دبیر کل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران اعتقاد دارد میزان نرخ بیکاری حال حاضر در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

محمد مهدی راسخ، دبیر کل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران که روز 4 شنبه 23 آذر در کافه خبر حضور پیدا کرده بود با اشاره به وضعیت بازار کار گفت: « این میزان بیکاری  حال حاضر در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. »

او  با بیان اینکه « بیکاری » ریشه فساد است گفت: «  مگر می شود یک جوان شاغل باشد و امید به زندگی داشته باشد و بعد دنبال مواد مخدر برود؟ ممکن است یک درصد هایی از آدم ها به دنبال مسائل خلاف باشند اما به طور کلی فطرت تمامی  انسان ها توسط خداوند پاک آفریده شده است. بنا براین بالفطره انسان تمایلی به انجام کار های خلاف ندارد اما آنچه زمینه ساز حرکت به این سمت می شود نبود کار است. »

راسخ ادامه داد: « چرا در جوامعی که اشتغال معضل نیست کم تر شاهد فساد هستیم؟ علت آن واضح است و آن هم اینکه بیکاری بستر ساز فساد است. فعالان اقتصادی هم تاکید دارند به رونق فضای کسب و کار تا به دنبال آن با ایجاد اشتغال نگرانی در رابطه با فعالیت های خلاف وجود نداشته باشد.
دبیر کل اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از گفته های خود با حمایت از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: « اقدامی که دولت آقای احمدی نژاد در رابطه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها صورت گرفت اقدام بی نظیری بود؛ چرا که پیش از این هیچ دولتی جسارت چنین کاری را نداشت. »

او ادامه داد: « شاید گروهی بگویند که می شد این قانون به شکل بهتری اجرا می شد. این خرف صحیح است اما آنها که مجموعه تلاش دولت را رد می کنند، دارند حرف سیاسی می زنند.  به نظرم این گفته ها بیشتر سیاسی است و اقدامی که در رابطه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها صورت گرفت اقدامی شجاعانه بود. »

راسخ با یاد آوری خاطره ای گفت: « در زمانیکه آقای عسگر اولادی وزیر بازرگانی بود به خاطر دارم قصد داشت قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرایی کند که با واکنش های زیادی همراه شد. این واکنش ها به اندازه ای بود که آقای عسگراولادی به عنوان یکی از یاران نزدیک امام (ره ) مجبور به کناره گیری از وزارت بازرگانی شد. »   

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    3 1
    همه چیزمون بهم میاد
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    3 0
    خوب حالا این مشکلو که دیگه همه می‌دونستن! حالا کی می‌خواین خدا بخواد این مشکلو حل کنید؟؟؟ وقتی که کار از کار گذشت؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    9 0
    درسته،بهمین خاطر امام(ره) گفتند اینها حتی توانائی اداره یک نانوائی را هم ندارند