۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
۴ حرکت ورزشی برای درمان سردرد

یکی از دردهای آزاردهنده، سردرد است. همه ما زمانی به سردرد مبتلا شده‌ایم و می‌دانیم که چنین دردی کارهایمان را مختل می‌کند. برخی از حرکات ورزشی یوگا در درمان سردرد موثر است.

نادیا زکالوند: اگر مدام به سردرد مبتلا می‌شوید و این مشکل برایتان آزاردهنده است، یوگا، آرامش‌سازی و مدیتیشن بهترین روش‌های درمان طبیعی است و اگر آنها را انجام دهید، نیازی نیست مسکن مصرف کنید.

۴ حرکت یوگای زیر برای درمان سردرد به نظر آسان می‌رسند. اما اگر هنگام سردرد این حرکات را انجام دهید، سخت خواهد بود. بنابراین باید کمی به خودتان فشار بیاورید تا دردتان بدون مصرف مسکن درمان شود.

۱. اوتاناسانا (خم شدن به جلو)

۴ حرکت ورزشی برای درمان سردرد

در این حرکت باید به آرامی به جلو خم شوید و در همان حال که پاهایتان را صاف نگهداشته‌اید، انگشتان یا پشت پاشنه‌هایتان را بگیرید. در این حالت ۲۰ ثانیه تنفس عمیق انجام دهید. تنش در گردن و بالای پشت‌تان برطرف می‌شود و در کاهش سردرد موثر است.

۲. پادوتاناسانا (کشش گردن)

۴ حرکت ورزشی برای درمان سردرد

پاها را مانند تصویر باز کنید و به سمت جلو خم شوید، به‌طوری که سر و دست‌هایتان درست مانند تصویر در سمت پایین و مابین پاها و دست‌هایتان قرار بگیرد. سپس ۳۰ ثانیه تنفس عمیق انجام دهید. در این وضعیت خون به سمت بالاتنه و سر جریان می یابد و از سردرد کاسته می‌شود.

۳. حرکت عقاب

۴ حرکت ورزشی برای درمان سردرد

برای انجام این حرکت، بنشینید و سپس بازوی راست خود را بالا بیاورید و آن را دور بازوی چپ خود بپیچید و تاجایی‌که می‌توانید کف دست‌ها را به هم نزدیک کنید. این حرکت گرفتگی شانه‌ها را برطرف کرده و سردرد را برطرف می‌کند.

۴. گموکاسانا (وضعیت سیمای گاو)

۴ حرکت ورزشی برای درمان سردرد

اگر درد شانه ندارید یا ماهیچه و بافت‌های پیوندی (رباط) بدن‌تان مشکلی ندارند، می‌توانید این حرکت را برای درمان سردرد انجام دهید. مانند تصویر بنشینید و پاهایتان را ضربدری قرار دهید. آرنج‌هایتان را خم کرده و دست‌هایتان را از پشت سر به هم برسانید. این حرکت هم با باز کردن گرفتگی‌های شانه‌های موجب درمان سردرد می‌شود.

منبع:

cultivatecalmyoga

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1881574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =