مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 30 آذر 1390

زن شیاد در اینترنت داروهای تقلبی می‌فروخت

روزنامه جام‌جم نوشت: زنی میانسال که با ایجاد سایتی در فضای مجازی به تبلیغ و فروش داروهای غیرمجاز اقدام می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتای کرمانشاه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
به دنبال گزارش مردمی مبنی بر تبلیغ و فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی (اینترنت)، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای کرمانشاه قرار گرفت. با بررسی و تحقیق کارشناسان و صدور دستور قضایی، سایت اینترنتی مذکور فیلتر و نشانی واحد صنفی مورد استفاده متهم نیز شناسایی شد.
با شروع مرحله دوم تحقیقات سرانجام روز گذشته ماموران با همراهی بازرسان دانشگاه علوم پزشکی از محل مذکور بازرسی و مقادیری داروهای غیر مجاز کشف و ضبط کردند. این گزارش حاکی است، متهم پرونده که زنی میانسال است، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد. متهم در تحقیقات مقدماتی اعتراف کرد از چندی پیش با راه اندازی این سایت، داروهای تقلبی و غیرمجاز را که از شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شد، به قیمت گزاف به مردم می‌فروخته است. 

 

قاتل در زندان فوت شد، بیت‌المال دیه می‌دهد

روزنامه شرق نوشت: حکم مردی که با همدستی زنی جوان شوهر او را به قتل رسانده و در پی کابوس‌های شبانه به این قتل اعتراف کرده ‌بود، از سوی دیوان‌عالی کشور تایید شد. این حکم در حالی تایید شد که متهم در زندان به بیماری ایدز مبتلا شد و جانش را از دست داد و بیت‌المال موظف به پرداخت دیه شده است.
متهم که سعید نام دارد، زمانی راز این جنایت را فاش کرد که نیمه شب از خواب پرید و به افسر نگهبان زندان گفت دچار عذاب وجدان است و می‌خواهد اعتراف کند. سعید که به جرم سرقت خودرو باید پنج سال را در زندان می‌گذراند در اعترافات شبانه از راز این جنایت پرده برداشت. صبح روز بعد افسر نگهبان سعید را به بازپرسی معرفی و این مرد در برابر بازپرس به قتل اعتراف کرد.
او گفت: سال 84 مردی به نام امیر را به قتل رساندم. او ادامه‌ داد: در یک میهمانی خانوادگی با زنی به نام مریم آشنا شدم و به او ابراز علاقه کردم. مریم و من رابطه دوستانه‌ای برقرار کردیم تا اینکه متوجه شدم آنها باید خانه استیجاری خود را تحویل دهند. من پیشنهاد دادم به خانه من بیایند و در آنجا زندگی کنند. مریم هم شوهرش را راضی کرد و بعد از چند ماه که به خانه من آمدند، یک شب وقتی امیر خواب بود با مریم سراغش رفتیم. مریم بالش را روی دهانش گذاشت و من چاقو زدم، وقتی فوت شد جسد را داخل یک صندوق گذاشتم و در باغچه دفن کردم. متهم گفت: امیر خانواده‌ای نداشت. به خانواده مریم هم گفتیم که امیر او را رها کرده و به خارج رفته و به این ترتیب ما با هم ازدواج کردیم. مدتی بعد من به جرم سرقت ماشین بازداشت شدم و به زندان افتادم. بعد از یک سال مریم دیگر به ملاقاتم نیامد و دوستانم به من گفتند او با مردی رابطه برقرار کرده و آنها با هم زندگی می‌کنند. از آن به بعد بود که کابوس‌های من شروع شد و چهره امیر جلو چشمم بود، دیگر نتوانستم تحمل کنم و نیمه‌شب بعد از اینکه از خواب پریدم تصمیم گرفتم اعتراف کنم تا راحت شوم. در حالی‌که پرونده قتل تشکیل شده‌ بود مشخص شد، سعید به بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شده و مدت زمان زیادی زنده نمی‌ماند. وقتی پرونده تکمیل شد، سعید در زندان جان باخت و دادستان تهران درخواست کرد دیه مقتول از سوی بیت‌المال به اولیای‌دم پرداخت شود، همچنین مریم بازداشت شد و مورد محاکمه قرار گرفت. با محاکمه این زن در شعبه 74 دادگاه کیفری او به زندان محکوم و بیت‌المال نیز موظف به پرداخت دیه به اولیای‌دم شد. این حکم روز گذشته از سوی دیوان‌عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

 

گرفتار شدن سارق در نرده‌های ساختمان

روزنامه جام‌جم نوشت: دزد حرفه‌ای در جریان سرقت از خانه‌ای در شمال‌غرب تهران، میان نرده‌های ساختمان گرفتار و از سوی پلیس دستگیر شد.
چند روز پیش فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و اطلاع داد مردی در حال سرقت از خانه همسایه‌اش است. ماموران با عزیمت به محل در شمال‌غرب تهران، با مشاهده مرد سارق که در میان نرده‌ها گرفتار شده بود، او را بیرون آورده و به مرکز پلیس انتقال دادند. در بررسی سوابق کیفری متهم معلوم شد او بارها به اتهام سرقت از منازل در تهران دستگیر و زندانی شده است.
متهم در بازجویی به پلیس گفت: از 3 ماه پیش که از زندان آزاد شدم، با همدستی یکی از دوستانم سرقت‌هایمان را از سر گرفتیم؛ به این ترتیب که با شناسایی خانه‌ها در محله‌های شرق تهران، شبانه در ورودی را تخریب و پول، طلا، چک و اموال قیمتی را سرقت می‌کردیم. متهم با اشاره به سریالی بودن سرقت‌هایشان افزود: با افزایش سرقت‌هایمان در این محل‌ها، تصمیم گرفتیم از خانه‌های شمال‌غرب تهران نیز سرقت کنیم. سرقت‌های سریالی‌مان ادامه داشت تا این که دستگیر شدم؛ اما همدستم که در خیابان کشیک می‌داد، پیش از حضور ماموران فرار کرد.

 

مرگ دختر 19 ساله در حمام

روزنامه خراسان نوشت: دختر 19 ساله ای به هنگام شست وشوی لباس در حمام جان سپرد. بعدازظهر دوشنبه گذشته اهالی روستای شترک در تماس با پلیس 110 از مرگ دختر جوانی در حمام خبر دادند و مأموران انتظامی نیز پس از تأیید درستی خبر، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد گزارش کردند. به دستور مقام قضایی تحقیقات درباره چگونگی مرگ این دختر در حالی آغاز شد که اطرافیان متوفی گفتند او برای شست وشوی لباس با ماشین لباسشویی داخل حمام رفت اما ناگهان با فریاد او ما به طرف حمام رفتیم که دیدیم ماشین لباس شویی روی متوفی افتاده و او نقش زمین شده است بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردیم اما دیگر دیر شده و او جان خود را از دست داده بود. بررسی های اولیه حاکی از آن بود که دختر جوان بر اثر برق گرفتگی جان باخته است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =