«ایران و ادیان باستانی» در 14 بخش به مرور تاریخی ایران از زمان مادها تا بررسی دین زرتشتی و آیین میترا (مهرپرستی) می​پردازد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «ایران و ادیان باستانی» نوشته ادوین ام. یامااوچی با ترجمه منوچهر پزشک از سوی انتشارات ققنوس با قیمت 19 هزار تومان روانه بازار نشر شد.

 

کتاب «ایران و ادیان باستانی» از کتاب‌های مرجع در رشته ایران و باستان‌شناسی با گرایش ادیان و از کتاب‌های درسی دانشگاهی در آمریکا به شمار می‌رود. ناشر درباره این اثر معتقد است: آنچه درباره موضوع و روش تدوین این کتاب باید گفت این است که با وجود گذشت دو دهه از نخستین چاپ آن در سال 1990 از تازگی و اهمیت پژوهشی آن کاسته نشده و هنوز درباره این موضوع اثری با این تفصیل و اسناد و جامع نوشته نشده است.

 

نویسنده همه منابع پیش از خود و همزمان خود را دیده و از آنها استفاده کرده و همراه با محتوای کتاب، کتاب‌شناسی در این زمینه عرضه کرده است. هر چند موضوع کتاب، همانطور که از نام آن برمی‌آید، درباره ارتباط ایران و ادیان باستانی است اما نویسنده برای توضیح آنچه به ایران مربوط می‌شود و در کتاب مقدس از آنها یاد شده است، اعم از نام شاهان و کسان و جاها و هر موضوع دیگر، دست به تحقیقات گسترده زده و در واقع دوره‌ای از تاریخ باستانی ایران و در ارتباط با جهان آن روزگار را به تفصیل بررسی کرده است. کتاب «ایران و ادیان باستانی» در 14 بخش از زمان مادها تا بررسی دین زرتشتی و آیین میترا (مهرپرستی) را در بر می‌گیرد.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =