آمارها نشان می‌دهد یک‌بیستم مراجعات به بیمارستان‌های کشور انگلستان به دلیل مصرف سیگار است.

آمارها نشان می‌دهد یک‌بیستم مراجعات به بیمارستان‌های کشور انگلستان به دلیل مصرف سیگار است و این عادت سالانه 5/2میلیارد پوند خرج روی دست سازمان ملی سلامت در این کشور می‌گذارد.

بر اساس گزارش این سازمان در سال 2005، یک میلیون و 400 هزار نفر از افراد بالای 35 سال به دلیل‌ ابتلا به بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار به بیمارستان‌های کشور انگلستان مراجعه کرده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد یک‌پنجم مرگ و میر‌های افراد بالای 35 سال به دلیل مصرف سیگار است و نزدیک به 5 درصد مراجعات این گروه سنی به دلیل عوارض و بیماری‌های ناشی از این عادت مضر است.

تخمین زده می‌شود بین سال‌های 2007 و 2008 نزدیک به 83 هزار و 900 نفر از افراد بالای 35 سال به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست داده باشند که این تعداد نزدیک به 18 درصد از کل مرگ و میر‌ها را در بین افراد بالای 35 سال شامل می‌شود.

البته میزان مصرف سیگار در بین افراد بالغ در سال 2006 نزدیک به یک‌درصد کاهش پیدا کرد و به رقم 21 درصد رسیداما به دلیل آن‌ که بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار چندین سال زمان لازم دارند هنوز هم تعداد بیماران کاهش پیدا نکرده است.

تحقیقات نشان می‌دهد 29 درصد کل مرگ و میر‌هایی که بر اثر سرطان رخ می‌دهد به دلیل مصرف سیگار بوده و عامل 35 درصد از کل مرگ و میرهای تنفسی سیگار کشیدن مداوم است. وزیر سلامت عمومی انگلستان گیلیان مرون در این باره گفت: واقعیت تأسف‌برانگیز این است که سالانه بیش از یک‌میلیون نفر به دلیل عادت به مصرف سیگار به بیمارستان‌ها‌ مراجعه می‌کنند و تحت درمان قرار می‌گیرند. در حالی که اگر این افراد مصرف سیگار را کنار بگذارند زندگی سالم‌تری خواهند داشت.

تلگراف/ 29 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =