واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح نتانیاهو برای «روز بعد از جنگ غزه»

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به طرح نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای «روز پس از جنگ غزه» تأکید کرد غزه بخشی از کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، نبیل ابو ردینه، سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به طرح بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای روز بعد از جنگ غزه گفت: غزه بخشی از کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس خواهد بود و سرنوشت هرگونه طرحی غیر از این شکست خواهد بود و تلاش‌های اسرائیل برای تغییر واقعیت جغرافیایی و جمعیتی در نوار غزه موفق نخواهد شد.

به نقل از خبرگزاری سما، وی گفت: اگر جهان به دنبال امنیت و ثبات در منطقه است پس باید به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی پایان داده و کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس را به رسمیت بشناسد.

ابوردینه تأکید کرد: هدف از طرح نتانیاهو ادامه اشغال اراضی فلسطین و ممانعت از تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فلسطین نیز تأکید کرد: ما به شدت با طرح نتانیاهو برای روز بعد از جنگ مخالف هستیم. این طرح اذعان رسمی به اشغال مجدد غزه و کنترل مجدد اسرائیل بر آن است. طرح نتانیاهو با هدف طولانی کردن جنگ علیه ملت ما و تلاش برای به دست آوردن زمان بیشتر برای اجرای طرح کوچاندن ملت فلسطین است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این طرح نشان دهنده واقعیت موضع نتانیاهو است که با تشکیل کشور مستقل فلسطین و راهکارهای سیاسی مخالف است و جنگ را انتخاب می‌کند.

پیش از این بنیامین نتانیاهو سندی را درباره سیاست رژیم صهیونیستی برای «روز بعد از جنگ» به کابینه ارائه کرد که شامل بند بستن آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا) با آژانس‌های بین‌المللی دیگر است.

این سند همچنین شامل ایجاد منطقه امنیتی در نوار غزه در مجاورت با شهرک‌های اسرائیلی و ابقای نیروهای اسرائیلی در مرزهای جنوبی بین غزه و مصر است.

این طرح در همین حال شامل پیشنهادهایی برای انتصاب مقامات فلسطینی‌ای که هیچگونه ارتباطی با حماس یا کشورهای دیگر ندارند، در غزه است.

براساس این طرح ارتش رژیم صهیونیستی قادر خواهد بود در سرتاسر نوار غزه در دوره‌ای که آن را «دوره میانی» نامگذاری کرده‌، دست به عملیات نظامی بزند.

ساکنان غزه نیز بجز بخشی که برای نظم عمومی خواهد بود،‌ غیرمسلح خواهند شد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =