برخورد قاطع با مشاوران املاک متخلف در قزوین

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در بازدید گشت مشترک از مشاور املاک‌ها با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ وهاب میزانی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی مشاورین املاک و کنترل بازار خارج از شبکه اقدام به بازدید و سرکشی روزانه کرد.

وی اضافه‌کرد: اقدام دولت برای ورود به بحث کنترل نرخ اجاره‌بها بسیار مهم است و تشکیل گشت‌های ساماندهی بنگاه‌های مشاوران املاک در راستای کنترل و نظارت به عملکرد آن‌ها با حضور همه نمایندگان ادارات مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.

میزانی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخ‌نامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران‌فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌ها عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.

وی تصریح‌کرد: چنانچه مردم املاک خود را در سامانه ملی املاک و مستغلات ثبت کنند این امر سبب می‌شود بنگاه‌های املاک در تمدید قراردادها سوءاستفاده نکنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان گفت: به تمامی مشاورین املاک اخطار داده‌ایم اگر قوانین صنفی را رعایت نکنند بدون هیچ اغماض آن واحد متخلف پلمب خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =