۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲

ایرنا نوشت:

 در پی تشدید تنش میان مجلس و دولت و پیامدهای ناشی از تظاهرات اخیر مخالفان، احتمال استعفای کابینه شیخ 'ناصر المحمد الاحمد الصباح' نخست وزیر و انحلال مجلس کویت، قوت گرفت.
 در حالی که خبرها از استعفای 'هلال السایر' وزیر بهداشت، 'محمد العفاسی' وزیر کار و امور اجتماعی و وزیر دادگستری و'عبدالوهاب الهارون' وزیر توسعه و برنامه ریزی حکایت دارد، گفته می شود که کابینه امروز (دوشنبه) در نشستی فوق العاده به ریاست شیخ 'صباح الاحمد' امیر کویت به طور دسته جمعی استعفا خواهد کرد تا وی در این باره تصمیم گیری کند.

همچنین بر اساس برخی گزارش ها احتمال انحلال مجلس از سوی امیر کویت نیز وجود دارد که در این صورت برابر قانون اساسی باید حداکثر ظرف دو ماه انتخابات برگزار شود.

کابینه شیخ 'ناصر المحمد الاحمد الصباح' در این مدت همواره با استیضاح، فشار مخالفان و تجمع های خیابانی و درخواست آنان برای استعفا و برکناری رو به رو بوده است.

در سال های اخیر تشدید اختلاف میان قوای مقننه و مجریه طرح های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را با مشکلات روبه رو ساخته و زمان زیادی را از دولت بابت این موضوع گرفته است.

مخالفان همواره نخست وزیر را به فساد مالی و سیاسی و ناتوانی در اداره امور کشور متهم کرده اند.

اخیرا نیز در پی رسوایی مالی موسوم به سپرده های میلیونی که در آن شماری از نمایندگان مجلس نیز متهم شده اند، تعدادی از نمایندگان مخالف، طرح استیضاح نخست وزیر را به مجلس ارایه کردند.

این طرح در دستور کار جلسه روز سه شنبه مجلس قرار گرفته است ولی مخالفان و برخی جریان ها و تشکل های سیاسی و دانشجویی امروز تجمعی را مقابل ساختمان مجلس به منظور درخواست برای کناره گیری نخست وزیر تدارک دیده اند.

از زمان روی کار آمدن شیخ ناصر المحمد به عنوان نخست وزیر در سال 2006، به دلیل تنش های موجود میان قوای مقننه و مجلس تاکنون شش بار دولت استعفا کرده و سه بار نیز مجلس منحل شده است. 26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =