می گردند لذا آمار اعلام شده توسط آقای عباسپور به یک دهم کاهش یافته و این مطلب ایشان نیز تکذیب می گردد.
4-    مبلغ ریالی افزایش یافته برای احراز رتبه عالی برای فرهنگیان عزیز در قبل از بازنشستگی حدود 35 هزار تومان می باشد و اعلام عدد 80 هزارتومان از طرف دکتر عباسپور تکذیب می گردد.
5-    از بین 12360 فرهنگی بازنشسته در سال 1390 کمتر از 600نفر قبل از مهر ماه و مابقی از ابتدای مهر ماه سال 1390 بازنشسته شده اند لذا بیشتر از 11800 نفر از فرهنگیان عزیز بازنشسته از ابتدای مهر ماه 1390 بازنشسته و تا پایان شهریور ماه حقوق و مزایای خود را دریافت نموده اند و صرفا حقوق یک ماه ( مهر ماه) را دریافت ننموده اند که به زودی دریافت خواهند نمود بنابر این اعلام 8 ماه عدم دریافت حقوق از طرف وی تکذیب می گردد.
6-    وزارت آموزش و پرورش بر اساس بخشنامه های به شماره 555588/200 مورخ 27/10/89 و 50795/200 مورخ 5/10/89 که به کلیه دستگاه ها ابلاغ شده مطابق قانون اقدام نموده و در حال حاضر هم هماهنگی لازم بین مسئولین ذیربط وجود دارد که مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری و دستور رئیس جمهور محترم و معاونت محترم نیروی انسانی ریاست جمهور ی اقدام شده است لذا اعلام مطلب دکتر عباسپور تحت عنوان " اقدامات اشتباه و نسنجیده مسئولان آموزش و پرورش " بشدت تکذیب می شود.
در ادامه وزارت آموزش و پرورش امیدوار است دکتر عباسپور رئیس محترم کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطالبی را بیان فرمایند که به آمار واقعی نزدیک تر باشد نه اینکه شاهد فاصله فراوان بین گفته های ایشان و آمار واقعی باشیم .
لازم به ذکر است ؛ خبر های فراوانی از ایشان در گذشته نیز نقل شده است که صحت نداشته لیکن وزارت آموزش و پرورش قصد تکذیب و یا پاسخ به این اخبار را نداشته اما به دلیل اهمیت جایگاه نظام مقدس تعلیم و تربیت و اینکه معلمان و فرهنگیان عزیز از شان و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و بعضا برخی از اخبار مصداق تشویش اذهان عمومی تلقی می شوند ناچار شدیم پاسخ این خبر دکتر عباسپور را برای تنویر افکار عمومی ارائه دهیم و به جهت دفاع از کیان نظام مقدس تعلیم و تربیت و شان و جایگاه فرهنگیان عزیز چنانکه لازم باشد خبر ها و نقل و قول های دیگری که صحت نداشته باشد را تکذیب کرده و اعلام می نماییم. لذا از آن رسان محترم تقاضا دارد مطابق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج پاسخ این وزارتخانه در همان صفحه و جایگاه خبر ی ذکر شده اقدام نمایند.
4545
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    2 0
    ايول دست شما درد نكنه كه اين جواب دنانشكن را داديد
  • پارسایی IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    0 0
    من خود یک معلم هستم. متاسفانه باید بگویم آموزش و پرورش ما به مرض مزمنی گرفتار است و سالهاست که حال و روز خوشی ندارد. مریضی که با هزار تاسف باید گفت هرروز چندین و چندبار جان میکند اما نمی میرد!! در حالی که آقایان فقط و فقط به فکر میز مباکشان هستند. با 1000درصد اطمینان می گویم که این سیستم 6-3-3 هم نه تنها گلی به سر نظام تعلیم و تربیت نخواهد زد بلکه از هم اکنون کمترین داشته های مالی آموزش و پرورش را بلعیده است! آقای وزیر، فکر میکنی سیستم جدید و بی پشتوانه نظری ات، جبران گردهمایی های چند ده میلیون تومانی را خواهد کرد؟ پیداست که در این اوضاع "آزمون و خطا" که روش مدیریتی کشورمان شده است این طرح نخ نمای شما همه مشکلات را حل کرده است. بلاخره هر چه باشد به قول معروف: "مدیر است و جویای نام آمده ست".