مصطفی محمد نجار وزیر کشور درباره برخی صحبت ها مبنی بر عدم تخصیص بودجه مشخص به مترو از سوی دولت می گوید: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

 وزیر کشور می گوید که دولت یک بودجه عمرانی مشخص برای ساخت مترو و یک اعتبار دیگر برای یارانه بلیت مترو در نظر گرفته است.و این طور نیست که برای توسعه مترو، بودجه‌ای در نظر نگرفته باشیم و فقط به ارائه تسهیلات بسنده کنیم؛ چرا که دولت یک بودجه عمرانی مشخص برای ساخت مترو تعیین کرده و تاکنون هم بیش از 300 میلیارد به این امر تخصیص داده شده است. همچنین اعتبار دیگری نیز برای یارانه بلیت مترو در نظر گرفته شده که تاکنون 125 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.
این در حالی است که هفته گذشته نایب رئیس فراکسیون محیط زیست با بیان این که دولت تمایلی برای حل مشکل مترو ندارد  در کافه خبر گفت: با وجود اینکه به اعتقاد ما مهمترین و الویت دارترین موضوع شهر تهران، مترو است اما عزم و اراده جدی در دولت برای حل مشکل اعتباری قطار شهری وجود ندارد.انوشیروان محسنی بندپی با حضور در کافه خبر با بیان اینکه یکی از راه حلهای مصوبه دولت در سال 79 گسترش حمل و نقل عمومی بود که اجرا نشد می گوید: قانون تخصیص تسهیلات ارزی به متروی کشور به میزان 2 میلیارد دلار در سال 88 تصویب شده بود که باید در سال 89 اجرا می شد، اما با مقاومت هایی که از سوی دولت صورت گرفت این قانون اجرا نشد و امسال هم به طور کل حذف شد.
وی ادامه داد: علت حذف قانون تخصیص تسهیلات ارزی این بود که اعتبار جایگزینی برای مترو در لایحه بودجه عمومی دیده شود، چراکه در این صورت امکان تخصیص اعتبار از سوی دولت به مترو احتمال بیشتری خواهد داشت. در حالیکه این روزها نمایندگان امیدی به این اتفاق هم ندارند.
با این وجود حالا وزیر کشور صحبت از اختصاص بودجه به مترو می کند ،اختصاصی که البته مشخص نشده چه زمانی به مترو پرداخت خواهد شد .

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =