سایت سفارتخانه مجازی آمریکا به دو زبان فارسی (http://persian.iran.usembassy.gov) و انگلیسی (http://iran.usembassy.gov) از 15 آذرماه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در سایتی که ادعا شده هدف از راه​اندازی آن «از بین بردن شکاف موجود میان ایرانیان و آمریکایی​ها» است، آمده است: این تارنما یک هیات رسمی دیپلماتیک نیست، یا یک سفارت واقعی ایالات متحده را که به دولت ایران معرفی شده باشد نمایندگی نمی کند. اما در غیبت روابط مستقیم، می تواند به عنوان یک پل رابط میان مردم آمریکا و مردم ایران عمل کند.
پس از ادعاهای باراک اوباما و همراهان او در دولتش مبنی بر همراهی با مردم ایران که بیشتر در قالب اعلام حمایت از اعتراض های داخلی و توطئه چینی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و دخالت در امور داخلی کشور ما نمود یافته است، این سایت نیز  هم صدا با اعلام دروغین همراهی سردمداران نظام سلطه، آیکون​های مخصوصی برای صدور روادید شامل روادید مهاجرتی و غیرمهاجرتی، در این سایت ایجاد شده است. تحصیل در آمریکا از دیگر آیکون​های فعال این سایت است که از راهنمایی​های اولیه تا تامین بودجه تحصیلی، صدور روادید دانشجویی و مصاحبه برای اخذ این روادید در کشورهای امارات، ترکیه و .. را شرح داده است.
این سایت با ارائه آمار تحصیل پنج هزار و 626 دانشجوی ایرانی در دانشگاه​های آمریکا، در خصوص مسکن دانشجویی، غذاهای حلال در سلف​های دانشگاهی،روش​های تدریس در این دانشگاه​ها، مشکلات آشنایی محدود دانشجویان با زبان انگلیسی و .. نیز توضیحاتی داده شده است. در آخرین بخش از این صفحه سایت سفارت مجازی آمریکا آمده است که با وجود 2000 مسجد در این کشور، امکانات لازم برای نماز و عبادت مسلمانان فراهم است.
«تارنماهای مفید» عنوان آیکون دیگری است که لینک سایت​های هیات​های دانشگاهی، خدمات آزمون تحصیلی و ... در آن دیده می شود. همه اینها گویای دسیسه چینی جدید آمریکایی​ها برای نسل جوان کشور است که پیش از این نیز در سخنان وزیر خارجه آمریکا برای تسهیل در تحصیل دانشجویان ایرانی در آمریکا بروز یافته بود.
«معرفی خدمات شهروندان آمریکایی» شامل صدور گواهی تولد، صدور گذرنامه و تجدید آن، هزینه​های خدمات کنسولی و .... هم در این سایت دیده می​شود. در باغ سبز خیالی​ای که سفارت مجازی آمریکا برای ایرانیان مخاطب این سایت گشوده است، در آیکون، «اخبار و سیاست​ آمریکا» نیز نمود دیگری یافته و در مطلبی با عنوان «افسانه​ها در برابر واقعیت​ها»، دیپلماسی ایران در قبال دشمنی​های آمریکا را برآمده از افسانه​های خیالی و ارائه تصاویر نادرست از آمریکا خوانده است. در این مطلب از 7 افسانه یاد شده است: « سیاست ایالات متحده بر تضیعف ملت و سرنگون ساختن دولت ایران بنا نهاده شده است»، « ایالات متحده با هر پیشرفت علمی توسط ایران- شامل توسعۀ هسته ای- مخالف است زیرا می خواهد ایران را در حالت ضعف نگه​دارد»، « ایالات متحده هرگز به مشارکتش در سرنگونی مصدق، نخست وزیر ایران در سال 1953 اذعان نکرده است و قصد دارد رژیم دست نشاندۀ خود را برمسند قدرت بنشاند»، « ایالات متحده مردم ایران را برای مجازات آنها به خاطر گروگانگیری سال 1979 در معرض تحریم قرار می دهد»، « ایالات متحده از گروه های تروریستی ایرانی که بر مبانی قومی یا سیاسی تشکیل شده اند، پشتیبانی می کند»، « ایالات متحده توجهی به وضعیت حقوق بشر در ایران ندارد. هدف نخستین آن ضعیف و منزوی نگهداشتن ایران است» و « ایالات متحده ضد اسلام است و با دولت ایران به این سبب که پشتیبان اصول اسلامی است مخالفت می روزد».
سایت سفارت مجازی آمریکا در حالی با انتشار این مطلب خود به باورهای عمومی در ایران اهانت کرده است، که تلاش​های این کشور برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بر کسی پوشیده نیست. کودتای نوژه، حمایت نظامی از عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی، تلاش برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران با ادعاهای واهی در خصوص نقض حقوق بشر در ایران و فعالیت تسلیحاتی هسته​ای و ... شاهد خصومت ذاتی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران است. تمای این تلاش​ها برای منزوی کردن ایران در حالی رخ داده است که بازرسان آژانس در هیچ یک از گزارشات نظارتی خود، نشانی از فعالیت غیر صلح آمیز ایران نیافته و بی​اساس بودن این ادعا برای همگان فاش شده است.
آیکون «جوامع باز» با رویکردهای حقوق بشر در جهان، جامعه مدنی، زندگی به سبک آمریکایی و ارتباط بین فرهنگ​ها هم اگر چه برای تطهیر چهره این کشور و زیبا جلوه دادن زندگی در آن برای مخاطب ایجاد شده است اما در تناقض آشکار با رویکردهای ضد حقوق بشری این کشور از فجایع در زندان گوانتامو تا قتل​عام مردم بیگناه در عراق، افغانستان و پاکستان است.
تاسیس سایت سفارت مجازی آمریکا در ایران، پس از پیشنهاد ایجاد خط تماس مستقیم میان مسئولان دو کشور، دومین تلاش آمریکا برای برقراری ارتباط با ایران در سه ماه گذشته است. از سوی دیگر شاهد تلاش آمریکا برای سناریو سازی علیه ایران در ترور سفیر عربستان و صدور سه قطعنامه ضدایرانی با تحریک این کشور هستیم که گویای سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال ایران است.
با این حال وزیر خارجه آمریکا در یک پیام ویدیویی در صفحه نخست این سایت، از این تلاش انحرافی واشنگتن به عنوان وسیله​ای برای برقراری ارتباط بدون ترس و آشکارا میان دو طرف یاد کرد و گفت: از این پس ایرانیان می​توانند اطلاعات مربوط به فرصت های تحصیلی در آمریکا یا وصول ویزا برای بازدید از ایالات متحده را جستجو کنند! او همچنین از امکانات این وبسایت خبر داده و از بازدیدکنندگان خواسته با از راه توییتر و یا فیس بوک، نظرات خود در مورد این وبسایت واین که چگونه می توان ارتباط بین مردم ایران و آمریکا را بیشتر و بهتر تسهیل کرد، نظر بدهند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    3 0
    ما که داریم میریم امریکا انشاله قسمت بقیه دانشجو ها هم بشه