در میزگرد کافه خبر اعلام شد که زندانیان مهریه سال به سال در حال افزایش است به طوریکه در سال گذشته 2 هزار نفر زندانی مهریه داشتیم که امسال بنابر آخرین آمار ستاد دیه به 3200 نفر رسیده است.

محمد علی ساری معاون مدیر عامل ستاد دیه کشور در این میزگرد می گوید که مهریه های نامعقول و غیر منطقی جزو پرونده های دشوار ستاد دیه است که با آن روبه رو هستیم.
وی با بیان اینکه در جوامع قومی و قبیله ای موارد این چنینی دیده نمی شود می افزاید:در شهر و مناطقی که زنان تحصیلات بالایی دارند موضوع مهریه سنگین و زندانی شدن برای این موضوع بیشتر وجود دارد.
وی مشکلات اقتصادی و اعتیاد را عامل طلاق در استانها و شهرها می داند و می گوید:در برخی پرونده ها هم زنان قصد فریب و کلاهبرداری دارند و با تعیین مهریه بالا قصد درآمدزایی برای خود دارند.
متن کامل این میزگرد را می توانید در چند روز آینده بخوانید.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    3 2
    زن من هم یه چیزایی شنیده که مد شده مهریه گرفتن اره یواش یواش منگ منگ میکنه نمیدونم چی کار کنم
  • بدون نام IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
    3 1
    ابتدا مطرح میکنید 1000 سکه طلا-قیمت هر سکه500000 تومان و در کل میشود 500 میلیون تومان-حال قیمت دیه کامل انسان 60-90میلیون است . حدود 8 برابر. مطرح میشود کی داده و کی گرفته. از ابتدا دروغگویی. نیز عندالمطالبه است. کسی مطرح ننموده چرا 8 برابر دیه کامل. نمیدانم علما و فقهای شرعی به چه اموری توجه دارند و کجایند و چه میکنند. در این ازدواج دو طرف ذی نفع اند. زن بیشتر زیرا ساماندهی میشود. در واقع نصف دیه کامل قابل طرح است. مگر با ازدواج فرد میمیرد . مسلما خیر. باید سقف دار شود و نیز اقساطی که بشود با یارانه دریافتی پرداخت گردد. اولا شغل در کار نیست . نیز مرد به عوض زندان رفتن میتواند دانشمند شود و یا روزمره کار کند و نیروی کار و تولید است و خانه نشین و خانه دار نیست.
  • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
    2 3
    از قدیم گفتن هرکی خربزه می خوره پای لرزش هم میشینه اون روزی که میرن خواستگاری و حسابی جو گیر شدن و هرکی هرچی بگه بدون فکر به عاقبتش قبول میکنن هر چی سرشون بیاد حقشونه پاشون رو اندازه ی گلیمشون دراز کنن و لقمه ی بزرگتر از دهنشون برندارن