اقامت در هتل و سفر کمپینگ و مزایا و معایب هرکدام

سفر و خوشگذرانی را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد. مثلاً برخی از افراد به دنبال امکانات و راحتی در حین سفر بوده و اقامت در هتل را ترجیح می‌دهند. اما دسته‌ای دیگر دوست دارند تا در عوض اقامت هتل، سفر آن‌ها توام با طبیعت گردی و کمپ زدن باشد. اینکه کدام یک از این روش‌های سفر خوب و دیگری بد است، بستگی به نظر شما دارد.

به طور قطعی نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد و همه چیز بستگی به نظر خود فرد دارد. شاید برای مدیرعامل یک شرکت، هیچ اقامتگاهی بهتر از یک اتاق در هتل پارمیس کیش نباشد اما یک کوهنورد دوست داشته باشد تا شب را در طبیعت کمپ‌زده و زندگی در شرایطی خاص را تجربه کند. شما جزء کدام یک از این دو دسته هستید؟ شاید مقایسه شرایط اقامتی در هتل و سفر کمپینگ در این مطلب، بتواند راهنمای شما در چنین انتخابی باشد.

مقایسه اقامت در هتل و سفر کمپینگ

۱ - وسایل مورد نیاز

برای تجربه سفر کمپینگ، شما باید حداقل یک سری لوازم را با خود به همراه داشته باشید. چون وقتی شما قرار است شب را در دل طبیعت بگذرانید، دیگر خبری از سرپناه و امکانات رفاهی نیست. پس باید یک سری لوازم مانند چادر، لباس اضافی، تشک و پتو، زیرانداز، تجهیزات آشپزی و غیره را با خود به سفر ببرید. شاید یک کوهنورد بتواند تمامی این وسایل را در کوله پشتی خود جای دهد. اما اگر تعداد شما زیادتر باشد، به وسیله شخصی برای حمل چنین وسایلی نیاز خواهید داشت. اما برای اقامت در هتل، هیچ کدام از این وسایل لازم نیست. یعنی تمام وسایل مورد نیاز شما برای چنین سفری را می‌توان در یک کیف دستی کوچک جای داد. پس اگر به دنبال سفری سبک و راحت هستید، باید اقامت در هتل را انتخاب کنید. وگرنه با ماشین شخصی به سفر رفته و تمامی این وسایل را با خود ببرید.

۲ - هزینه‌های سفر

به لحاظ هزینه هم اگر بخواهیم این دو سبک از سفر را مقایسه کنیم، نتیجه کاملاً مشخص است. چون برای یک شب اقامت در هتل لوکسی مانند پارمیس کیش، حداقل باید ۶ یا ۷ میلیون هزینه کنید. البته این مبلغ برای رزرو اتاق‌های یک خوابه چهار نفره است. پس اگر به دنبال رزرو اتاقی ویژه یا شرایط خاص باشید، هزینه شما بیشتر خواهد بود. اما سفر به شیوه کمپینگ تقریباً رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای ندارد. چون برای کمپ زدن در طبیعت، هیچ کسی از شما پول نمی‌گیرد. پس اگر بحث‌های مالی سفر مطرح باشد، سفر کمپینگ به مراتب ارزان‌تر از اقامت در هتل است.

۳ - داشتن تجربه زندگی در طبیعت

سفر کمپینگ هر چقدر هم که خوبی و عالی باشد، مرد خودش را می‌خواهد. چنین سفری برای مسافری که تابه‌حال تجربه بیرون ماندن از خانه را ندارد، کمی سخت است. ترس از حشرات و حیوانات وحشی مانند خرس، کمبود آب، سختی دستشویی و رفع حاجت، تاریکی مطلق محیط و ده‌ها مورد دیگر که از شرایط کمپینگ در طبیعت هستند. قرار گرفتن در چنین شرایطی و تجربه به یکباره تمامی این شرایط، کمی سخت به نظر می‌رسد.

این شرایط را با اقامت در هتلی لوکس و مجهز به تمامی امکانات رفاهی مقایسه کنید. اقامت در هتل مانند ماندگاری در منزل شخصی است. هر زمان که نیاز باشد می‌توانید به سرویس بهداشتی رفته یا دوش بگیرید. مشکل کمبود آب و تاریکی هم ندارید. با این وجود، سفر کمپینگ برای یک فرد بدون تجربه سخت خواهد بود و اقامت در هتل راحت‌تر است.

۴ - تعداد اعضا

معمولاً سفر کمپینگ برای کسی لذت بخش خواهد بود که تنهایی یا به همراه چند نفر از دوستان خود به سفر می‌رود. مثلاً چند دوست هم سن و سال که مشکلی برای کوهنوردی نداشته و توانایی سازگاری با محیط را دارند. اما اگر قرار به سفر خانوادگی باشد، شرایط سخت خواهد بود. چون ماندگاری در طبیعت برای بانوان و بچه‌های کوچک کمی سخت است. مخصوصاً اگر پای یک نوزاد هم در میان باشد، مادر بچه باید قید خوشی را به کل بزند. چون‌تر و خشک کردن بچه در طبیعت و گرم نگه داشتن آن، واقعاً سخت است. پس برای سفرهای خانوادگی اقامت در هتل و برای سفرهای مجردی، سفر کمپینگ انتخاب مناسبی خواهد بود.

اقامت در هتل و سفر کمپینگ و مزایا و معایب هرکدام

۵ - انتظارات شما از سفر

زیبایی‌های سفر کمپینگ به تجربه زندگی در شرایطی خاص است. تجربه‌هایی مانند دور بودن از تکنولوژی، زندگی با حداقل امکانات، کشف سرزمین‌های جدید و بودن با دوستان، که هر کدام به تنهایی می‌تواند توام با تجربه‌ای جدید برای فرد باشد. پس اینکه انتظار داشته باشید که تمامی امکانات به مانند منزل یا هتلی چند ستاره باشد، کمی سخت است. پس سطح توقع خود را پایین آورده و از بودن در طبیعت لذت ببرید. اما اگر زندگی در چنین شرایطی برای شما سخت است، باید از همان اول به فکر رزرو اتاق در هتل پارمیس کیش یا دیگر هتل‌های لوکس در شهر مقصد خود باشید.

۶ - انتخاب بر اساس ترجیحات شخصی

فارغ از تمام این فاکتورها، در نهایت همه چیز به خود شما بستگی دارد. چون سفر کمپینگ جدای از تمام سختی‌هایش، توام با یک سری تجربه‌های خاص است. نسیم خنک صبحگاهی، سکوت و تاریکی مطلق آخر شب، صدای پرندگان و لولیدن در چادر، از زیبایی‌های این نوع سفر است. اما برای فردی که به دنبال استراحت در جکوزی یا لم دادن در سونا بوده و عادت به نوشیدن قهوه قبل از قبل دارد، هتل مناسب‌تر است. چون هدف نهایی از سفر، لذت بردن از تک تک این لحظات است. لحظاتی که شاید در طول سال به ندرت فرصت تجربه کردن آن‌ها پیش بیاید و باید از همین فرصت‌های محدود نهایت استفاده را برد.

سخن پایانی

به غیر از سفر کمپینگ و اقامت در هتل، روش‌های دیگری هم برای مسافرت وجود دارد. مثلاً شما می‌توانید با خودروی شخصی خود به سفر رفته و برخی شب‌ها را در هتل گذرانده و چند شبی را هم در پارک سپری کنید. یا در عوض هتل، اتاق خود را در مهمانسراها یا اقامتگاه‌های بومگردی رزرو کنید که قیمت آن‌ها به نسبت پایین‌تر است.

ولی خب اگر به لحاظ مالی مشکل نداشته و مقصد مسافرتی شما کیش است، هتل پارمیس کیش می‌تواند بهترین انتخاب باشد. با مراجعه به سایت فلای تودی، می‌توانید اتاق خود را در هر کدام از این اقامتگاه‌ها رزرو کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =