خطیب جمعه تهران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص کاهش روابط با دولت انگلیس تاکید کرد: دولت انگلیس نیاز به گوش مالی داشت.

به گزارش خبرآنلاين، سید احمد خاتمی خطیب موقت جمعه تهران با بيان اينکه اگر قرار باشد فهرست خیانت های انگلیس را ارائه کنیم باید یک مثنوی 70 من کاغذی را ارائه کنیم، افزود: آنها پس از انقلاب نیز هر کاری توانستند علیه ما انجام دادند و اگر کاری نشده نه اینکه اینها نخواستند بلکه نتوانستند علیه ما انجام دهند.
خاتمی با تاکید بر اینکه انگلیسی ها در فتنه 88 معرکه گردان بودند، گفت: وزیر اطلاعات وقت در آن زمان صراحتا اعلام کرد از برخی ستادهای فتنه گران با سفارت انگلیس ارتباط برقرار شده است بنابراین آنها هر کاری که توانستند علیه ما انجام دادند و آخرین کارشان هم تحریم بانک مرکزی بود. البته تحریم بانک مرکزی بسیار بی تاثیر است چون ما نه با آمریکا ونه با انگلیس روابط چندانی نداریم که کمر شکن باشد.
خطیب جمعه تهران افزود: انگلیس نیاز به یک گوش مالی داشت که مصوبه اخیر مجلس در کاهش روابط با این کشور از آن گوش مالی ها بود و همین مجلس شایسته ملت ایران است. معتقدم این انگلیس با خیانت هایی که در حق ملت ایران کرده است استحقاق این را دارد که بعد از شعار مرگ بر آمریکا شعار مرگ بر انگلیس شعار دهیم.
وی با بیان اینکه شورای امنیت بیشتر از این خود را رسوا نکند، گفت: شورای امنیت نباید با طناب پوسیده انگلیس به چاه برود و علیه ایران بیانیه صادر کند. اروپایی ها بدانند که انگلیس می خواهد همان نفرتی که ملت ایران از انگلیس دارد نسبت به آنها پیدا می کنند و اروپائیان اگر یک جو عقل داشته باشند رشته سرنوشت خود را به طناب پوسیده انگلیسی ها گره نمی زنند و الا نفرت ملت ایران بر سر آنها سرریز خواهد شد.
گزيده سخنان وي به اين شرح است:
·         هم اکنون انگلیسی ها در دنیا رسوا شده اند. انگلیسی ها بسیار کودن هستند و همیشه توسری خورده اند هم در دوره قاجار توسری خورده اند و همچنین پیش از انقلاب عالمان بزرگ دینی به آنها توسری زدند و پس از انقلاب هم توسری خورده اند.
·          مجلسیان باید در همه ادوار شهید مدرس را به عنوان الگو به معنای چراغ راه خود نشان دهند و بدانند مجلسیانی در شان نظام هستند که مدرس وار عمل کنند.
·         از سران هیئت های مذهبی و مداحان اهل بیت انتظار می رود که این سرمایه عظیم را بارور کنند و مسئولانه در این مجالس حاضر شوند. یعنی به فکر شلوغ بودن مجالسشان نباشند بلکه به فکر ارائه کردن مسائل شرعی و دینی به جوانانی که در این مجالس حضور پیدا می کنند باشند.
·         چند بار خدمت مقام معظم رهبری بودم ایشان بعد از مجلس به مداحان فرمودند به سبک سنتی مداحی کنید یعنی اول یک غزل اخلاقی در رابطه با موضوعات مختلف مانند احسان به والدین خوانده شود. چرا که گاهی یک غزل اخلاقی مداح تاثیر یک دهه منبر یک روحانی را دارد.مداحان باید با آهنگ های مجاز مداحی کنند زیرا آهنگ های آلوده در شان مجالس امام حسین (ع) نیست. حتی گفته اند قرآن را با الحان اهل فسق نخوانید تا چه رسد به عزاداری ها.
·         عزاداری برای حضرت سید الشهدا (ع) سرمایه ای است که کشور را از خطرات حفظ کرده و همچنان حفظ خواهد کرد.
·         رو راست نبودن و عدم صداقت با خداوند، مخالفت علنی با سنت پیامبر، عمل نکردن به قرآن، داشتن رفتار جهنمی، رفتار دور کننده از بهشت، ناسپاسی نعمت های خداوند، دوستی با شیطان و عیب جویی و ملامت دیگران از جمله عوامل مستجاب نشدن دعا به شمار می آیند.
·          برخی ها منتقد وظیفه ای هستند یعنی هر جایی که دیدند انتقاد وارد است انتقاد می کنند و جایی که انتقاد وارد نیست به دنبال عیب نمی گردند اما منتقدین حرفه ای در جایی هم که انتقاد وارد نباشد به دنبال عیب دیگران می گردند.
·          به کسانی که شعار دینی سر می دهند اما رفتار دینی ندارند و به دنبال گرفتن عیب جویی هستند، تذکر مي​دهم. این کار اثر وضعی دارد چون امروز شما تلاش می کنید که برادر دینی خود را خراب کنید اما چرخ و فلک می گردد و یک روزی خود شما خراب خواهید شد.
·         متاسفانه امروز کسانی در جامعه هستند که در عرصه دعوت مردم به وحدت در خط مقدم هم قرار دارند اما در عین حال تفرقه افکنی می کنند . کسانی نیز هستند که دم از حقوق مردم می زنند اما در عین حال با رفتار خود آب به آسیاب دشمن می ریزند و خیانت می کنند این بیماری است و بزرگترین عیب است و کسانی هستند که فریاد وا اخلاقا سر می دهند و می گویند بداخلاقی جامعه را دچار مشکل می کند در حالیکه خودشان بدترین بداخلاقی ها را در جامعه انجام می دهند.
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187587

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    17 1
    کسی نظری نداره !
    • کاوه NL ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
      15 0
      آدم نظ نده بهتره.!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    5 0
    این گوش مالی شما از جیب ملت یک میلیون پوند آب خورد.چقدر سهم شما میشه مطمئنا هیچی!!!!!