سخنگوی وزارت خارجه افغانستان با اشاره به اعتراض جمهوری اسلامی ایران به تجاوز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به خاک این کشور، تأکید کرد که موضوع را به جدیت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، "جانان موسی‌زی" در گفت‌وگو با تلویزیون "طلوع نیوز" اظهار داشت: اعتراض جمهوری اسلامی ایران به ورود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین به خاک این کشور را دریافت کردیم.وی گفت: دولت افغانستان به طور جدی پیگیر این موضوع است و در باره آن تحقیق می‌کند.

در همین حال "جاوید لودین" معاون وزارت خارجه افغانستان نیز در گفت‌وگو با بی بی سی اظهار داشت: افغانستان موضوع ورود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین به خاک ایران را بررسی می‌کند.در پی تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران، سفیر افغانستان در تهران شنبه به وزارت خارجه این کشور فراخوانده شد.

"عبیدالله عبید" با حضور در وزارت امور خارجه ایران، اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد.در این یادداشت ضمن محکوم کردن این تجاوز هوایی از سوی جمهوری اسلامی ایران، توجه دولت افغانستان به مسئولیت های ناظر بر حسن همجواری جلب شده است.

همچنین جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری دولت افغانستان در این زمینه و به کارگیری تمامی مساعی این کشور برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث شده است.سفیر افغانستان ضمن ابراز تاسف از این واقعه اعلام کرد در اسرع وقت موضوع را از مسئولان کشورش پیگیری خواهد کرد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =