فریبرز پناهی در این خصوص تاکید کرد:متاسفانه طرح بنده به طور کامل اجرایی نشد که اگر این امر صورت می گرفت بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی قطعا به استانداردهای روز نزدیک می شد.
به گفته این دانشجوی دکترای مهندسی نفت، با اجرای کامل این طرح ما با استانداردهای یورو چندان فاصله نداشتیم چرا که با اجرای آن درصد آروماتیک ها به 39 تا 40 می رسید و اکتان بنزین هم به 93 تا 95 اما روند اجرایی تولید بنزین در پتروشیمی ها به نحو دیگری رقم خورد.
براساس اظهارات طراح تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی ، روند اجرایی تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی بدون استفاده از روند اصلاح و بهسازی بود.طرح بنده این نبود که استفاده کردند. در واقع همان چیزی که در پتروشیمی ها تولید می شد را بدون هیچگونه روند اصلاحی و رساندن آن به استانداردهای روز تحویل پالایشگاه ها می دادند.
پناهی تصریح کرد:اگر طرح واقعی تولید ضربتی بنزین در 48 ساعت اجرا می شد قطعا آلودگی در کار نبود.
طراح تولید بنزین در پتروشیمی ها در عین حال از عدم به کارگیری وی در مراحل اجرایی این طرح گلایه کرد و تاکید کرد: شاید دلیل اصلی ناموفق بودن طرح به نوعی به نبودن گروه طراحی تولید بنزین از مجتمع های پتروشیمی بود.
مشروح دلایل عدم حضور این پژوهشگر کشور در مراحل اجرای طرح را در مشروح این گفت وگو خواهید خواند.
/22131
طراح تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی امروز با حضور در کافه خبر به ابهامات موجود در خصوص تشدید آلودگی هوا با استفاده از بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی پاسخ داد.
کد خبر 187763
نظر شما