حرف و حدیثها درباره تعطیلی فرودگاه مهر آباد زیاد است.

 چندی پیش محمد شاعری معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست اعلام کرد که مطابق طرح جدید جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها وزارت راه و شهرسازی موظف شده است تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد را تا پایان برنامه پنجم توسعه به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل کند. همچنین محمد رضا حسین نژاد سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با تایید این مطلب می گوید: اجرای این طرح برای کاهش آلودگی صوتی در سطح شهر تهران انجام می‌شود.
اما محسن اسماعیلی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور در واکنش به این خبرها گفت: در کدام بند برنامه پنجم چنین چیزی آمده است؟
وی در گفت وگو با ایسنا افزود: روزانه 270پرواز در مهرآباد انجام می‌شود و سالانه 13 میلیون مسافر از این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند و دلیل نمی‌شود که به دلیل کاهش ترافیک این فرودگاه تعطیل شود.
وی با بیان این‌که در پایتخت ما دو فرودگاه وجود دارد، گفت: در پایتخت بسیاری از کشورها سه یا چهار فرودگاه وجود دارد و تعداد پروازهای آن‌ها 10 برابر پروازهای ما است اما تدبیر کردند و مشکل ترافیک را حل کرده‌اند.
اسماعیلی با اشاره به این‌که به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی و صوتی فرودگاه نباید تعطیل شود، خاطرنشان کرد: با خروج توپولوف‌ها آلودگی صوتی به مراتب کمتر شده و هواپیماهای جدیدی که وارد می‌شوند آلودگی صوتی کمتری دارند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور با اشاره به این‌که می‌توان ساعت پروازها را محدود کرد تا آلودگی صوتی برای مردم شهر تهران و بویژه منطقه‌ای که هواپیما ارتفاع را برای فرود کم می‌کند، کمتر آزاردهنده باشد، اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم نیامده که پروازهای فرودگاه مهرآباد باید به فرودگاه امام منتقل شود.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    1 0
    بله در بسیاری کشورها تا چهارتا فرودگاه در شهرهای بزرگ هست ولی نه در وسط شهر بلکه در فاصله های دور اطراف شهرها.... علاوه بر فرودگاه مهرآباد که باید برود به فرودگاه امام یا جای دیگر فردوگاه دوشان تپه و نمایشگاه بین المللی و تمام کارخانجات باید از داخل شهر برچیده شده و به نقاطی در اطراف شهر منتقل شوند و عمده آن به فضای سبز تبدیل گردد. بدیهیست تنها در اینصورت میتوان تا حدی آثار منفی خیلی از برنامه های غلط شهرداری تهران در دهه های گذشته را جبران نمود و به کاهش آلودگی هوا نیز امیدوار بود.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    اول مرغ بود یا تخم مرغ؟ اول فرودگاه بود با خونه های حوالی فرودگاه و ماشینا؟بودجه ساخت فرودگاه مهر آباد از کجا اومد و ساختمانهای باقیمانده به کجا میره و نصیب کی میشه؟ 4 روز دیگه هم لابد میگید مسیر حرکت به فرودگاه از بین زمینهای کشاورزی اهالی نزدیک فرودگاه امام همیشه همه خبرها از 1 شایعه درست میشه؟