حفاظت اضطراری سقف بازار تاریخی حسن‌آباد اصفهان/درهای تالار «تیموری» گشوده شد

رئیس گروه حفاظت نوروزی میراث‌فرهنگی اصفهان از حفاظت اضطراری سقف بازار تاریخی حسن‌آباد اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، هادی الله یاری اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته، بخشی از بازار تاریخی حسن‌آباد دچار آسیب شده بود.

وی افزود: با توجه به آسیب‌های وارده به سقف بازار و امکان بروز آسیب برای رهگذران و گردشگران، گروه حفاظت نوروزی بناهای تاریخی اداره ‌کل به‌ سرعت به محل اعزام شد.

رئیس گروه حفاظت نوروزی میراث‌فرهنگی اصفهان تاکید کرد: این گروه، طرح حفاظت اضطراری از بخش آسیب ‌دیده سقف بازار را اجرا و ضمن محصور نمودن فضای آسیب ‌دیده سقف بازار با نصب داربست، عملیات مرمت این بخش آسیب‌دیده از سقف بازار تاریخی حسن‌آباد را آغاز کرد.

وی ادامه داد: بازار تاریخی حسن‌آباد به‌عنوان بخشی از بازار تاریخی اصفهان در ضلع جنوب شرق مجموعه جهانی میدان امام(ره)(نقش‌جهان) واقع‌شده و بخشی از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی در این بازار مشغول به کار است.

گفتنی است تا پایان روز، یازدهم فروردین، چهار میلیون و ۶۰۲ هزار نفر گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند که بخشی از این استقبال به بازگشایی جاذبه های ناشناخته اصفهان از جمله شاه نشین خواجو و تالار تیموری مربوط می شود.

تالار تیموری اصفهان پس از پنج سال که به دلیل اختلاف بر سر مالکیت آن تعطیل بود، امسال بازگشایی و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری روستاییان و عشایر استان در این مکان برپا شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1891906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =