مهر نوشت:

 قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر از ایجاد ساز و کاری برای داوری کتاب اشعار شاعران پیشکسوت کشور به منظور افزایش مشارکت آنها در این جشنواره خبر داد.
یحیی طالبیان قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و ادب، درباره ساز و کار حضور شاعران پیشکسوت کشور در جشنواره شعر فجر امسال، گفت: شعر سابقه دیرینه‌ای در کشور ما دارد و محافل، مجالس و جشنواره متنوعی در حوزه شعر برگزار می‌شود و به تبع آن بسیاری از پیشکسوتان حوزه شعر نیز آثار خود را در جشنواره‌های متعددی شرکت می‌دهند و به همین دلیل وقتی این افراد در چند جا اثرشان را ارائه می‌دهند و برگزیده هم می‌شود به لحاظ نگاه شخصی دیگر دوست ندارند اثرشان را به جشنواره دیگری هم ارائه دهند و این مساله در جشنواره شعر فجر نیز دیده می‌شود.
وی ادامه داد: در جشنواره شعر فجر به دلیل اینکه موضوع آزاد است و دامنه برگزاری آن نیز کشوری است، در نتیجه حس می‌کنیم که افراد شاخص باید در این جشنواره شرکت فعال داشته باشند و در عین حال دیده می‌شود که از حضور آنها و آثارشان در این جشنواره و داوری شدن آثار شان به دلیلی که گفتم، تا اندازه‌ای محرومیم و به همین دلیل امسال ما برای این مساله تمهیدی اندیشیدیم.
طالبیان افزود: امسال اعلام کردیم پیشکسوتان عرصه شعر می‌توانند با کتاب‌هایی که در سال گذشته منتشر کرده‌اند در جشنواره امسال شرکت کرده و این کتاب‌ها را در جریان داوری قرار دهند.
قائم مقام وزیر ارشاد در امور شعر همچنین گفت: از سوی دیگر تصمیم گرفته شده است که گوشه‌ای از جشنواره را به تجلیل از شاعران پیشکسوتی اختصاص دهیم که شعرشان شناخته‌شده است و آثار و شخصیت آنها به نوعی در جامعه جا افتاده است و به همین منظور طی مراسمی از برخی از آنها قدردانی خواهیم کرد.
وی اظهار امیدواری کرد با این دو سازوکار حضور شاعران پیشکسوت در جشنواره شعر فجر تقویت شود.
طالبیان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره شایعه برگزار نشدن این جشنواره در دوره‌های آینده، گفت: به هر اظهار نظری نباید توجه کرد. به اخباری که ماخذ درستی ندارند هم نباید توجه کرد. من به عنوان فردی که در این حوزه مسئولیتی دارم اعلام می‌کنم که تا کنون چنین موضوعی را نشنیدم.
5757
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =