رئیس سابق تیم هسته​ای ایران با بیان اینکه ایرانهرگز از میز کذاکره کنار نرفته است، این موضوع را ادعای دشمنان کشور خواند و گفت: ما همواره گفته​ایم که از مذاکره استقبال می​کنیم. اما رفتار طرف مقابل، متغیر و دوگانه است.

به گزارش خبرآنلاين، وي با بيان اينکه چه اتفاقي افتاده بود که يک باره آمانو چنين گزارشي داد؟، افزود: آنها خودشان هم مي دانند که اقدام نظامي هسته​اي ايران دروغي بيش نيست و نوعي سياسي کاري است. آژانس بايد رفتارش را اصلاح کند و اعتماد ايران را براي ادامه همکاري جلب کند.
رئيس مجلس در پاسخ به يک خبرنگار خارجي که مي​پرسيد پس از حمله ديروز به سفارت انگليس، طور مي خواهيد جبرا کنيد؟، قاطعانه گفت: انگليس است که بايد رفتارش را جبران کند. اتفاق خاصي نيفتاده در ايران. انگليس اگر رفتارش را اصلاح کند، وزارت خارجه مي​تواند سطح روابط دو کشور را تغيير دهد.
روزنامه ايران در مورد معرفي نماينده فراکسيون اصولگرايان در جبهه متحد اصولگرايان ، سوال پرسيد و اينکه اغلب آنها در هر سه ضلع ديگر عضويت دارند. لاريجاني در پاسخ به وي گفت که اگرچه اضلاع و گروه​هاي اصولگرا نمايندگاني در 8+7 دارند اما نمايندگان مجلس، نماينده​اي نداشتند که به درخواست آيت​الله مهدوي​کني از ما خواستند نماينده​اي معرفي کرديم و ما هم آقاي جلالي را معرفي کرديم.
ابعاد روابط ايران و سوريه سوال روزنامه جام جم بود که رئيس مجلس خواستار توجه رسانه​ها به اين موضوع شد و تاکيد کرد: مساله آمريکا در سوريه، دموکراسي خواهي نيست، بلکه نوعي وزن کشي است. رفتار آمريکا در سوريه صادقانه نيست. حرف حق مردم بحرين را هم نمي​شنوند. اين دموکراسي نيست که 35 هزار شيعه در بحرين يک کرسي نمايندگي و 5 هزار سني هم يک کرسي داشته باشند؟ آمريکا چطور رويش مي​شود که از چنين دموکراسي​اي حمايت کند؟
لاريجاني با انتقاد از اينکه فرصت برگزاري انتخابات را در بحرين و يمن نمي​دهند، از ورود سلاح به اين کشورها و سوريه سخن گفت و افزود: اين هم از ان ادعاهاي عجيب و غريب است که آمريکا دارد. دولت ترکيه هم بايد به درستي اين مساله را مورد توجه قرار دهد و ابزار دست ديگر کشورها نشود.
راشاتودي عربي هم از رئيس مجلس پرسيد که اختلافات ايران و غرب رو به وخامت است و چقدر انسداد مذاکرات هسته​اي را محتمل مي​دانيد؟ لاريجاني پاسخ داد: براي شما سوال پيش نيامده که چه شده يکباره در مورد موضوع هسته​اي ايران، حقوق بشر و اينکه يک ترياکي را جلو فرستادند تا سفير سعودي را ترور کند، چنين موجي عليه ايران ايجاد شده؟ آنها خودشان مي​دانند که ادعا و سناريو سازي​شان دروغ است. در مورد حقوق بشر هم که خود آمريکا پرونده مفتضحي دارد. در خيلي از کشورهاي همسايه، زنان حق رانندگي هم ندارند اما چون حاکمانشان با آمريکايي​ها دوستند، هيچ ادعايي عليه حقوق بشر در آنجا مطرح نمي​شود. اما در ايران که هر سال يک انتخابات داريم، مي​گويند حقوق بشر نداريم!
لاريجاني با بيان اينکه مگر از عالم غيب چيزي بر آنها نازل شده که مدعي نظامي گري در فعاليت هسته​اي ايران شدند؟، افزود: ناراحتي غرب اين است که را ايران از حرکت​هاي دموکراتيک در منطقه دفاع کرد.   
ادامه دارد...
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =