رمان تازه‌ جواد افهمی، برگزیده جشن داستان انقلاب بعد از کشمکش های بسیار در اداره کتاب وزارت ارشاد منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، این رمان با نام «خورشید بر شانه‌ راستشان می‌تابید» در بخش بزرگسال سومین دوره جشنواره داستان انقلاب جایزه سوم را از آن خود کرده بود اما حدود یکسال و نیم در انتظار مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اصلامی بود! رمان چندبار با اصلاحیه به ناشر پس داده شد مانند این اصلاحیه که به ناشر و نویسنده اعلام شد در صحنه درگیری میان دو شخصیت داستان (پسر عمه و دختردایی که در منزل تنها هستند و سرگرم مشاجره) برخورد فیزیکی باید حذف شود و مشاجرات تنها لفظی باشد...

 

حالا و در آخرین روزهای پاییز 1390 انتشارات هیلا این کتاب را در 320 صفحه و قیمت 6500 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 


در یادداشت پشت جلد کتاب به نقل از نویسنده می‌خوانیم: «می‌گویند فرشته کاتبی هست که روی شانه راست می‌نشیند و اعمال خیر و ثواب شخص را کتابت می‌کند. درست نمی‌دانم، راستش من حتی نمی‌دانم این فرشته بر این شانه که نام بردم، می‌نشیند، تکیه می‌زند‌، بر فراز آن می‌پرد یا جور دیگری خودش را منتسب به این شانه می‌کند. نیز می‌گویند شانه‌ای که این فرشته بر آن می‌نشیند، روشن‌تر از شانه چپ است، گویی خورشید است که تنها بر این شانه می‌تابد و بس! شاید هم فریبی است که من به آن متوسل شدم تا که داستانم را روایت کنم. به هر رو، دم‌دمای غروب که می‌شود، کافی است رو به تپه‌ماهوری که خورشید نزدیک به آن ایستاده و در حال فرورفتن است، بایستی و زاویه نگاهت را جوری تنظیم کنی تا روشنای کم‌جان خورشید روی شانه راست مرد یا زن خیالت که حالا در مسیر تپه‌ماهور گام برمی‌دارد، بیفتد. این هم فریبی دیگر.»

 

جواد افهمی، نویسنده، مستندساز و منتقد ادبی چندی پیش در خصوص نحوه توزیع کتاب در کشور به خبرآنلاین گفته بود: «در سیستم توزیع کتاب مافیای پخش وجود دارد که بر اساس سلایق و معیارهای خود برای توزیع و پخش اقدام می‌کند و به همین دلیل و به واسطه وجود چنین مسائلی بسیاری از کتاب ها شهید می‌شوند. در این زمینه باید به این نکته توجه شود که در بازار کتاب دو نوع ناشر وجود دارد ناشر دولتی و ناشر خصوصی که هر کدام متناسب با امکانات و فضایی که در اختیار دارند نسبت به توزیع و پخش کتابهای منتشر شده شان اقدام می کنند به عنوان مثال انتشارات سوره مهر که یک انتشارات دولتی است در حوزه پخش کتاب بسیار ضعیف عمل می کند.»

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان از سراسر کشور نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، این کتاب را از طریق همین سامانه سفارش بدهند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    كتاب را هيلا منتشر كرده نه افق. اصلاح كنيد!