اسامی نامزدهای هجدهمین دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم «کمک» به کارگردانی تیت تیلور با چهار نامزدی پیشتاز نامزدهای این دوره جوایز انجمن بازیگران (SAG) در بخش فیلم‌های سینمایی است.

«کمک» در بخش‌های بهترین ‌گروه بازیگری، بازیگر زن (وایولا دیویس) و بازیگر زن مکمل (جسیکا چاستین و اوکتاویا اسپنسر) نامزد دریافت جایزه است.  
 
این فیلم که بر اساس کتابی پرفروش نوشته کاترین استاکت ساخته شده، درباره ارتباط زنان سفیدپوست با خدمتکاران سیاه‌پوستشان در میسی‌سیپی سال‌های 1960 است.
در بخش بهترین بازیگر مرد، جرج کلونی برای «فرزندان»، براد پیت برای «مانیبال»، لئوناردو دی‌کاپریو برای «جی. ادگار»، ژان دوژاردن برای «هنرمند» و دامین بشیر برای «یک زندگی بهتر» نامزد دریافت جایزه انجمن بازیگران هستند.

گلن کلوز برای «آلبرت نابز»، مریل استریپ برای «بانوی آهنین»، تیلدا سوئینتن برای «باید درمورد کوین صحبت کنیم» و میشل ویلیامز برای «هفته من با مریلین» در کنار وایولا دیویس برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن رقابت می‌کنند.

نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد مکمل عبارتند از کنت برانا برای «هفته من با مریلین»، آرمی همر برای «جی. ادگار»، جونا هیل برای «مانیبال»، نیک نولتی برای «جنگجو» و کریستوفر پلامر برای «تازه‌کارها».

بره‌نیس بژو برای «هنرمند»، ملیسا مکارتی برای «ساقدوش‌ها» و جنت مکتیر در کنار جسیکا چاستین و اوکتاویا اسپنسر دیگر نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن مکمل را تشکیل می‌دهند.

بجز «کمک» دیگر نامزدهای بخش‌ بهترین ‌گروه بازیگری عبارتند از «هنرمند»، «ساقدوش‌ها»، «فرزندان» و «نیمه‌شب در پاریس».

انجمن بازیگران آمریکا بیش از 20 درصد اعضاء رای‌دهنده آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را تشکیل می‌دهد (1172 نفر از 5783).به همین دلیل رای این انجمن می‌تواند شاخصی خوب برای جوایز اسکار باشد. این انجمن حدود 120 هزار عضو دارد.

جایزه بهترین گروه بازیگری
SAG به نوعی معادل اسکار بهترین فیلم است و فیلم برنده این جایزه تا حدود 50 درصد بخت دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم را دارد.

پارسال «گفتار پادشاه» جایزه بهترین گروه بازیگری را برد و در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین فیلم هم شد.

هر چهار برنده جایزه انجمن بازیگران - کالین فیرث، ناتالی پورتمن، کریستین بیل و ملیسا لئو - جایزه اسکار را هم به خانه بردند.

مراسم
هجدهمین دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران 29 ژانویه 2012 در تالار شراین لس آنجلس برگزار می‌شود.

اسکرین دیلی / 14 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =