۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷

100 سالی از زمانیکه انگلیسی ها بر نفت ایران حکومت می کردند، می گذرد.

اگرچه بیش از 30 سال است که نفت ما کاملا ایرانی اداره می شود اما همچنان با ریز شدن بر برخی از اساسی ترین قوانین نفتی ردپای سیاست های انگلیسی مشاهده می شود.
دراین بین اگرچه کارشناسان و مسوولان نفتی همواره از سنتی بودن روش های اداری در نفت گلایه می کنند اما تاکنون تحول جدی در این بخش دیده نشده است.
شاید بخشی از این ناکامی ها را باید در عدم اتحاد میان مسوولان نفتی و برخی از سیاسی بازی ها جستجو کرد.با این حال به نظر می رسد زمان آن رسیده که مسوولان نفتی با ایجاد اتحادی که البته الان بسیار کمرنگ شده است به فکر اعمال راهکارهایی برای تحول در بخش اداری نفت باشند.چراکه یکی از اثرات غیرمستقیم و مخرب سنتی اداره شدن نفت در حال حاضر گریبان گیر پروژه های نفتی شده است که برای هر کار کوچکی باید ماه ها کاغذبازی صورت بگیرد تا شاید تا حدودی کار پیش برود و همین امر به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل تاخیر در پروژه ها نام برده می شود.البته تنها نباید طرح تحول اداری را در اینگونه موارد جستجو کرد.به هرحال در شرایطی که افزایش فشارها از سوی غربی ها سرمایه گذاری در صنعت نفت را با کمی مشکل روبه رو کرده است باید به فکر تحولی در بخش اداری این صنعت بود تا حداقل از تاخیرهای ناشی از استفاده روش های سمتی جلوگیری کرد.
به هرحال در شرایط فعلی وزیر نفت با انتصاب اعضای شورای تحول اداری در تلاش است تا به این امر جامه عمل بپوشاند.هرچند که هنوز مشخص نیست اعضای این شورا که در حال حاضر برخی از اختلاف نظرها در میانشان باعث دوری آنها از یکدیگر شده تا چه اندازه می توانند به این تحول کمک کنند.
براساس این گزارش، رستم قاسمی در حکمی سیدعلیرضا میرمحمد صادقی، معاون منابع انسانی و مدیریت خود را به عنوان دبیر و عضو شورای تحول اداری منصوب کرد.
وزیر نفت همچنین در احکامی جداگانه احمد قلعه بانی، مدیرعامل شرکت ملی نفت، جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز، علیرضا ضیغمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، عبدالحسین بیات، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محسن خجسته مهر، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، علیرضا نیکزاد رهبر، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی و نازیلا عاکفیان، مدیرکل بهره وری و توسعه کارآفرینی وزارت نفت را به عنوان اعضای شورای تحول اداری وزارت نفت منصوب کرد.
متن این احکام به این شرح است: نظر به تخصص، تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی در عرصه های مدیریتی و با عنایت به تشکیل «شورای تحول اداری» در راستای تحقق اهداف و سیاست های اجرایی ناظر بر برنامه های تحول در نظام اداری کشور، به موجب این حکم، شما به عنوان «عضو شورای تحول اداری صنعت نفت» منصوب می شوید.
امید است با اتکال به خداوند تبارک و تعالی و همفکری و همدلی سایر اعضاء و با بهره گیری از دانش و تجربیات ارزنده خود در جهت تحقق اهداف برنامه های تحول اداری در صنعت نفت نهایت سعی و تلاش را مبذول نمائید، تا موجبات پیشرفت، اصلاح و بهبود روش ها و فرایندها و در نتیجه افزایش کارایی و بهره وری به طور مستمر فراهم گردد.
/221/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =