کتاب، نیم نگاهی به برخی عوامل بروز تحولات اخیر در کشورهای عربی دارد و «خرده ستم های دیوان سالاری، اقتصاد در تونس، اسلام گرایی و انقلاب های عربی، تحلیل انقلاب عربی در ایران، حکومت اسلامی یا خلافت اسلامی» از مطالب «سونامی در جهان عرب» است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «سونامی در جهان عرب» با زیر عنوان گفتاری پیرامون تحولات اخیر (2011) در جهان عرب نوشته یاسر قزوینی حائری در 168 صفحه با قیمت 2500 تومان از سوی انتشارات امیرکبیر روانه بازار نشر شد. این نوشته نیم نگاهی است به برخی عوامل بروز تحولات اخیر در کشورهای عربی و پیامدهای این تحولات.

 

بخش نخست کتاب روایتی پیرامون آنچه در این کشورها رخ داده ارائه می کند و به فساد خرد و کلانی که سه کشور تونس، مصر و لیبی را در برگرفته و اینکه چگونه جوانان با استفاده از گردش آزاد اطلاعات توانستند پدرسالاران را در کشورهای خود به زانو درآورند اشاره دارد. بخش دوم کتاب به طیف نظریات مختلفی که پیرامون این تحولات ارائه شده اشاره می کند، و تحلیلی گفتمانی از آنچه رخ نموده را به عنوان تحلیل مورد نظر خود بر می گزیند.

 

«معمای بینی کوتاه کلئوپاترا و سیلی خانم مأمور، خرده ستم های دیوان سالاری، رکود اقتصادی جهان، پدرسالاران، اقتصاد در تونس، مردم تونس، مصر، لیبی، بحث نظری، طیف نظریات، منحنی جی و انقلاب های عربی، گفتمان انقلاب های عربی، اسلام گرایی و انقلاب های عربی، تحلیل انقلاب عربی در ایران، حکومت اسلامی یا خلافت اسلامی، انقلاب تونس در گفتگو با پژوهشگر تونسی دکتر سید منصف حامدی و انقلاب مصر در گفتگو با استاد حجت الله جودکی» مطالب این کتاب را تشکیل می دهد.

 

یاسر قزوینی حائری، دانشجوی دکتری تاریخ دانشگاه تهران و خبرنگار بین الملل است. وی تاکنون چندین کتاب از زبان عربی به فارسی ترجمه کرده است و مقالاتی پیرامون مسائل خاورمیانه در مطبوعات مختلف از جمله مجله مهرنامه، مجله زمانه و روزنامه خبر به نگارش در آورده است. وی سابقه تدریس تاریخ در دانشگاه را نیز داراست.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

 

291/60

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =