خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

کره شمالی که از محدودترین کشورها در حوزه پذیرش توریسم به شمار می‌رود برای جبران تنگناهای مالی خود به گونه‌ای بی‌سابقه درهای خود را به روی گردشگران چینی باز کرد.
کشور کره شمالی که به طور کلی کشوری با مرزهای بسته و بشدت مرموز تلقی می‌شود، در نظر دارد با بازکردن درهای خود به روی توریست‌های خارجی به ویژه از چین، راهی برای کسب درآمد و تامین ارزخارجی خود بیابد.
به گزارش واشنگتن پست گروهی از توریست‌های چینی در جریان سیاست‌های جدید کشور کره شمالی اخیرا موفق شده‌اند از طریق یک تورمسافرتی از خانه و زادگاه کیم ایل سونگ دوم رهبر بزرگ کره شمالی که گفته می‌شود در آن جا به دنیا آمده ، به این کشور سفر کنند.
بنا به همین گزارش کره شمالی هم اکنون به چین به عنوان یک منبع و بازار مهم برای کسب درآمدهای توریستی نگاه می‌کند اما در سوی دیگر برای بسیاری از چینی ها هم این کشور جذابیت بسیار دارد. بسیاری از چینی‌ها اظهار کرده‌اند که شیفته این کشور درهمسایه گی خود هستند و از آن به عنوان کشوری زیبا و مرموز یاد کرده‌اند.
با این حال پس از گذشت چهار روز از سفر این گروه توریستی به کره شمالی، بسیاری از توریست‌های شرکت‌کننده در این نخستین تور گروهی که از شهر "هاربین" در استان "هی لونگ جیانگ" روانه کره شمالی شده اند، از محدودیت‌های اعمال شده طی سفر برای جلوگیری از تماس با مردم عادی کره شمالی ،خسته و ازرده شده‌اند.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =