مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 2 آذر 1390

31 مجروح در تصادف شدید اتوبوس دانشجویان/ 6 نفر قطع عضو شدند

خبرگزاری مهر نوشت: سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از تصادف شدید یک دستگاه اتوبوس در جاده مشهد خبر داد و گفت: این حادثه 31 مجروح داشت.  حسین درخشان افزود: این اتوبوس که حامل دانشجویان تبریزی بود در قالب کاروان راهیان نور برای زیارت به مشهد مقدس عازم بودند که دچار حادثه شدند. نیروهای امدادگر هلال احمر با حضور به موقع در صحنه تصادف توانستند از جراحت بیشتر دانشجویان جلوگیری کنند ولی متاسفانه 6 نفر از حادثه دیدگان دچار قطع عضو شدند. درخشان اظهار داشت: هم اکنون یک بالگرد امدادی 6 مجروح قطع عضو را برای درمان به تهران منتقل کرده است.
 

31 مصدوم و مفقود آخرین آمار سیل کهگیلویه

فارس نوشت: رئیس پایگاه هلال‌احمر شهرستان کهگیلویه گفت: طبق آخرین آمار، سیل ویرانگر کهگیلویه، 30 مصدوم و یک مفقود داشته است. مجید زری‌گر اظهار کرد: بلافاصله بعد از تشدید بارندگی در سطح شهرستان کهگیلویه جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه به ریاست فرماندار این شهرستان تشکیل و تدابیر لازم درنظر گرفته شد. رئیس پایگاه هلال احمر کهگیلویه افزود: جمعیت هلال احمر در راستای ماموریت امدادی خود با بکارگیری 40 نفر نیروی امدادی متخصص در قالب 10 تیم به‌محض وصول گزارش‌هایی از سوی بخشداران و مردم به مناطق مختلف شهرستان‌های کهگیلویه و چرام برای بازدید و بررسی خسارات وارده اعزام شدند. زری‌گر با بیان اینکه در سیل اخیر کهگیلویه هزار و 500 خانوار آسیب دیدند، تصریح کرد: 31 نفر مصدوم و مفقود داشتیم که 30 نفر نجات یافته و یک نفر نیز در صحرای کلاچو مفقود شد که 26 نفر آنها توسط جمعیت هلال احمر نجات یافتند.
این مسئول امدادی در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: تا‌کنون 700 نفر در قالب آوارگان سیل زده و مسافران جاده‌ای اسکان داده شدند. رئیس هلال احمر شهرستان کهگیلویه و چرام ادامه داد: در بین سیل‌زدگان و خسارت‌دیدگان تاکنون 60 تخته پتو، 400 مترمربع موکت، 12 شعله والور، 300 مترمربع نایلون، سه دستگاه چادر، هزار و 500 قوطی کنسرو توزیع شده است. زری‌گر بیان کرد: به همراه فرماندار کهگیلویه و هیئت همراه در ساعات اولیه بروز سیل در دیشموک از مناطق خسارت دیده بازدید شد و کمک‌های امدادی در قالب موارد ذکر شده به مناطق سیل‌زده دیشموک ارسال شد. این مقام مسئول در شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: هم‌اکنون بارش باران در سطح شهرستان کاهش یافته ولی عوامل امدادی در آماده باش کامل به سر برده و بازدید از مناطق و بخش‌های آسیب دیده ادامه دارد. وی خاطرنشان کرد: این جمعیت آمادگی کامل برای ارایه هرگونه خدمات امدادی به مناطقی که دچار حادثه شده را دارد.

 

اهدا 23سکه به امامزاده، شرط تحویل مجسمه چنگیزخان مغول!

ایسنا نوشت: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری کلاهبرداری که برای تحویل عتیقه، 23 سکه بهار آزادی از یک فرد ساده‌لوح گرفته بود، خبر داد. سرهنگ مجید مرآت با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه فردی به پلیس آگاهی شهرستان صومعه سرا و اعلام این که شخصی با هویت مشخص به او مراجعه کرده و مدعی شده در پشت منزلش گنجی ارزشمند وجود دارد و راز پیدایش شدنش، تحویل 23 سکه بهار آزادی به وی برای اهدا به حرم یکی از امامزادگان است، ماموران پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اظهارات مالباخته در اداره پلیس، خاطرنشان‌کرد: سخنان متهم چنان در وی تاثیر گذاشته بود که حرفش را باور کرده و با فروش برخی وسایل خود 23 سکه بهار آزادی تهیه و به وی تحویل داده است. به گفته مرآت، مالباخته پس از تهیه سکه‌ها به متهم گفته که عتیقه‌ها را به وی نشان دهد تا سکه‌ها را به او تحویل دهد که وی قبول کرده و شب هنگام مشترکا به پشت خانه‌اش مراجعه و پس از حفاری، یک جعبه گلی حاوی مجسمه چنگیز‌خان مغول و دو بلور شیشه‌ای مشاهده کرده‌اند. وی افزود: هنگامی که مالباخته قصد داشته گنج را بردارد، متهم به وی گفته، باید سکه‌ها را به او تحویل دهد تا پس از اهدای سکه‌ها به حرم امامزاده، شرایط را برای استخراج گنج مهیا کند!
مرآت با بیان اینکه چند روز پس از تحویل دادن سکه‌ها به متهم، خبری از وی نشده و مالباخته خود به محل دفن گنج رفته از جعلی بودن آن با خبر شده است، گفت: کارآگاهان پس از اعلام شکایت وی، با پیگیری‌های خود این کلاهبردار حرفه‌ای را دستگیر کردند. وی با بیان اینکه متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اعتراف کرده است، اظهارکرد: وی پس از تکمیل پرونده به دستور مقام‌قضایی روانه زندان شد.

 

آخرین زخمی های حمله به اتوبوس ایرانی در ترکیه به کشور بازگشتند

ایرنا نوشت: آخرین زخمی های حمله به اتوبوس مسافربری ایران در استان ' وان ' از بیمارستان شهر 'بیتلیس ترکیه ترخیص شدند و به ایران بازگشتند.
' فاطمه واحدی ' به همراه فرزند خردسالش ' کوثر گتابی ' که در حمله مسلحانه به اتوبوس مسافربری ایرانی هدف گلوله مهاجمان قرار گرفته بودند ، پس از عمل جراحی در بیمارستان بیتلیس و گذراندن دوران نقاهت با یک دستگاه آمبولانس به ایران بازگشتند. در حمله دو هفته پیش افراد مسلح به اتوبوس مسافربری ایرانی در استان وان ترکیه که عازم سوریه بود 9 نفر از جمله راننده اتوبوس مجروح که هفت تن از آنان به صورت سرپایی مداوا شدند. فاطمه واحدی و کوثر گتابی دو تن از زخمی های این حادثه بودند که به علت شدت جراحات در بیمارستان بیتلیس مورد عمل جراحی قرار گرفتند و پس از چند روز استراحت و مداوا به ایران بازگشتند. پلیس و ژاندارمری ترکیه با گذشت دو هفته از این حادثه هنوز ضاربان را دستگیر نکرده است. سفارت ایران در ترکیه و سرکنسولگری کشورمان در ارزروم از مقامات استان وان خواسته اند هر چه زودتر ضاربان را دستگیر و مجازات کنند. وزارت امور خارجه ایران نیز سفیر ترکیه در تهران را به دلیل این حادثه احضار کرده بود.

 

انهدام باند 5 نفره سارقان اخاذ در کرج

سایت پلیس نوشت: اعضای باند 5 نفره سارقان و اخاذان حرفه ای که متشکل از 3 مرد و 2 زن بودند، با تلاش مأموران انتظامی کرج شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ «عبدالرضا خیرخواهان »فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اعلام این خبر گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر اینکه اعضای یک باند سرقت و اخاذی که ازسوی پلیس شهرستان شهریار تحت تعقیب می باشند در کرج اقامت گزیده اند و به صورت مخفیانه زندگی کرده و درصدد انجام اعمال مجرمانه در این شهرستان هستند، رسیدگی به موضوع و شناسایی مخفیگاه آنها در دستور کار مأموران قرار گرفت. وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل مناطق و پاتوق هایی که احتمال حضور این افراد متصور بود، مأموران موفق شدند یکی از این افراد را در حالی که با چهره مبدل قصد ورود به یک منطقه تفریحی را داشت شناسایی کنند. خیرخواهان افزود: فرد شناسایی شده به مدت 24 ساعت تحت کنترل نامحسوس مأموران قرار گرفت تا اینکه محل اختفای این افراد مورد شناسایی قرار گرفت. مأموران با کنترل نامحسوس محل اختفای اعضای این باند در حالی که آنها قصد داشتند با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو پارس از منزل خارج شوند، هر 5 عضو این باند که متشکل از 3 مرد و 2 زن بودند را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج اظهارداشت: افراد دستگیر شده که با تغییر چهره قصد داشتند به صورت مخفیانه زندگی و به جرائم خود ادامه دهند، پس از دستگیری در ابتدا منکر جرائم خود بودند اما پس از ارائه مستندات لازم ، به جرائم ارتکابی خود اعتراف کردند.
خیرخواهان با اشاره به اینکه از مخفیگاه این افراد تعداد دو قبضه قمه ، تعداد زیادی شاه کلید ، چند عدد کلید گاو صندوق و مقداری مواد روانگردان از نوع شیشه کشف گردید، افزود: با بررسی سوابق متهمان و بازجویی های به عمل آمده آنها تاکنون به سرقت یک دستگاه خودرو سمند ال ایکس و یک دستگاه خودرو پژو پارس از شهرستان شهریار و همچنین اخاذی از 2 نفر که به بهانه مسافر آنها را سوار و سپس با استفاده از تهدید چاقو و قمه مبلغ 165 هزار تومان از آنها زورگیری کرده اند، اعتراف کردند. گفتنی است، متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و مشخص شدن سایر جرائم ارتکابی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

مرد همسرکش با 150 میلیون تومان از قصاص رهایی یافت

ایسنا نوشت: با تلاش مسئولان دادگستری رامیان از توابع استان گلستان و کمک یک خیر، مردی که 8 سال قبل همسر خود را به قتل رسانده بود، با اعلام رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت.
رییس دادگستری شهرستان رامیان با اعلام این خبر گفت: دراین پرونده مردی که 8 سال پیش همسر خود را به قتل رسانده بود با درخواست اولیای دم به قصاص با طناب دار محکوم شده بود. کوروش امامی‌راد افزود: پس از مدت‌ها با رایزنی دادستان، قاضی پرونده و تعدادی از خیران و ریش‌سفیدان منطقه، سرانجام خانواده مقتول با دریافت 150 میلیون تومان دیه به جای اجرای اعدام رضایت دادند. وی تصریح کرد: 50 میلیون تومان از این مبلغ را محمد شهرکی ـ عضو شورای حل اختلاف رامیان ـ و مابقی را خود متهم به اولیای دم پرداختند. به گفته رییس دادگستری رامیان با پرداخت دیه، خانواده مقتول از اجرای حکم اعدام منصرف شدند و با گذشت از حکم قصاص، زندگی دوباره به وی بخشیدند.

 

حادثه مرگ بار کشنده هوو در استان سمنان

ایرنا نوشت: بر اثر برخورد یک دستگاه کشنده هوو با اتوبوس در محور شاهرود - سبزوار دو نفر کشته و 27 نفر مجروح شدند. رییس پلیس راه استان سمنان گفت: این سانحه ساعت 8:12 امروز در کیلومتر 50 محور شاهرود - سبزوار رخ داد و کارشناسان علت آن را تغییر مسیر ناگهانی کشنده هوو تشخیص داده اند. سرهنگ 'علیرضا خبیر' با بیان اینکه دو تن از سرنشینان اتوبوس در دم فوت شدند و 27 مجروح به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انتقال یافتند، افزود: حال دو تن از مصدومان نیز وخیم است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =