امیرعبداللهیان همتای هندی خود را از چگونگی تنبیه رژیم اسراییل مطلع کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با وزیر خارجه هند، وی را از چگونگی دفاع مشروع ایران و تنبیه رژیم اسراییل مطلع کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ حسین امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی خواستار تداوم نقش دولت هند از طریق نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در توقف جنگ در غزه که ریشه بحران‌های جاری در منطقه است و همچنین پایان تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی شد.

وزیر امور خارجه بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار یک آتش بس پایدار در غزه و برقراری آرامش صلح و امنیت در منطقه از سواحل مدیترانه تا دریای سرخ است.

سوبرامانیان جایشنکار وزیر امور خارجه هند نیز در این گفت وگو تصریح کرد: از نظر ما مهم‌ترین موضوع این است که شاهد کاهش تنش‌ها باشیم. ما خواستار مسئولیت پذیری همه طرف‌ها و پایانی خوش برای رفع تنش‌های جاری و بهبود اوضاع هستیم.

وی در پایان این گفت وگو نسبت به وضعیت ۱۷ خدمه هندی در کشتی توقیف شده از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار مساعدت از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه شد

امیرعبداللهیان در این خصوص گفت، در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیم و به زودی امکان ملاقات نمایندگان دولت هند با خدمه کشتی مذکور فراهم خواهد شد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =