مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 20 آذر 1390

دعانویسی که  قادر به خواندن و نوشتن نبود!

سایت پلیس نوشت: زن بیسوادی که با مدارک و هویت جعلی با همکاری فرزندش روزانه بالغ بر 400 هزار تومان در پوشش دعانویسی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی ویژه شرق تهران در پیشوا دستگیر شد. فرماندهی انتظامی ویژه شرق تهران با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت در پی دریافت اطلاعات و اخباری مبنی بر فعالیت یک زن در زمینه رمالی و دعانویسی در سطح شهرستان پیشوا، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که این فرد با ادعای نوشتن دعاهایی مانند باطل نمودن طلسم، گشایش کار و بخت و وسعت رزق، روزانه بالغ بر 400 هزار تومان از شهروندان کلاهبرداری می کند و این در حالی است که سواد خواندن و نوشتن نداشته و دعاها توسط وی انتخاب و به وسیله یکی از فرزندانش نوشته می شود. مأموران در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس محل مورد نظر در یک فرصت مناسب و با هماهنگی مقام قضایی از منزل مسکونی مذکور بازرسی کردند. در بازرسی صورت گرفته 10 جلد کتاب مربوط به رمالی و دعانویسی، تعداد زیادی تسبیح و انگشتر و مهره به عنوان تبرک و طلسم، دعاهای متعدد نوشته شده جهت ارائه به مراجعه کنندگان، علم سبز رنگ به عنوان تبرک وحاجت دهنده، دو عدد پاسپورت، کارت آبی رنگ ویژه اتباع خارجی و تعدادی طلسم فلزی کشف شد.
فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران تصریح کرد: بابررسی مدارک شناسایی کشف شده مشخص شد فرد مذکور جزء اتباع خارجی مقیم شهرستان پیشوا است که با سوء استفاده از شناسنامه یکی از شهروندان ایرانی اقدام به اخذ کارت ملی، دفترچه بیمه درمانی و عقدنامه کرده است. سرهنگ فتحی با اشاره به اینکه پلیس مبارزه جدی با رمالی، جادوگری، جن‌گیری و دعانویسی دارد، اضافه کرد: متهمه در بازجوئی ها به بزه انتسابی اعتراف و گفت از اعتقادات کسانی که در زندگی خود دارای مشکلات زناشویی، نازایی، مالی و نیاز به گره گشایی داشتند سوء استفاده می کرده است.

 

 

حکم اعدام پنج قاچاقچی موادمخدر در کرمان صادر شد

ایرنا نوشت: رییس شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: حکم اعدام برای پنج قاچاقچی مواد مخدر از سوی این شعبه صادر شد. فرج اله کارگر افزود: این پنج نفر به جرم مشارکت در حمل 783 کیلو و 500 گرم تریاک و 195 کیلوگرم مرفین به مجازات اعدام محکوم شده اند. این گروه که تریاک را در 96 کیسه و مرفین را در 182 بسته آماده بارگیری برای حمل به تهران کرده بودند با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند. وی گفت: اعضای این باند که مواد مخدر را از شهرهای شرقی کشور دریافت و در واحد سرایداری یک مدرسه مخفی کرده بودند، زمانی که یک دستگاه تریلر برای جاسازی مواد مخدر به مدرسه رفته بود، دستگیر شدند.
رییس شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: از این باند سه دستگاه خودروی سواری، یک دستگاه وانت، یک دستگاه تریلر و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد و این افراد علاوه بر مجازات اعدام، به مصادره اموال ناشی از جرم ارتکابی نیز محکوم شده اند. حکم اعدام این پنج نفر در دادستانی کل کشور نیز تایید شده است.

 

 

دستگیری توزیع کنندگان فیلم های غیرمجاز در اصفهان

سایت پلیس نوشت: با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان دو نفر که فیلم های غیرمجاز را در منزلی تهیه و تکثیر و سپس از طریق پست به مشتریان خود ارسال می کردند دستگیر و از آن سه هزار و 200 حلقه سی دی و دی وی دی غیر مجاز کشف و ضبط شد. سرهنگ میر عباس صوفی وند- رئیس پلیس امنیت عمومی استان- با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه دو نفر از طریق پست اقدام به فروش فیلم های غیر مجاز در سطح شهر اصفهان می کنند موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اخلاقی این یگان قرار گرفت. پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان در خصوص درستی موضوع مشخص شد این دو نفر که مهرداد و ‌نادر نام دارند فیلم های خارجی غیرمجاز را از طریق سایت های غیرمجاز دریافت و پس از تکثیر آنها را دربسته های مخصوصی با پست به در منازل مشتریان خود ارسال می کنند. پس از تکمیل تحقیقات، ماموران با هماهنگی مقام قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه وارد منزل شده و هر دو متهم را در حال بسته بندی سی دی ها دستگیر کردند. در بازرسی بعمل آمده تعداد سه هزار و 240 حلقه سی دی و دی وی دی غیر مجاز به همراه 6دستگاه هارد کامپیوتر و یک دستگاه لپ تاپ حاوی تصاویر و فیلم های غیر مجاز کشف و ضبط شد. سرهنگ صوفی وند در پایان خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

 

 

پیگیری سرقت بانک صادرات کرمان ادامه دارد/ ضعف ایمنی بانک عامل سرقت

خبرگزاری مهر نوشت: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: سارق بانک صادرات کرمان با اسلحه جنگی که در تصاویر دوربین بانک نشان داده شده اقدام به دزدی از این بانک کرده است. سردار حسین چناریان گفت: سرقت از بانک صادرات کار یک نفر بوده است و این شخص با اسلحه بلند جنگی اقدام به سرقت کرده است و در این سرقت ضعف ایمنی بانک عامل سرقت شده است. سیستم بانکی هماهنگی و همکاری برای جلوگیری از این سرقت را از قبل نداشته است و حتی موقع سرقت آژیر بانک را نیز به صدا درنیاورده اند.
چناریان یادآورشد: سه روز قبل از وقوع سرقت ماموران پلیس با هشدار به مسئولین بانک خواستار مستقر شدن یک مامور انتظامی ثابت جلوی بانک شده بودند که متاسفانه با این اقدام موافقت نشده بود. وی با انتقاد از نپرداختن حقوق مامورانی که وظیفه حراست از بانکها را دارند گفت: برابر آنچه قانون می گوید بانکها باید هزینه مامورین حفاظتی بانک را بپردازند که متاسفانه در این بحث بانکها کوتاهی می کنند. سردار چناریان با اشاره به اینکه بررسی ها برای دستگیری سارق مسلح ادامه دارد گفت: سرنخ هایی از وی بدست آمده و کاراگاهان پلیس به زودی وی را دستگیر و تحویل مراجع قضایی می دهند.
وی در ادامه با اشاره به پرونده سرقت از طلافروشی های کرمان گفت: این یک سرقت نبود بلکه خیانت در امانت بود و این اقدام در نتیجه سهل انگاری و بی توجهی به توصیه های پلیس درباره حفاظت از اموال و اعتماد نکردن به اتباع بیگانه است. وقتی نگهبانی یک پاساژ با کاربری طلافروشی برای مدت سه سال به یک تبعه بیگانه سپرده می شود و در قبال آن حتی یک کارت شناسایی از این فرد دریافت نمی شود فقط می گوییم این سرقت بایستی دو سال قبل اتفاق می افتاد. با بررسی های پلیس مشخص شده سارق طلافروشی از کشور خارج شده است و اینکه آیا موفق به خروج طلاها از کشور شده یا خیر در دست بررسی است. متاسفانه حجم طلاهای سرقت شده مشخص نشده است.

 

 

نقشه دریافت ارز از بانک با جعل بلیت هواپیما نقش برآب شد

سایت پلیس نوشت: فردی که با بلیط جعلی هواپیمایی در مشهد قصد دریافت ارز از بانک داشت شناسایی و دستگیر شد. فرمانده انتظامی مشهد با اعلام این خبر گفت: فردی با در دست داشتن 4 فقره بلیط و ویزا به یکی از بانک های مشهد مراجعه و درخواست دریافت ارز داشت. سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: با هوشیاری ماموران بانک در بررسی بلیط های هواپیمایی مشخص شد این بلیط ها جعلی می باشد لذا مراتب بلافاصله به فوریت های پلیسی 110 اعلام شد. با هماهنگی های به عمل آمده از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس، تیم های گشتی کلانتری شهید فیاض بخش مشهد در محل حاضر شدند و فرد مورد نظر را دستگیر کردند. متهم در تحقیقات اولیه پلیس اظهار داشته برادر همسرش اقدام به جعل بلیط ها کرده است و او از این موضوع بی اطلاع می باشد. سرهنگ کریمی گفت: با حضور حراست شرکت هواپیمایی و طرح شکایت تحقیقات پرونده که ابعاد مبهم زیادی دارد به دستور مراجع قضایی آغاز شده است.

 

 

دستگیری 160 تن از اراذل و اوباش در محلات بندرعباس

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی استان هرمزگان از دستگیری 160 اراذل و اوباش در محلات بندرعباس در رزمایش محرم خبرداد. سردار محمدعلی آخوندی در تشریح عملکرد و کشفیات مرحله اول رزمایش محرم در استان هرمزگان گفت: در اجرای این طرح که با هدف پاکسازی مناطق‌آلوده و جرم و خیز از لوث وجود موادمخدر، اراذل و اوباش و دیگر اقلام قاچاق و ممنوعه اجرا شد 160 نفر اراذل و اوباش محلات بندرعباس شناسایی و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از متلاشی‌کردن یک باند ترانزیت موادمخدر در جاسک خبر داد و افزود : این باند ترانزیت یک تنی از سیستان بلوچسستان به سمت بندرعباس و سپس استان فارس در حرکت بود، که ماموران پلیس استان این باند را در مسیر جاسک متوقف کرد. قاچاقچیان پس از مشاهده ماموران پلیس اقدام به تیراندازی به سمت آنان کردند که در این رابطه دو نفر از قاچاقچیان کشته، سه نفر مجروح و یک نفر دستگیر شدند که از آنان چهار قبضه سلاح جنگی کلت و کلاش کشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به انهدام یک کارگاه تولید موادمخدر شیشه خاطرنشان کرد: در این کارگاه شش کیلو و 420 گرم موادمخدر صنعتی شیشه کشف و همچنین یک کارگاه تولید مشروبات الکلی در یک منزل مسکونی در شرق بندرعباس شناسایی و منهدم شد. فرمانده انتظامی استان هرمزگان همچنین با اعلام خبر انهدام محل دپو سوخت قاچاق در اطراف بندرعباس گفت : سه تانکر بزرگ در زیر زمین حفر شده و از طریق تعبیه لوله در زیر زمین به دریا قاچاقچیان از این طریق اقدام به قاچاق سوخت می‌کردند.

 

 

دستگیری سارق مشتریان عابربانکها در کرج

سایت پلیس نوشت: فردی که با پرسه زدن در مقابل عابربانکها در یک اقدام غافلگیرانه اقدام به کیف قاپی از مراجعان عابربانکها می کرد از سوی پلیس کرج دستگیر و به 6 فقره سرقت اعتراف کرد. سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان- فرمانده انتظامی شهرستان کرج- در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره خفت گیری، کیف قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه در منطقه فردیس موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. ماموران در جریان انجام تحقیقات پلیسی از مالباختگان دریافتند که بیشتر این سرقتها در محدوده عابر بانکها صورت گرفته است به این صورت که هنگامیکه مشتریان جهت دریافت وجه نقد به عابربانک مراجعه می کردند ناگهان فردی حدودا 30 ساله به آنها نزدیک شده و در یک اقدام غافلگیرانه وجه نقد، کیف پول، عابر بانک، گوشی تلفن همراه و سایر اشیاء قیمتی را به سرقت برده و به سرعت متواری می شود. ماموران با راهنمایی های مالباختگان ضمن چهره نگاری از چهره فرضی متهم و مراجعه به بانک اطلاعاتی مجرمان، تصویر فرضی متهم را در اختیار واحدهای گشت قرار دادند.
خیرخواهان خاطر نشان ساخت : در نهایت روز گذشته واحد گشت انتظامی کلانتری 29 مشکین دشت به یک نفر که شباهت زیادی به چهره سارق فرضی داشت و در حوالی یکی از عابربانکها در حال پرسه زدن بود مشکوک شده و در یک اقدام غافلگیرانه او را دستگیر و در بازرسی از وی تعداد 3 عدد گوشی و یک عدد عابربانک کشف و ضبط و متهم دستگیر شده جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد.
متهم به نام بیژن در ابتدا منکر هرگونه اتهامات بود اما با توجه به دلایل و شواهد موجود هنگامی که چاره ای جز اعتراف نداشت لب به اعتراف گشوده و گفت: در ساعتهای خلوت روز با پرسه زدن در مقابل عابربانکها، در یک اقدام غافلگیرانه به سرقت کیف و سایر اموال مالباختگان مبادرت می کردم. متهم در ادامه بازجویی ها به 6 فقره سرقت اعتراف کرده و تا کنون 2 نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

 

 

آتش نشانان از سقوط پل عابر پیاده جلوگیری کردند

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: برخورد یک دستگاه خودرو با پل عابرپیاده در بزرگراه آزادگان منجر به شکستگی یکی از پایه های پل شد به گونه ای که احتمال سقوط آن هر لحظه وجود داشت. ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 10:26 دقیقه امروز با دریافت خبر رخداد این حادثه از طریق سامانه 125 بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 47 را به محل حادثه در بزرگراه آزادگان، محدوده پل شهید صنیع خانی اعزام کرد که آنها در فاصله زمانی کمتر از 2 دقیقه به محل رسیدند. به گفته مصطفی تقی اصل رئیس ایستگاه 47 که در محل حادثه بود، برخورد خودرو در خط میانی بزرگراه با پل عابر پیاده، سبب شکستگی و خم شدن کف پل و ستون میانی آن شده بود و هر لحظه احتمال سقوط آن بر روی خودروهای عبوری وجود داشت. رخداد این حادثه باعث وحشت و نگرانی شهروندان شده بود و آتش نشانان بی درنگ با اجرای عملیات ایمن سازی از بروز حادثه احتمالی و ایجاد خسارت جانی جلوگیری کردند.

 

 

دستگیری زن بدل‌انداز

ایسنا نوشت: رییس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی از دستگیری زنی که در اقدامی زیرکانه طلاهای بدلی را به عنوان طلاهای واقعی به فروش می‌رساند، خبرداد. سرهنگ بیجاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی تماس تلفنی یکی از طلافروشان بیرجندی مبنی بر این که فردی قصد فروش طلای بدلی را دارد، کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حاضر و این فرد را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها اعتراف کرد که از یک مغازه بدل‌فروشی واقع در شهرستان بیرجند چند قطعه طلای بدلی خریداری کرده و در دو مرحله تعداد سه رشته زنجیر و یک حلقه النگوی بدلی به طلافروشی فروخته است. به گفته بیجاری، متهم پس از تشکیل پرونده به دادسرا اعزام و با قرار قانونی روانه زندان شد.

 

 

سهل انگاری مادر و بازیگوشی فرزند حادثه ساز شد

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: سهل انگاری مادر در تنها گذاشتن فرزندش در خانه و بازیگوشی فرزند عامل رخداد آتش سوزی در منزلشان شد که تلاش آتش نشانان آن را به سرعت مهار و خاموش کرد. علت رخداد این حادثه که خوشبختانه هیچ گونه تلفات و خسارت جانی نداشت؛ قرار گرفتن اسباب بازی روی بخاری گازی روشن در مجاورت کتابخانه و مبلمان منزل اعلام شد.
ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 11:45 دقیقه امروز با دریافت خبر رخداد این آتش سوزی از سامانه 125 بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 48 را به محل حادثه در خیابان نبرد، چهارراه شیوا اعزام کرد. به گفته پرویز نجاریان فرمانده آتش نشانان، دود فراوانی از پنجره های طبقه سوم ساختمان بیرون می آمد وآتش نشانان بی درنگ همزمان با ایمن سازی محل و قطع کردن جریان برق و گاز ساختمان با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده موفق شدند شعله های آتش که قسمتی از سالن پذیرایی واحد مسکونی را در بر گرفته و در حال گسترش بود به سرعت مهار و خاموش کنند. وی با اشاره به کم عرض بودن کوچه محل حادثه که مانعی برای نزدیک شدن خودروهای آتش نشانی به محل آتش سوزی بود افزود: آتش نشانان با استفاده از چندین لوله آبرسان موفق شدند عملیات آبرسانی از خودرو به محل حادثه را انجام دهند.
این فرمانده آتش نشانی گفت: گروهی از آتش نشانان نیز ساکنان مجتمع مسکونی را که در دود ناشی از آتش سوزی گرفتار شده بودند با رعایت اصول ایمنی به بیرون از ساختمان منتقل کردند. آتش نشانان پس از مهار شعله های آتش و خاموش کردن کامل آتش سوزی با بکارگیری دستگاه فن فشار قوی دود حاصل از آتش سوزی را از فضای ساختمان مجتمع تخلیه کردند.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =