مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 7 آذر 1390

8 سال حبس و شلاق تاوان 63 فقره زورگیری پسرعموها

روزنامه خراسان نوشت: 8سال حبس، تاوان اقدامات مجرمانه دو پسرعمو است که با راه اندازی باند زورگیری، گوشی تلفن همراه 63 پایتخت نشین را سرقت کردند.پرونده این دو متهم زمانی گشوده شد که زنی سراسیمه خود را به پلیس رساند و از سرقت تلفن همراهش توسط دو جوان موتورسوار خبر داد. او گفت: «ساعتی قبل از محل کارم خارج شدم تا به خانه بروم اما ناگهان یک موتورسیکلت مقابلم توقف کرد و دو جوان قوی هیکل به سویم آمدند. آن ها که چاقو به دست داشتند شروع به تهدید کردند و به زور تلفن همراهم را از من گرفتند و فرار کردند.» دومین طعمه سارقان نیز به پلیس گفت: «دو سارق از موتورسیکلت پیاده شدند و چاقوهایشان را به طرفم گرفتند و شروع به تهدید کردند. هیچ کس در خیابان نبود و من هم هیچ کاری از دستم برنمی آمد. به همین دلیل از ترس جانم گوشی تلفن همراه و کیفم را به آن ها دادم.»
در چنین شرایطی مأموران مکان هایی را که ممکن بود زورگیری های احتمالی در آن جا رخ دهد تحت نظر گرفتند. سلسله تلاش های پلیس چند روز بعد به ثمر نشست و مأموران حین گشت زنی به دو جوان موتورسوار مظنون شدند. آن ها راه دختر جوانی را بستند و تلاش کردند گوشی تلفن همراه او را به زور به سرقت ببرند اما مأموران پیش از اجرای نقشه تبهکاران آن ها را دستگیر کردند.دو جوان بازداشت شده به نام های باقر و خسرو که پسرعمو هستند در جریان بازجویی های مقدماتی اتهام سرقت را پذیرفتند و گفتند این اولین مورد زورگیری آن هاست. این در حالی بود که در روزهای بعد افرادی که با این ترفند تلفن همراه آن ها سرقت شده بود دو متهم را شناسایی کردند و در مدت چند روز تعداد شاکیان آن ها به 63 نفر رسید. در چنین شرایطی پرونده زورگیری 63 دستگاه گوشی همراه به مجتمع قضایی بعثت ارسال شد.در جلسه محاکمه که در شعبه 1156 برگزار شد قاضی هر یک از متهمان را به تحمل 4 سال حبس و 74 ضربه شلاق و رد مال به شاکیان محکوم کرد.

 

سقوط مرموز از طبقه سوم

روزنامه شرق نوشت: شنبه بعدازظهر مردی با ماموران کلانتری گاندی تماس گرفت و از سقوط یک مرد جوان به نام امین از پنجره یک ساختمان سه‌طبقه خبر داد. زمانی که ماموران به محل رسیدند اورژانس نیز در آنجا حاضر شد و تکنسین‌ها اعلام کردند این جوان هنوز زنده است و نفس می‌کشد، بنابراین امین که بیهوش شده بود به بیمارستان انتقال یافت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. ماموران متوجه شدند این مرد از طبقه سوم پایین افتاده است و در این طبقه زن و مردی جوان زندگی می‌کردند. زمانی که این زوج مورد بازجویی قرار گرفتند اقرار کردند امین در خانه‌شان بود ولی آنها متوجه سقوط او نشدند. مرد جوان گفت: من سرکار بودم و زمانی که به خانه رسیدم شرایط طوری بود که نشان می‌داد غریبه‌ای در منزل حضور دارد. به سمت سرویس بهداشتی رفتم و یکدفعه دیدم امین در حمام است. به محض دیدن من از حمام فرار کرد. من داشتم با همسرم بحث می‌کردم و درگیر بودیم که صدای مهیبی را شنیدم. وقتی دم پنجره‌ رفتم، دیدم امین به زمین افتاده است.
بازپرس در ادامه همسر مرد جوان را هم مورد بازجویی قرار داد. او گفت: امین از اقوام دور ماست و برای میهمانی آمده بود اما چون شوهرم که مرد شکاکی است در خانه نبود و از این موضوع هم خبر نداشت، امین برای مراعات حال من خودش را مخفی کرد. وقتی شوهرم او را دید عصبانی شد و با من دعوا کرد. در حالی‌که شک او بی‌دلیل بود. من و امین هیچ ارتباطی با هم نداشتیم. او در مورد اینکه چرا امین به پایین پرت شد، گفت: من اصلا ندیدم چه اتفاقی افتاد، فقط صدا را شنیدم در حالی‌که این زوج مدعی هستند متوجه نشدند امین چطور از پنجره به بیرون پرت شده است. بازپرس دستور داد آنها برای بازجویی‌های بیشتر بازداشت شوند. ضمن اینکه وی از پزشکی قانونی خواست تا در مورد اینکه این مرد خودش به پایین پرت شده یا او را پرت کرده‌اند، اظهار نظر کند. متهمان هر دو برای بازجویی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفته‌اند و همچنان منکر پرتاب امین از پنجره هستند. امین در بیمارستان بستری است و همچنان در کماست.

 

ضربه مشت جان پیرمرد را گرفت

روزنامه جام‌جم نوشت: شامگاه پنجشنبه گذشته یکی از مسوولان بیمارستانی در شهرستان شهریار با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و اطلاع داد مرد سالخورده‌ای که از سوی خانواده‌اش به این محل منتقل شده، بر اثر شدت خونریزی ناشی از اصابت ضربه‌ای به‌سرش فوت کرده است. ماموران انتظامی با اعزام به محل حادثه در تحقیق از خانواده مقتول متوجه شدند در پی تصادف خودروی سواری آنها با یک سانتافه، آنها با سرنشینان آن درگیر شده و پیرمرد از سوی آنها کتک خورده است. در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، پس از آن که پدر خانواده را به خانه برده‌اند، او بدحال شده که به بیمارستان منتقل کرده‌اند. در پی وقوع این جنایت، تحقیقات ماموران برای شناسایی و دستگیری سرنشینان خودروی سانتافه آغاز شد تا این که 2 روز پیش 3 مرد در این رابطه دستگیر شدند. آنها با انتقال به پلیس آگاهی شهریار در بازجویی گفتند، عصر روز حادثه همراه 2 زن از اعضای خانواده‌شان برای شرکت در جشن عروسی با یک خودروی سانتافه از تهران به سمت سرآسیاب کرج به راه می‌افتند که ناخواسته در سه‌راهی منتهی به شهریار با یک خودروی پیکان تصادف می‌کنند.


هویت قاتل در هاله‌ای از ابهام
در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد آنها از راننده خودروی سواری می‌خواهند برای دریافت هزینه خسارت از بیمه، روز بعد با آنها قرار بگذارد که راننده نمی‌پذیرد. در همین موقع سرنشینان خودروی سانتافه از محل دور می‌شوند که پس از طی مسافتی راننده خودروی پیکان راهشان را سد می‌کند و سرنشینان 2 خودرو با هم درگیر می‌شوند که در این درگیری پیرمرد مصدوم می‌شود و معلوم نیست ضربه مشت چه کسی باعث مرگش شده است. بنابراین گزارش، با دستور قضایی بازپرس اصغری‌زاویه، رئیس شعبه 7 دادسرای شهریار برای 3 مرد ـ سرنشینان خودروی سانتافه ـ قرار قانونی صادر شد.

 

عامل قتل نوزاد 16 روزه به پزشکی قانونی معرفی شد

روزنامه خراسان نوشت: زن جوانی که نوزاد 16 روزه خود را با ضربات چاقو در مشهد کشته بود، برای تست روان پزشکی و انجام معاینات به پزشکی قانونی خراسان رضوی معرفی شد. این زن جوان چندی قبل در پی افسردگی بعد از زایمان، نوزاد 16 روزه خود را به قتل رساند و سپس اقدام به خودزنی کرد. او بعد از این جنایت مدتی در بیمارستان 22 بهمن مشهد بستری و پس از بهبودی نسبی با دستور قاضی ویژه قتل عمد روانه زندان شد تا تحقیقات تکمیلی در این باره انجام شود. با توجه به اهمیت موضوع، قاضی اسماعیل شاکر طی دستوری از ماموران زندان خواست تا متهم این پرونده برای تست روان پزشکی و انجام معاینات و مصاحبه به پزشکی قانونی خراسان رضوی معرفی شود. بعد از اعلام نظر پزشکی قانونی این زن جوان به اتهام قتل عمدی محاکمه خواهد شد.

 

قسامه، راه تعیین علت مرگ زن معتاد

روزنامه شرق نوشت: پرونده مرگ زن معتادی که شوهرش متهم به قتل او شده،‌ قرار است به‌زودی با برگزاری مراسم قسامه مورد رسیدگی قرار گیرد.
متهم این پرونده که جواد نام دارد از یک سال پیش به اتهام قتل همسرش مریم بازداشت شد اما این مرد مدعی ‌است همسرش به دلیل مصرف مواد مخدر جان داده ‌است. او در جلسه اول محاکمه‌اش گفت: من و مریم با پدر مریم مواد می‌کشیدیم و هر سه معتاد بودیم. تا اینکه من تصمیم گرفتم ترک کنم و قرار شد من و مریم هر دو برای ترک آماده شویم اما روز سوم ترک بود که مریم نتوانست تحمل کند و می‌خواست به خانه خواهرش برود و مواد مصرف کند. من مانعش شدم، او فریاد می‌زد و می‌گفت دارند من را می‌کشند در حالی‌که من حتی به او دست هم نزدم تا اینکه مادرم یکی از همسایه‌ها را خبر کرد تا به مریم سرم بزند. وقتی سرم به او وصل شد کمی آرامتر شد و خوابید، اما چند ساعت بعد متوجه شدیم حالش بد شده ‌است. او را به بیمارستان بردیم و گفتند بر اثر اعتیاد جانش را از دست داده‌ است. گفته‌های این مرد در حالی بود که خانواده مریم به علت قتل فرزندشان از این مرد شکایت کرده‌ و در پی این شکایت پزشکی قانونی هم اعلام کرده بود مریم به دلیل عوارض ناشی از اعتیاد جانش را از دست داده‌است. با این حال از آنجا که متهم اصرار بر بی‌گناهی دارد و اولیای‌دم مصرانه بر گناهکار بودن او تاکید می‌کنند، روز گذشته هیات قضات شعبه 74 دادگاه کیفری‌استان تهران اعلام کردند اولیای‌دم باید 50 نفر از اقوام نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند تا آنها قسم بخورند جواد در قتل همسرش گناهکار و او را کشته است. در صورتی که اولیای‌دم نتوانند چنین کاری بکنند متهم باید 50 بار قسم بخورد که مرتکب قتل نشده است. مراسم قسامه به‌زودی در وقت تعیین شده در شعبه 74 برگزار خواهد شد.

 

دستگیری دزدان طلافروشی پیش از فرار

روزنامه جام‌جم نوشت: 2 مرد که پس از سرقت مغازه طلافروشی قصد فرار داشتند، با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان چالوس دستگیر شدند. روزهای پایانی هفته گذشته ماموران انتظامی شهرستان چالوس در حال گشتزنی بودند که از بازار طلای این شهر صدای زنگ خطر شنیدند. ماموران با ورود به بازار طلا در بررسی محل مشاهده کردند 2 مرد درون یک طلافروشی در حال کتک زدن صاحب آنجا هستند. ماموران با محاصره محل و ورود به آنجا،2 مرد سارق را خلع سلاح کرده و مانع از فرار آنها شدند. متهمان پس از دستگیری به همراه مرد طلافروش به پلیس آگاهی شهرستان چالوس منتقل شدند. در بازرسی از 2 سارق دستگیر شده 300 گرم طلای مسروقه کشف و ضبط شد.


طلافروش از شب سرقت گفت
مرد طلافروش در بازجویی گفت: شب حادثه 2 مرد جوان به عنوان مشتری وارد مغازه شدند و خواستند تا نمونه‌های جدید طلاها را ببینند. در همین موقع یکی از آنها با تهدید چاقو از من خواست طلاهای موجود درون مغازه را روی پیشخوان بگذارم. وقتی در برابر خواسته‌شان مقاومت کردم، آنها با من درگیر شدند که با سختی توانستم زنگ خطر مغازه را به صدا در بیاورم. مرد طلافروش گفت : در جدال با سارقان بودم که آنها مقادیری از طلاها را سرقت کرده و قصد فرار داشتند که با حضور به موقع ماموران دستگیر شدند و در بازجویی به سرقت از این طلافروشی اعتراف کردند.

 

اقدام به خودکشی زن جوان در هتل

روزنامه خراسان نوشت: زن جوانی که در یکی از هتل های مشهد دست به خودکشی زده بود با اقدام به موقع کارکنان هتل از مرگ حتمی نجات یافت. دقایق اولیه بامداد روز گذشته مردی که خود را همسر زن مسافری که در یکی از هتل های مشهد اتاق اجاره کرده بود معرفی می کرد از کارکنان هتل خواست برای نجات زن صیغه ای وی که در حال خودکشی است اقدام کنند. کارکنان هتل نیز با جدی گرفتن این تماس بلافاصله به در اتاقی که این زن به همراه 2 کودک خود در آن حضور داشت رفتند اما کسی در را باز نکرد. کارکنان هتل برای نجات جان این زن وارد عمل شدند و در تماس با مراکز امدادی و پلیس توانستند او را که مقدار زیادی قرص خورده بود به بخش مسمومین بیمارستان امام رضا(ع) منتقل کنند. این گزارش حاکی است: با تلاش کادر درمانی بیمارستان، این زن از مرگ حتمی نجات یافت و تحقیقات مأموران کلانتری شهید هاشمی نژاد مشهد درباره انگیزه این زن از اقدام به خودکشی آغاز شد.

 

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    6 1
    سقوط مرموز از طبقه سوم خیلی تابلو است که زن دروغ میگوید شک شوهرش هم بی دلیل نبوده تا چیزی بهش نباشه خودش را پرت نمیکنه یا پرتش نمیکنند
    • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
      2 1
      انقدر راحت و بااطمینان قضاوت نکن فقط خدا به احوال بندگانش اگاهه
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    0 0
    درباره سقوط نمیشود قطعی نظر داد.