مرسدس‌بنز در مدل اس‌کلاس W۲۲۲ در سال ۲۰۱۴، برای اولین‌بار از فناوری مجیک بادی کنترل رونمایی کرد. این فناوری، الهام بخش بسیاری از خودروسازان بزرگ بود.  

امیرمسعود عابدین: دوربین‌ استریو که در بخش بالایی شیشه جلو نصب شده، وظیفه رصد و بررسی سطح جاده تا ۱۵ متری را دارد. پس از بررسی، مطابق دست‌انداز، به سیستم تعلیق دستور داده می‌شود تا به چه مقدار، تعلیق نرم یا سفت شود.

فعال و غیر فعال بودن این آپشن، تفاوتی زمین تا آسمانی دارد! علاوه‌بر دوربین و سنسورها، واحد کنترل یا ECU، مخزن ذخیره، مکانیزم هیدرولیکی، فنر لول و کمک فنرها هم درگیر هستند. فرایند ایجاد این آپشن ۵ سال زمان برده است.

یکی از تبلیغات مشهور مرسدس‌بنز درباره همین ویژگی است. در این تبلیغ، از مرغ و حرکت جالب سرش برای نشان دادن ثبات بدنه و برتری این سیستم تعلیق، استفاده کردند. مجیک بادی کنترل پیشرفته‌ترین سیستم تعلیق جهان به حساب می‌آید.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =